De strijd gaat door!

In mijn strijd om het huis overbodige-troep-vrij te krijgen, ben ik nu op de vliering aanbeland.
Ooit een steriele ruimte waar een enkele nog uit te zoeken verhuisdoos stond, nu –tien jaar later-  een uitdragerij, waar malle Pietje jaloers op zou zijn.
Wanneer ik mijn hoofd door het trapgat steek, voel ik de behoefde me onmiddellijk terug te trekken, de vlieringtrap dicht te klappen en er een enorm hangslot op te plaatsen. Maar laat ik doorzetten.
Ik verbaas me over de enorme hoeveelheid zooi, die we in een paar jaar verzameld hebben. En, gaf ik eerder de kinderen de schuld, het meeste is nog van mezelf ook!
Wat moeten we toch in vredesnaam met dertien weekendtassen? Of met een stapel oude dekens en dekbedden?
Verder kom ik een complete kampeeruitrusting tegen: bordjes, pannen, bestek, een vergiet…noem maar op. Iemand nog kampeerplannen deze zomer? Grrrratiezzz af te halen…..
En zo tuf ik door, langs balen wol (die gaan naar het werk van Worm), een verhuisdoos vol lapjes (wegkieperen) en dan de enorme berg speelgoed.
Het Thunderbirdseiland is voor zoon. Meenemen! Net als de doos construcs (of hoe heet dat spul ook al weer). Een grote mand met knuffels, uitzoeken en aan het goede doel geven?
Alle poppenspullen: bedje, wandelwagen, box, kinderzitje en poppenkleertjes leg ik netjes bij elkaar. Voor straks….als ik ooit oma word. Hetzelfde geldt voor het kindertafeltje, de twee bijpassende stoeltjes, het keukentje, de mini grasmaaier en het stofzuigertje (een echte Miele, gekregen bij de grotemensen-stofzuiger). Alles voor het kleinkind to be. Verwende aap!
De hoek met kerstspullen moet nog maar een maandje blijven liggen, na Sinterklaas zijn die spullen aan de beurt.
Dan sta ik met een doosje in de hand. Ik hoef het niet te openen, om te weten wat er in zit: glaasjes, geërfd van mijn moeder, te breekbaar om te gebruiken, maar al tien jaar op de zolder. Ik zet ‘m terug, die doe ik niet weg…..
Ik kijk om me heen. Het is nog steeds een slagveld.
Het wachten is op twee sterke mannen, die de spullen van me aan kunnen pakken en in de container zullen gooien.
Daarna gaat de vlieringtrap dicht en hang ik er een hangslot aan.
Hier geen nieuwe toevoer meer…..

26 gedachtes over “De strijd gaat door!

  1. SCHATERLACH!!!
    Hemmo zegt na het zien van de foto,s dat je echt niets hoeft mee te nemen op de 14e november, wij hebben zelf rotzooi genoeg.

    Maar aahh, dat ministofzuigertje? Die wi…Hemmo duwt me nu achter het toetsenbord weg.

  2. En dan heb je straks een lege zolder? Nou ja, je moet toch gaan ruimen als je ooit kleiner gaat wonen dus… goed gedaan!
    En met 5 kids waarvan er al 4 een partner hebben gevonden zal een kleinkind er heus wel ooit in zitten voor jullie. Dus inderdaad, goed dat je toch nog wat bewaart…want dan heb je nog wat he 😉

  3. Hahahahaha, geweldig! Het is wat een mens die verzamelt en verzamelt….Zo door de jaren heen krijg je dingen, koop je dingen waarvan je denkt dat je het nodig hebt, je ruimt een keer op en bewaart weer omdat je dingen niet weg wil gooien….Tja daar heb ik ook al last van!

  4. Jaja, het is ongelooflijk wat een mens allemaal bij elkaar rommelt.
    Onlangs was ik bij de Boomerang, een kringloopwinkel.
    De grote winkel staat helemaal vol, redelijk overzichtelijk maar een enorme hal ligt vol met bergen nog niet gesorteerde spullen.
    Echt onvoorstelbaar veel.
    We zijn gewoon te rijk. Het is tijd voor de crisis!!

    gr eva

  5. Nou als het weer wat minder wordt (nu nog te lente achtig) gaan we ook de zolder opruimen.
    Want na juli 2012 dienen we meer te betalen voor als we iets weggooien ;-))

  6. Ik balanceer altijd tusssen bewaren en wegdoen. Gelukkig hebben we hier een geweldige Kringloopwinkel, wat wegdoen een stuk makkelijkr maakt. Zelden treur ik om wat ik heb weggedaan, vaak wel om wat ik net heb aangeschaft

  7. Nou, gelukkig is hier geen zolder of vliering aanwezig! Maar …….. soms denk ik wel eens : hoop voor mijn familie niet dat ik onverwacht overlijd ………. want dan laat is ze toch een giga bende na hahahaha ……… ik denk dat het bij iedereen zo zal zijn.

  8. heerlijk he opruimen ?
    ik was teleurgesteld op een dag waren onze meiden er he mam je mag wel eens op ruimen anders zitten wij er straks mee al die tierelateinen.
    ik nog reageerend zet je toch een huur container voor de duer gooi je alles in gooien . zal ik meteen een doods kist bestellen
    het voelde zo naar opruimen souveniers gekregen met liefde bewaard en nu opeens gooi weg die troep?

  9. Enn????????????? vond je er nog iets bij dat past in mijn verzameling??????????
    meenemen dan die hap over 2 weekiessssssss

    -x-

  10. Bijzonder herkenbaar verhaal. Zoon en ik zijn ook zo fanatiek bezig geweest de laatste tijd. Het leverde een record aan volle vuilniszakken op die allemaal naar rommelmarkt, marktplaats of de vuilstort zijn verhuisd. En het gekke is, achteraf mis je niks.

    Dat hangslot idee neem ik meteen van je over.

  11. O zo heerlijk herkenbaar, gelukkig hoef ik ook niet veel op de zolder te zijn.
    Heb laatst toen er rommelmarkt was aardig wat opgeruimd maar eigenlijk moet er nog veel meer wel maar sommige dingen. ja die wil je gewoon niet missen.

Zeg het maar:

