Stem op mij!!!!

Goed, ik ben misschien een beetje naïef wanneer ik denk dat de beste moet winnen.
Helaas zie ik om me heen dat dat bijna nooit op gaat.
Degene met de meeste vrienden wint.
Neem een programma als Sterren dansen op het ijs, of Idols.
Vaak zie je vanaf aflevering een wie de beste is, nog vaker zie je dat zo iemand de eindstreep niet haalt of in de finale verslagen wordt door de mindere, de man of vrouw met de grotere fanclub.
Regelmatig krijg ik verzoeken op iemand te stemmen, zodat hij of zij een prijs wint. Prima, ik gun die persoon vaak de overwinning. Maar soms, vind ik een andere deelnemer wel net zo goed, of misschien zelfs beter. Helaas heeft die niet zo’n grote, of actieve achterban en maakt geen schijn van kans. Want slechter of niet, we zien toch graag onze eigen bekenden winnen en stemmen massaal op onze zoon, neef, achterbuurjongen.
Een vakjury komt er niet meer aan te pas, hooguit om advies te geven, maar daar trekken we ons niets van aan: Jetje moet winnen!
Maar nu op hoger niveau.
Kennelijk is de strijd om de beste website van het jaar weer losgebroken.
Stem op ons! Galmt het door internetland.
Vanmiddag kwam ik op Buienradar, eens even kijken of er een einde aan zat te komen aan de felle hagel en onweerbuien.
Wat zie ik tot mijn verbazing?
‘Website van het jaar 2011. Stem op Buienradar en win een espressomachine!’
Als je zo moet winnen, heb je blijkbaar maar weinig vertrouwen in je eigen product.
Vlak daarna in de mailbox:
‘Ga naar Televizierring en Stem op ‘Wie Is De Mol’ als beste tv-programma en win kaartjes voor de uitreiking!’
Jammer.
Toevallig vind ik Buienradar een van de betere websites (al zouden ze wat meer zon en minder bewolking mogen laten zien) maar geen haar op mijn hoofd die er nu over denkt om daar eventueel op te gaan stemmen.
WIDM is natuurlijk een ander verhaal, dat is nu eenmaal het beste programma op tv.
Maar waarom mag ik niet gewoon kiezen voor de beste. Zonder dat ik het idee krijg, mezelf te bestelen of een mening opgedrongen krijg?

19 gedachtes over “Stem op mij!!!!

  1. En ik zou ook op jou stemmen.
    Tja, hier dat hele boekenbakkergedoe achter de rug. Als ik van tevoren wat beter gelezen had hoe het in elkaar stak, had ik er wellicht niet echt over getwitterd en zo. 😦

    • als het verhaal van jouw dochter niet goed was geweest, had ik er echt niet op gestemd hoor, en zeker geen tien keer 😉 maar ze had echt een plek bij de eerste 10 verdiend!
      (wanneer kan ik de espressomachine verwachten?)

  2. Mijn stem kun je krijgen hoor , je hoefde er niet zo,n lang verhaal van te maken om m,n stem te krijgen hoor Hanneke. :-] Ik lees graag bij je en vind je daarbij ook nog es een leuk mens.

    Je hebt gelijk wat al die programma,s betreft, geldklopperij is het!

  3. Wilde ik net een reep melkchocolade met hazelnoten (hoe bescheiden) vragen om op jou te stemmen, hoef je geen stem…. ;-(

  4. Ik ben niet zo van stemmen uitbrengen en wat je schrijft… zeker als het wordt opgedrongen!
    Wij hebben hier in het zuidwesten geen hagel en/of onweersbuien gehad maar droog weer met af en toe zon.

  5. qua websites denken we alleen aan die sites die we kennen en eventueel regelmatig bezoeken. Maar ik ben er zeker van dat er duizenden websites zijn die nog veel beter zijn dan wat wij als keigoed aanzien…
    Zo’n verkiezing is dan ook volkomen waardeloos volgens mij.

  6. Zeker het telefonisch is pure geldklopperij en de virtuele stemmen voor de opmaak van een heel groot adressen bestand lijkt wel.
    Ik doe er niet aan mee.
    Vaak krijg je er een hele hoop zooi voor terug in je mailbox.

  7. WIDM heet beste programma? Dat meen je toch niet echt he? Je kunt zo’n programma toch niet vergelijken met het uur van de Wolf of andere mooie culturele programma’s?

    Over dat kiezen? Ik hoef niks, ik ken de programma’s niet of nauwelijks en ik stort me niet in welke hype dan ook. Voor mij zijn alle commerciële- en gedeeltelijk ook de publieke programma’s één platte blubbermassa, waar ik de TV niet voor aanzet. Het spijt me maar zo denk ik er over. En verder moet iedereen natuurlijk voor zich beslissen waar ie naar kijkt. Ik heb er geen last van. Ghegheghe. Erg he?

  8. Ik ben het nog niet zo vaak tegen gekomen op websites maar misschien let ik er gewoon minder op? Ik zou trouwens toch niet stemmen hoor, dat “de anderen” het maar voor mij beslissen.

  9. En van de supermarkt heb je nog geen stembiljet gekregen? Ik stem niet… dat doe ik alleen tijdens de verkiezingen.

    Mocht het je lukken met youtube, dan kom ik graag luisteren….

  10. Yep. Ze zongen zo vals als een kraai, nou, beetje overdreven, dat wel, maar een klein beetje…dat groepje studentjes uit Rotterdam. Maar ze speelden een thuiswedstrijd. Het publiek mocht stemmen en het publiek was van hen, allemaal studenten uit dezelfde stad. Zo kwamen ze met alle gemak tot de finale. De vakjury was het eigenlijk niet zo eens met die uitslag, wat ons misschien wel heel bekend voorkomt…eeh Televizierring? .. En nu moet ik stoppen, ik moet nog even stemmen op de liefste hond Bruno en de mooiste babyweblog van baby Julia.

Zeg het maar:

