Gratis af te halen

Bijna was het helemaal misgegaan en was ik zeker de familie uitgezet.
k heb alle zeilen bij moeten zetten om de gemoederen weer wat tot rust te brengen.
En dat allemaal om een stapel kinderboekjes.
Wat is er gebeurd.
In een poging om het huis half leeg te krijgen, door alle oude zooi weg te geven of te gooien, kwam ik een stapel Disneyboekjes tegen.
Toen onze kinderen klein waren, werden we lid van de Disney boekenclub en kregen we iedere maand een nieuw boekje thuis gestuurd, dat gretig gelezen of voorgelezen werd.
We zijn een paar jaar lid gewest, met het resultaat dat er een aanzienlijke collectie aangelegd is.
Die boekenrij stond me eerlijk gezegd in de weg. Natuurlijk had ik ze kunnen bewaren voor eventuele kleinkinderen, maar Joost mag weten hoe lang dat nog gaat duren. Dus bood ik ze aan op facebook en Twitter.
Met resultaat. Want binnen tien minuten had ik een reactie van een vriend van Worm en Zoon, die ze graag wilde hebben voor zijn pasgeboren zoontje.
Mooi, dacht ik, dat is geregeld.
Mooi niet!
Want enkele minuten later kreeg ik een verontwaardigde reactie van San, dat ik die boekjes NOOIT had mogen verpatsen. Zelfs uit Parijs, waar Zoon en Schoon vertoefden, kwam een noodkreet: NEEEEEEEEEEE!
Gelukkig was er nog niets  opgehaald en zo kregen de kinderen de eerste keus hun favorieten eruit te halen. Met als gevolg dat er niet een boekje over is! De laatste is gister opgehaald door Worm. San heeft voor de zekerheid alle andere kinderboeken doorgelopen en een verhuisdoos vol meegenomen.
Het ruimt dus wel op.
Het is wel een beetje sneu voor vriend J, daar zoek ik nog een passende oplossing voor.
Inmiddels heb ik een goed idee, hoe ik het huis leeg moet krijgen. Straks zet ik een advertentie op Facebook;
Gratis af te halen: een keukentje, Thunderbirdseiland met voertuigen, Barbies met alles erop en eraan, Playmobil, Lego, poppen met toebehoren zoals bedje, kinderstoel en kleding en niet te vergeten een poppenhuis.
Ik verwacht binnen het kwartier vijf reacties.

39 gedachtes over “Gratis af te halen

  1. Heb ook wel een opruimtip….gratis ook nog ….Stuur bezoek eens voor een struinrondje naar de zolder 😉

    Een andere tip, weliswaar niet gratis, ga verhuizen ;-))

    -x-

  2. Hahaha, wat een giller… ik heb de berichtjes gelezen op FB. Lachen hoor… Eerst kijken ze er niet naar om en opeens willen ze alles hebben. Maar bij jou ruimt het lekker op.
    Maarre… zo’n poppenhuis moet je nooit wegdoen hoor, als niemand het wil hebben zou ik het gewoon laten staan. Krijg je spijt van…

    OT: Mijn God wat een priegellettertjes op je in deze lay-out. Weet je hoe groot ik mijn pagina (qua letters lezen) heb gezet, op 144%. Maar het werkt zo ook hoor dus voor mij hoef je het niet aan te passen 😉

  3. Haha, ik had het ook al op je hyves gelezen. Wie is trouwens AnneSophietje(of zoiets???)

    Ik heb zelf genoeg van die ouwe meuk op zolder liggen, dus hou het maar.

  4. Zoonlief woont al jaren zelfstandig in Amsterdam. Hij had wat oude T-shirts niet meeverhuisd dus die hebben we op een gegeven moment maar weggedaan. Het huis was te klein toen hij er achter kwam. Hij had (onduidelijke) herinneringen aan die hemdjes.

  5. Nou succes met de verkoop dan maar, gooi mijn macaroni ook maar in de verkoop.
    Ik heb je nog geantwoord in m,n blog.

  6. Schande Hanneke, de ouwe meuk van je bloedeigen kindertjes wegdoen. 🙂
    Er zitten interessante dingen tussen maar ja, mijn eigen huis moet nodig ook eens half leeg. 😉

  7. Strak plan Hanneke! Mijn zonen zeggen nu (17 en 14) gooi alles maar weg, ik hoef niks. maar daar trapt deze moeder niet in natuurlijk. Straks is t brullen als er (ooit) kleinkinderen komen.
    Lang leven de sociale media om van je spullen af te komen, zelfs aan je eigen kids! 😀

    ps dacht t trouwens ook meteen hoor van die lettertjes, heb met mijn neus op t beeldscherm gezeten! 😉

    • tja, die kleine lettertjes, daar kan ik helaas niets aan veranderen, hoort bij de layout.
      de comp dan maar op 150% zetten.
      binnenkort zal ik m wel weer aanpassen, maar vind m eigenlijk wel mooi 😉

  8. Nou zeg, wat een plan van je. Gelukkig kon er nog het een en ander gered worden en hoor je nog bij de familie! Jij krabt je wel 2x op je hoofd voordat je dat doet. Maar ik weet meteen hoe ik het aan moet pakken als kind op haarzelf gaat wonen. Bedankt voor de tip!

  9. Ha, ha, herkenbaar. Heb pas een grote zak voetbalshirts, kousen ed naar zoonlief z’n huis gedaan. Hij was heel blij, ik ook, z’n vriendin iets minder geloof ik.

  10. Heerlijk die reactie’s van de kids ,je ziet het het helpt om zo van je spullen af te komen .Ik heb ook nog het één en ander van zoon lief maar daar ben ik al voor gewaarschuwd afblijven dus !
    Lieve gr…ida

  11. Maar niet van mij. Ik ruim zelf op. Hard gaat het niet. Maar het gaat. En als er nu maar niets meer bij komt, wordt het ooit eens netjes hier. Dat laatste is DE valkuil uiteraard.

  12. hahaha…dat werkt snel…nog sneller dan op marktplaats…Grinnik… Grappig…ik kreeg die boekjes ook vroeger..en mijn kids zijn ook weer een periode lid geweest. Dus ook bij ons thuis, en bij opa en oma die disney boekjes….Je zou dus denken dat je ze aan de straatstenen niet kwijt zou raken, omdat iedereen wel eens lid is geweest…haha

Zeg het maar:

