Gratis af te halen

Bijna was het helemaal misgegaan en was ik zeker de familie uitgezet.
k heb alle zeilen bij moeten zetten om de gemoederen weer wat tot rust te brengen.
En dat allemaal om een stapel kinderboekjes.
Wat is er gebeurd.
In een poging om het huis half leeg te krijgen, door alle oude zooi weg te geven of te gooien, kwam ik een stapel Disneyboekjes tegen.
Toen onze kinderen klein waren, werden we lid van de Disney boekenclub en kregen we iedere maand een nieuw boekje thuis gestuurd, dat gretig gelezen of voorgelezen werd.
We zijn een paar jaar lid gewest, met het resultaat dat er een aanzienlijke collectie aangelegd is.
Die boekenrij stond me eerlijk gezegd in de weg. Natuurlijk had ik ze kunnen bewaren voor eventuele kleinkinderen, maar Joost mag weten hoe lang dat nog gaat duren. Dus bood ik ze aan op facebook en Twitter.
Met resultaat. Want binnen tien minuten had ik een reactie van een vriend van Worm en Zoon, die ze graag wilde hebben voor zijn pasgeboren zoontje.
Mooi, dacht ik, dat is geregeld.
Mooi niet!
Want enkele minuten later kreeg ik een verontwaardigde reactie van San, dat ik die boekjes NOOIT had mogen verpatsen. Zelfs uit Parijs, waar Zoon en Schoon vertoefden, kwam een noodkreet: NEEEEEEEEEEE!
Gelukkig was er nog nietsxa0 opgehaald en zo kregen de kinderen de eerste keus hun favorieten eruit te halen. Met als gevolg dat er niet een boekje over is! De laatste is gister opgehaald door Worm. San heeft voor de zekerheid alle andere kinderboeken doorgelopen en een verhuisdoos vol meegenomen.
Het ruimt dus wel op.
Het is wel een beetje sneu voor vriend J, daar zoek ik nog een passende oplossing voor.
Inmiddels heb ik een goed idee, hoe ik het huis leeg moet krijgen. Straks zet ik een advertentie op Facebook;
Gratis af te halen: een keukentje, Thunderbirdseiland met voertuigen, Barbies met alles erop en eraan, Playmobil, Lego, poppen met toebehoren zoals bedje, kinderstoel en kleding en niet te vergeten een poppenhuis.
Ik verwacht binnen het kwartier vijf reacties.

Zeg het maar:

