Van de kook

Onze verwarming heeft kuren.
We hebben een ingewikkeld geval, dat de buitentemperatuur meet, die koppelt aan die van binnen en dan zelf berekent wat de beste temperatuur is om de keet te verwarmen.
Ingenieus bedacht, want zo zou het altijd behaaglijk moeten zijn.
In de zomer doet hij het altijd prima, want dan staat hij gewoon uit, maar in de overgang naar de winter, snapt het ding het niet meer. Blijft hij gewoon op de nachtstand staan en vertikt hij het om spontaan aan te slaan.
En zo kwam ik de afgelopen dagen beneden terwijl het er nauwelijks achttien graden was en het display een maantje aangaf ten teken dat het apparaat nog in ruste was. En daar werd ik niet vrolijk van.
Vorig jaar – en het jaar daar voor-  hebben we de verwarmingsexpert erbij gehaald. Die legt dan keurig uit waar het aan ligt. Maar eigenlijk begrijp ik niets van die technische termen, luister ik maar half en ben alles weer vergeten zodra de verwarming netjes zijn werkt doet.
En zo komt het dat ik nu weer op het punt staat het mannetje te bellen voor een zoveelste te technische verklaring.
Gelukkig is mijn interne thermostaat ook van de leg, zodat ik het zeer regelmatig veel te warm heb en de verwarming helemaal niet mis.
Terwijl ik dit schrijf, besef ik ineens wat er aan de hand is: de cv heeft het ook gewoon moeilijk met de overgang.
Misschien moet ik maar eens wat aardiger tegen hem, of beter: haar doen.

11 gedachtes over “Van de kook

  1. Techniek vind ik totaal niet interessant en ga me daar niet in verdiepen. Alles moet maar doen waar het voor gemaakt is.
    Okeej, voortaan wat liever voor haar zijn, maar wel “het mannetje” erbij halen, hoor. We willen niet hebben dat jij volledig van de leg raakt, want dan blijven jouw leuke blogjes weg…

  2. Ik houd niet van apparaten met een eigen wil, ze moeten gewoon doen waarvoor ze zijn ingehuurd! Punt.
    Misschien is er ook wel een manier om jouw eigen thermostaat goed in te stellen, want ook van jou verwachten we natuurlijk dat je doet waarvoor je bent ingehuurd, namelijk: leuke logjes produceren.:-)

  3. Tja, het gaat niet altijd zoals we het graag willen. Wel vervelend voor je man en kids, die hebben het ook al zo moeilijk met jouw overgang en nu ook nog met die van de ketel, tjonge tis toch wat, pff.

  4. Je CV kun je maar beter te vriend houden. Want het zijn narrige dingen en als ze er net mee stoppen als het vriest ben je verder van huis. Beetje vriendjes mee worden is geen slecht idee Hanneke. Als ie lauw is: beetje aaien. En als ie te heet of te koud is, vriendelijk toespreken, knopje draaien en rustig wegwandelen. Niet springen, daar houden CV’s niet van.

    Deze tip wordt u gratis aangeboden door Platoonline CV.

Zeg het maar:

