Het rapport

De oude vrouw dommelde net iets weg, toen er op de deur van haar kamer geklopt werd.
x91Hallo oma, ik heb mijn rapport.x92 Voor haar stond een meisje van een jaar of veertien.
x91Ach lieverd, kom er in, dan zal ik dat eens bekijken. Als jij even de ketel opzet drinken we gezellig een kopje thee.x92
De vrouw nam weer plaats op haar stoel en bestudeerde het document nauwgezet.
x91Je bent goed in wiskunde, meisje. Een acht. Heel mooi, daar kun je ver mee komen.’
‘Een prachtig rapport. Ik zal mijn beurs eens pakken en kijken of daar nog wat voor je in zit, want zox92n mooie prestatie verdient wel een beloning.x92
De oude vrouw opende de lade van het dressoir en haalde er een kleine portemonnee uit.
x91Kijk eens, liefje, een euro. En dan gaan we nu maar eens aan de thee, kun je me van alles vertellen over school.x92

De volgende morgen aan de koffietafel:
x91Zeg, Harriet, dat meisje dat gister bij je was, dat is toch niet je kleindochter?x92
x91Welnee. Volgens mij is ze de achterkleindochter van Ina de Rover.x92
x91Ina? Die is toch zo dement als wat?x92
x91Klopt en volgens mij denkt de kleindochter dat ik dat ook ben.x92
x91Je weet wel dat ze het hele huis langsgaat met haar rapport?x92
x91Jazeker, maar wat maakt het uit? Ik heb drie keer per jaar een gezellig halfuurtje met haar, dat is meer dan dat ik met mijn eigen kleindochters heb. Daar mag toch wel een kleine vergoeding tegenoverstaan?x92

geschreven voor WOW-beurs.
ook meedoen? klik hier.

Zeg het maar:

