Waarschuwing: opvlieggevaar!

Ik word er helemaal knetter van: ik doe niets dan de hele dag opvliegen!
Doodnormaal, heeft met de overgang te maken. Ja ja.
Natuurlijk heb ik er ook jaren lang wat lacherig over gedaan, maar nu ik zelf aan de beurt ben is het ineens helemaal niet meer zo leuk.
Ik ben de tel kwijt, maar zeker tien keer per uur sta ik in vuur en vlam.
Stikheet heb ik het dan. En dat is niets voor mij, want ik ben een geboren en getogen koukleum.
’s Nachts lig ik meer boven op het dekbed dan er onder, jaag ik Gert steeds verder de hoek in omdat ik afkoel ruimte nodig heb.
Ik slaap dus ook niet zo goed en dat komt mijn humeur niet ten goede. Dit, opgeteld met de chagrijnigheid die je gratis bij zo’n ‘hete bui’ krijgt, maakt me in andere zin ook opvliegerig. Daarom waarschuw ik hierbij iedereen in mijn omgeving vooral geen grapjes te maken over de overgang.
Deze heethoofd zou zich dan wel eens schuldig kunnen gaan maken aan fysiek geweld.

23 gedachtes over “Waarschuwing: opvlieggevaar!

  1. Heb t vanmorgen nog op Twitter gezet. Ik vlieg wat af! Is begonnen op mijn 39ste (wat volgens mijn vrouwelijke huisarts niet kon) en nu ben ik 44 en zit er middenin! Nu begint t geduvel ’s nachts ook nog! Overdag tijdens t werk is t al een ramp, in straaltjes loopt t zweet van me af, maar laat me nou ’s nachts met rust denk ik dan, maar nee, no such luck! Gaat wel weer over voor we een jongetje zijn, Hanneke! *zucht* *wapper*

  2. ohhh ik dacht laatst nog, hoe zou het met Hanneke zijn, mmmmmmmmmmm…ik wacht er nog steeds op maarrr is een oma er niet meestal van af…………poe………..

  3. Kunnen we elkaar de hand schudden…
    Mijn garderobe bestaat voornamelijk uit iets mouwloos (of met hele korte mouw) en een paar vestjes/jasjes. Die laatsten gaan een paar keer per dag aan en uit.
    Ik heb het geluk om geen rood hoofd te krijgen. De stoom schijnt er nog niet af te springen.
    Sterkte!!!

  4. Hahaha, een en ander is herkenbaar, maar ik ben het al bijna weer vergeten… Gelukkig had ik er ’s nachts geen last van en in totaal ook niet zo lang. Van 43 tot 49… toen was ik er vanaf! Geduld is een schone zaak in deze…
    Dus Borkentjes, bergen jullie je maar… 😉

  5. Geloof ik nix van, van dat fysieke geweld. Ik ben al door de overgaan heen (ik ben met een ”
    vroege” gezegend) en heb bij elkaar niet meer dan 10 opvliegers gehad, maar wel weer andere klachten. Voordat ik mezelf in de zeurmodus zet, wens ik je een prettige dag. Met opvliegers… Maar als ik iets voor je zou kunnen doen, had ik het zondermeer al gedaan.
    Liefs

  6. Goed, zijn er nog meer dames met dezelfde perikelen. Meldt u zich dan bij Plato, dan doet hij een harnasje aan alvorens uw blog te bezoeken. Hanneke, weet je zeker dat die opvliegers niet van de roseetjes komen? Hoe dan ook, de familie kan zich opmaken voor blauwe plekken en ander ongerief. Advies: niet reageren op boze buien. Beter voor de gezondheid.

    En die flessen wijn onder de grond stoppen.

  7. Ik weet er alles van Hanneke, ik heb het ergste gehad. Troost je, bij mij mij heeft het maar vier jaar geduurd. valt mee toch?

  8. Wat een narigheid voor je omgeving (en jezelf) zeg!!

    En gelijk denk ik : heb ik toch iets goed gedaan in mijn leven, want ik ben zonder klachten door de overgang heen gerold 🙂

  9. Heb zelf gelukkig niet heel veel last er van gehad wel van stemmingswisselingen, ook vervelend maar misschien zijn er wel homeopatische middelen die goed werken, het is het proberen waard en anders ja gewoon er doorheen.

  10. Ik ben nog niet zover, gelukkig, maar Ria met wie altijd ga dansen heeft er ook heel erg last van… en soms zegt ze het wel eens, maar heb ik het al even door dan, haar acties verraden haar meestal al… en ik zie dus van dichtbij wat het met iemand kan doen, dus ik zeg Sterkte, hopelijk ben je er snel overheen… 😉

Zeg het maar:

