Wordfeud

Tot eergisteren had ik eigenlijk geen idee, wat Wordfeud was.
Ik zag het al vaak langskomen op twitter en facebook, maar had niet het minste benul waar het over ging.
Een psychologisch zelfhulp e-book? Nee, dan had het Wordfreud moeten heten.
Een online woordenboek?
Ook niet: Wordfeud is scrabble op je mobiel.
Nu heb ik een koelkast anno 1673, waar alleen mee gebeld en ge-sms’t kan worden, maar de overige gezinsleden hebben een i-Phone of ander ingewikkeld entertaining-apparaat-waar-eventueel-ook-mee-gebeld-kan-worden en zijn allemaal fanatiek aan het wordfeuten geslagen. Met als gevolg dat ik regelmatig een mobiel onder de neus gedrukt krijg, met de opmerking: ‘Ik kom er niet meer uit, kijk jij eens.’ Tja, want als het op woorden aankomt, blijft moeders natuurlijk de koploper.
En dan blijkt het een frustrerend spelletje te zijn, als jij met een toch wel behoorlijk woord als ‘cahier’ maar elf punten haalt, terwijl je tegenspeler door het aanleggen van enkel de letter ‘O’ voor ‘verdenkt’ ineens drie keer woordwaarde haalt en zo vierentachtig punten scoort.
Gewoon functioneren of een normaal gesprek voeren zit er niet meer in.
De gezichten staan op standje afwezig en het enig wat je hoort zijn diepe zuchten of overwinningskreten.
Het zal goed voor de taalontwikkeling zijn, maar volgens mij vallen ze allemaal terug in het prenatale stadium en ben ik omringd door wordfeutussen.

17 gedachtes over “Wordfeud

  1. Weer een wereld die voor je opengaat…ik waag me er maar niet aan hoor, heb eigenlijk ook een heel simpel telefoontje waar ik mee kan smsen en af en toe eens een dagje internetten, maar nodig vind ik het (nog) niet…
    Laatst zag ik 2 stellen (waren ook 4 dagen op vakantie) die hebben we eigenlijk niet met elkaar zien praten, waren alle 4 alleen maar met hun telefoon bezig, bij het zwembad, in het restaurant. Zelfs om half 6 ’s morgens toen we op de bus zaten te wachten om weer naar huis te gaan… Wat zullen die het moeilijk gehad hebben in het vliegtuig dacht ik.
    Nou, ben best wel een beetje verslaafd aan internet en sommige spellen vind ik heel leuk, maar zo wil ik niet worden…
    Sterkte tussen de wordfeutussen 😉

  2. Hier zitten man en ik soms gezellig samen op de bank te wordfeuten. Hoor je dan van de ene kant van de bank een belletje, dan aan de andere kant, als er weer een woord is gelegd. Het is leuk! En verslavend! En lonely at the top, want inmiddels wil niemand meer met mij wordfeuten… Ik won te vaak 😉

    Hebben ze al een woord gelegd van 234 punten? Da’s mijn record!

  3. Bloedirritant die mobiel-verslaafde mensen. Die van mij kan gewoon niet zoveel. Nog nét wel internet, maar daar blijft het bij. Dus, mam, je bent niet alleen. Je kunt ook nog met mij kletsen. Al moet je dan wel 5 minuutjes lopen…

  4. He, bedankt!! Nu weet ik ook eindelijk wat Wordfeud is!! Ook ik zag het regelmatig voorbij komen en vroeg me af wat het was.
    Als ik het zo hoor ga ik daar dus niet aan beginnen, kan trouwens ook niet op mijn foon denk ik, en dat blijf ik gewoon denken, zonder op te zoeken hahaahaha

  5. Ach komt daar dat woord vandaan, af en toe vraag ik mezelf wel eens af waar ze dat ding nu voor kopen……volgens mij niet om te bellen, maar om te spelen, pingen en allerlei andere (censuur)zooi….zelf heb ik ook nog een ouderwetse koelkast die belt, kan smsen, in mijn ogen voldoende……enne het liefst laat ik deze nog thuis ook, je hoeft toch niet altijd bereikbaar te zijn?
    Waar blijft onze privacy……….;-)

  6. I love my aaifoon …..sorry !!!! *schaam*….manlief baalde er altijd van dat ik aan dat ding vastgeklonken zat..snapte t niet….nu heeft hij er zelf 1 INC. wordfeudAPP uiteraard….en kijk hier…..ook een soort van verslavingsgevoelig….LOL

  7. Je hebt een leuke “pen” Hanneke en dankzij jou, ben ik ook weer update over wordfeud.
    Ik vind het nog een contradictie ( toch ouderwets dus) een serieus woordspel als scrabbel op een i phone1
    Vriendelijke Groet
    Manja ( waar de problemen van weblog.nl al niet goed voor is anders had ik je nooit ontdekt!)

Zeg het maar:

