De boekpresentatie

Ja hoor, dat had ik weer: kwam ik er om kwart voor een achter, dat de boekpresentatie van ‘30 Openbaringen’, niet om twee uur begon, maar drie kwartier eerder. Dus snel in de auto gesprongen, broodje-voor-onderweg mee en planken naar Houten.
Nou ja, planken. Gert hield zich keurig aan de maximum snelheid (de laatste tijd wat teveel fanmail van het centraal justitioneel incassobureau gehad, vermoed ik). Hoe dan ook, precies op tijd stapten we zalencentrum ‘De Engel’ binnen.
Vrijwel direct kreeg ik Trui en ‘meneer Trui’ in het vizier. Na een hartelijk begroeting, bleek dat ‘zoon Trui en ‘schoondochter Trui’ met haar ouders ook aanwezig waren. ‘Schoondochter Trui’ heeft namelijk ook een bijdrage geleverd aan het boekje. De schrijvende weblog familie wordt steeds groter.
Er werden diverse verhalen voorgedragen en er was muziek.
Initiatiefnemer Theo van Rijn, had alles uit de kast gehaald om er een aangename middag van te maken.
Rond half vijf liepen we de zaal uit met twee dozen vol boeken: vijftig stuks in totaal, waarvan de meesten gereserveerd zijn.
Wat een prachtig gezicht zo’n stapel boeken. Ik was natuurlijk zeer benieuwd naar de pennenvruchten van de overige auteurs en heb al een klein aantal gelezen. Ik moet zeggen dat er pareltjes tussen zitten.
Heb je een boekje besteld en betaald, dan kun je deze week een exemplaar in huis verwachten.
Van ongeveer twintig personen moet ik het geld nog krijgen, maar dat gaat vast goed komen, toch?

Bij thuiskomst wachtte ons overigens nog een aangename verrassing: Mojo trakteerde ons op haar eerste culinaire uitspatting: een overheerlijk broodje knakworst!

16 gedachtes over “De boekpresentatie

  1. Héérlijk lijkt me dat: je eigen verhaal in een boek en een feestje bij de uitreiking! Vijftig stuks verkocht?? Dan heb je heel wat te signeren.
    Ik word steeds nieuwsgieriger… Blij dat ik al betaald heb!

  2. Haha, die Mojo! Het is haar dus toch gelukt om de knakworstjes warm te maken. We hadden het er vanmiddag over en wat denk je wat wij gegeten hebben vanavond? Jawel, een broodje knakworst.:-)
    Je krijgt de hartelijke groeten van meneer Trui, hij vond het erg leuk je weer te zien. Ook de ontmoeting met meneer Hanneke viel goed en zijn conclusie was dan ook: ze zijn allebei lekker gek.;-)

  3. mag ik nog even onderstrepen dat de opbrengst van deze prachtige bundel geheel ten goede komt aan Pink Ribbon?
    En wat dat web-log betreft, ik ga een dezer dagen vermoedelijk ook over maar de afgelopen weken was ik te druk met de organisatie van de boekpresentatie en zo.

  4. Voor mij was het extra leuk om alle mij nog onbekende schrijvers van de bundel de hand te kunnen schudden. Volgend jaar opnieuw?

  5. Heb je nog een exemplaar over?
    Ik heb ‘m vanmiddag kunnen bewonderen en vind ’t toch wel erg leuk!

    Mijn tante is beroemd!! (soort van)

  6. Bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    (Ik blog nog even niet Hanneke, ben nog een beetje blogmoe. het komt wel weer terug.)

Zeg het maar:

