Twee weken Corfu

Waar zal ik eens beginnen?
Bij de wespen, de muggen en de ratten?
Of toch maar bij het prachtige appartement (inclusief privxe9zwembad). Of bij het strand, het voortreffelijke eten, de aardige (hardwerkende!) Grieken en het heerlijke weer?
Laat ik maar gewoon beginnen bij de heenreis.
Nadat we eerst nog de verjaardag van Zoon en Schoon hadden gevierd, vertrokken we rond half een x92s nachts richting Schiphol. Toen we hadden ingecheckt en een broodje hadden gegeten, namen we afscheid van San en Baksteen, die ons naar het vliegveld hadden gebracht.
Om half vier gingen we de lucht in en tweexebnhalf uur later stapten we uit op het vliegveld van Corfu.
Rond een uur of tien waren we op het vakantiepark waar we ons twee weken zouden gaan vermaken.
Het zag er veelbelovend uit: een terras aan het strand, geheel beschaduwd door oude olijfbomen. Daar hielden we ons de eerste uren op, want we konden nog niet in ons huisje. We hielden ons zo goed mogelijk, want we waren moe van de reis en we hadden het warm: er heerste een hittegolf en de temperatuur liep al snel op tot ver boven de vijfendertig graden.
Om half twee werden we naar ons onderkomen gebracht: een maisonnette, met eigen tuin en een zwembad. Niet erg groot, zox92n zes bij drie meter, maar groot genoeg om jezelf op te frissen en te dobberen op een luchtbed. Bovendien werd mijn streven, iedere dag twintig baantjes te zwemmen, een stuk gemakkelijker om uit te voeren.
Al snel lagen Gert en Mojo te slapen en ik probeerde zo goed en zo kwaad als dat ging mezelf wakker te houden, dat lukte tot acht uur, toen ben ik mijn bed ingekropen en sliep tot de volgende ochtend.
Wat deden we zoal tijdens onze vakantie?
Niet veel eigenlijk, want we zijn luie vakantiegangers.
Gert had een auto gehuurd en heeft nog een paar verkenningstochten uitgevoerd op het eiland. Verder zijn we twee keer naar Corfu-stad geweest, hebben we een bootje gehuurd en naast zonnen, zwemmen, lezen en lekker eten, was dat het eigenlijk wel zox92n beetje.
Dan denk je dat zox92n luiervakantie niet voorbij komt, maar helaas was het alweer snel tijd om naar huis te vliegen.
Weer een nachtelijke vlucht.
Om kwart over drie landden we in een herfstachtig Nederland. Dat was weer even wennen.
Worm wachtte ons al op en zijn geduld werd behoorlijk op de proef gesteld, want we kregen de koffers pas na ruim anderhalf uur!
Om zes uur rolden we ons eigen bed weer in en om twaalf uur werden we wakker gemaakt door San en Baksteen.
Die middag kwamen Worm en An en Karin en Joppie (had ik al verteld dat Karin een nieuwe vriend heeft?) nog gezellig langs en was het alsof we nooit weggeweest zijn.
En zo zit de vakantie 2011 er alweer op.
Ik mis de warmte, de avonden op het strand en het heerlijke eten, maar toch is het weer goed om thuis te zijn.
Oh ja: de wespen hadden het voornamelijk op ons eten en drinken gemunt, de muggen waren redelijk weg te houden door muggenmelk en de ratten liepen x92s avonds vrolijk heen en weer over het muurtje van de buren, zonder enige aandacht aan ons te schenken.
Een perfecte vakantie dus.
Enx85.gelukkig hebben we de fotox92s nog!

2011-07 Corfu 

15 gedachtes over “Twee weken Corfu

  1. Gelukkig heb je idd de foto’s nog anders zou je bijna geloven dat je niet weggeweest bent, zo snel ben je weer thuis! Fijn dat jullie ervan genoten hebben. Kun je nog een paar dagen in vakantiestemming thuis doorbrengen of roept de plicht alweer?

    Leuk om je vakantieblog te lezen!
    groetjes

  2. Oh dat ziet er weer heel relaxed uit zeg, leuke foto’s. Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad. Ik heb je gemist…wist niet precies wanneer je weg zou gaan ;-).
    Leuke thuiskomst zo met het hele spul om je heen, leuk dat Karin weer een vriend heeft! Nu weer in het gareel zien te komen! Sterkte meid! :-)))

  3. die temperatuur nodigt niet echt uit tot veel activiteit, maar ik had dan toch Gert vergezeld bij z’n tochtjes. Ik ben wel ’s graag lui, maar ik wil zoveel mogelijk zien en beleven op vakantie…
    Mooie foto’s, Hanneke
    Wel apart dat je een eigen tuintje en zwembad had!

    Groetjes!

  4. nounounou wat een nieuws allemaal ;-)) jaaaaaa leuk dat karin een nieuwe vriend heeft, geweldig. Wat ik nog geweldiger vind is dat je terug bent (sorry). Tuurlijk gun je een eeuwige vakantie maar dan wel hier in de buurt als t mag hihihi
    ohhh enneeee leuk dat ik nou e.i.n.d.e.l.i.j.k. ook eens mocht zo’n dat de beauty van weblog ook een beauty van een vent heeft….;-)))

    nu voorlopig niet meer weggaan hoor ;-))

  5. Nou, daar is geen woord Frans bij. Jullie hebben het heel fijn gehad en er werd schaamteloos geluierd alsof er geen Griekse crisis bestaat 🙂 En wij deden het met verhalen uit de oude doos. Ook leuk maar toch leuk dat je er weer live bij bent. Welkom thuis dus.

  6. Welkom thuis, fijn dat je zo genoten hebt..!!
    Daar is een vakantie ook voor, om te doen waar je zin in hebt en al het andere mag je voorbij laten gaan.
    Ja, die temperatuur zal best weer even wennen zijn.
    Maar je boft….morgen en overmorgen worden de beste dagen van de week beloofd, dus precies op tijd weer terug!
    Fijne dag vandaag.

  7. Oh”heerlijk zo,n vacantie lekker genieten van een eigen zwembad en niet veel doen gewoon lekker bijkomen !
    Leuke foto’s hoor lekker kleurtje Hanneke !
    Gr…ida

  8. Lekker zeg! Denk dat wij volgend jaar ook maar eens zo’n vakantie moeten boeken. Alhoewel: met 6 personen… Doe toch maar een stacaravan met airco en animatieteam…

  9. Nou, ik kan me voorstellen dat jullie het koud hadden bij terugkomst! Dat zal even schrikken geweest zijn, maar………… al ik dat zo lees hebben jullie genoten, en ja, als je het naar je zin hebt lijkt de tijd 2x zo snel te gaan ………. helaas

  10. Jeetje, de hele reis is al weer achter de rug, al dat genieten in het buitenland, is al weer geweest… tijd is snel gegaan, ik zou zo zeggen Welkom terug in Nederland…

  11. Dat ziet er heerlijk uit Hanneke en jullie zien er heerlijk uitgerust en ontspannen uit!!
    Jammer dat zo’n vakantie altijd zo snel voorbij is he?
    Groetjes uit Tilburg!

  12. Prachtige foto,s hanneke.
    Maarre …. ratten??? BRR!!!
    Jammer dat je niet mee bent gegaan met Gert, dit soort tochtjes op kreta zijn mijn mooiste tochten. Alhoewel ik de Imbroskloof ook erg mooi vond.
    Jullie hebben genoten, en dat was de bedoeling, dus…
    Ik moet nog 5 weekjes wachten, diepe zucht.

Zeg het maar:

