Even bijpraten

Na alle hectiek van de afgelopen week, is er hier dan eindelijk een soort van vakantiesfeertje neergedaald.
   Maandag hebben we alle schoolzaken afgehandeld. Boeken besteld en de website van de nieuwe school opgezocht. Karin is ook over, onder voorwaarden dat ze haar gemiste stage in gaat halen. Dat kan nog wel even duren, omdat ze nog een keer aan haar knie geopereerd gaat worden en dan heel wat langer uit de running zal zijn..
   Dinsdagochtend heb ik voor het laatst gewerkt bij de ouderen. Begin augustus begin ik weer.
   Gisteravond zijn Mojo, Ka en ik naar Mojox92s school geweest om afscheid te nemen. De leerlingen werden er nog even mooi tussengenomen door de leraren, de leraren door de leerlingen. Daarna volgde de uitreiking van de rapporten en een drankje en een hapje.  Toen werd het tijd om  voor de laatste keer de deur achter ons te sluiten van de kleine school waar ik zestien jaar geleden voor het eerst voet over de drempel zette als moeder van brugpieper Zoon.  We hebben goede jaren gehad. Vier van onze kinderen hebben er het VMBO-examen gedaan. De jongste gaat haar laatste middelbare schooljaren slijten op een andere school, omdat het niet mogelijk is om er het HAVO examen te doen.
  Na het afscheid heb ik Mojo naar (weer)  een examenfeest gebracht en om half elf was ik thuis. Mooi op tijd voor de avondetappe. Hxe9t programma rond de tour.
  Met mijn tourpoule gaat het niet zo best, eigenlijk gaat het gewoon slecht: ik sta voorlaatste. Alleen Ka doet het slechter, maar die heeft alleen maar gekke namen opgeschreven.
  Afgelopen nacht hadden we vier logees, allemaal feestgangers van het examenfeest.
Die kwamen redelijk fit het bed uit en nadat ze van ontbijt en koffie waren voorzien vertrokken ze weer naar hun eigen woonplaatsen. Ik hoop dat ze inmiddels gearriveerd zijn.
  Vanmiddag een zakelijk rondje, waarmee ik jullie niet zal vermoeien. Maar als je weet, dat er op een woonplaats van tachtigduizend inwoners de Rabobank xe9xe9n kantoor heeft, met twee balies, waarvan er maar eentje bemenst was, begrijp je dat we de meeste tijd hebben besteed aan wachten. Heel klantvriendelijk.
  Vanavond komen Worm en An een avondje borrelen.
  Morgen ga ik me maar eens voorbereiden op de komende reis. Bikinix92s opzoeken en passen. Zonnebrandmiddel kopen en leesvoer uitzoeken.
Wat ga ik het weer zwaar krijgen.
  Het is een heel verhaal geworden, weinig interessant. Van mij mag je het overslaan, maar als je hier al bent kun je net zo goed de laatste woorden ook lezen.

Bla 

16 gedachtes over “Even bijpraten

  1. Nou meis, jij hebt je vakantie meer dan ruim verdiend!
    Het is je uiteraard sowieso van harte gegund maar na het gelezen te hebben gun ik het je nog meer ;-))

    Fijne avond hoor, borrel ze met mate he hihi -x-

  2. Het zijn drukke weken zo net voor de vakantie!
    Maar jullie zijn al bijna aan de beurt, heerlijk. Alvast heeeeeeeel veel plezier, lekker uitrusten, en wie weet straks een spannend verhaal over een knappe Griek die van roseetjes houdt??

  3. Alle woorden heb ik gelezen. De rust is eindelijk ingedaald in Huize Hanneke. Heb je wel voldoende leesvoere bij je, of krijg je het daar in Griekenland “te druk” voor? Geniet vooral van alles.

    Een laatste tip: doe niets wat ik ook niet zou doen. Wat erg makkelijk is, want ik doe zo’n beetje (bijna) alles.

  4. Zoooooooooo eindelijk vakantie voor jullie! Fijn voor Karin dat ze ook over is… ach die stage komt dan nog wel. Als het met haar knie nu eindelijk maar goed komt. Mojo loopt gewoon lekker alle feestjes af en jullie vieren weer je eigen feestjes! Klinkt allemaal weer heel gezellig! Geniet er van!
    Doen wij trouwens hier ook hoor met Maria, bedankt!!!
    Waar ga je precies naar toe in Griekenland?

  5. Bla,bla,bla… 😉

    En nummer drie is ook over. Hartstikke goed!
    Eindelijk kan je ontstressen en daadwerkelijk met de vakantie beginnen. 🙂
    Ik hoop dat ‘de ouderen’ je niet te veel zullen missen Hanneke.
    En alvast heel veel plezier toegewenst. 🙂

  6. Ik heb een keer in jouw woonplaats gegeten. In het centrum waar een pleintje was. Het was een ongunstige dag om in Ede te komen want er liepen allemaal mensen in donkere pakjes naar de kerk. Gelukkig was er nog iets buitenlands open. Maar die Rabo moet echt uitbreiden. Hebben ze geen andere banken daar?

  7. de andere banken hebben helaas hetzelfde ontmoedigingsbeleid.
    die zwarte pakjes moet je lekker laten lopen, die doen verder weinig kwaad.
    volgens mij is hier altijd wel wat open, misschien moet je het nog eens proberen.

  8. ik vind dergelijke logjes net het interessantst… 😉
    Jammer van je Tourpoule, Hanneke, met mij gaat het trouwens opperbest hoor! Vandaag 84 punten gescoord!

    Maar jij zal misschien wel goed “gescoord” hebben in je aankopen vandaag…

    Groetjes!

  9. Hehe goed te lezen dat het met Karin ook goed gekomen is… dan kan je inderdaad met een gerust hart de school dingen even maten rusten en gaan genieten van de komende vakantie… 😉

Zeg het maar:

