Schoolperikelen

  We lopen naar het einde van het schoolseizoen.
Met alle zenuwachtige gevolgen van dien. Want er wordt getoetst en herkanst.
Ka miste, door een knieoperatie de helft van haar stage en het daaraan gekoppelde verslag.
Vanochtend kreeg ze het bericht dat ze daarom een nul krijgt en de laatste periode niet haalt.
Grote ontsteltenis, want ze heeft vier maal gevraagd om een vervangende opdracht en die niet gekregen. Na heel wat heen en weer gebel en gemail, kreeg ze net het verlossende telefoontje dat ze de opdracht niet hoeft te maken. Nog weer later kreeg ze te horen, dat de mail betreffende de vervangende opdracht, wel getypt, maar niet verzonden is!!
Schiet mij maar lek.
Leve het ROC.
  Dan het geval Mojo.
Het komende jaar verandert ze van school en van regio.
Haar nieuwe school heeft al vakantie, terwijl zij (officieel) nog twee weken te gaan heeft.
En nog steeds weten we niet of ze nu over is naar HAVO 4 of niet. Gegoochel met tekorten en profielen.
Aanstaande maandag horen we het pas definitief.
Intussen krijg ik stressbulten, want: is ze nog wel te plaatsen in de vierde klas? Is er nog een plekje in de derde? Ben ik nog op tijd met het bestellen van boeken?
Terwijl zij -niet gehinderd door enigerlei spanning- aanstaande woensdag in een bus richting Parijs tuft, loop ik me allerlei doemscenario’s in het hoofd te halen.
   ‘Sorry, uw kind is niet meer te plaatsen, probeer een andere school.’
   ‘Nee mevrouw, u bent veel te laat…’
   ‘piep….wij zijn niet te bereiken tot begin augustus….piep’.

Over twee weken lig ik aan een Grieks zwembad.
Ik wilde dat het al zover was.

O ja: San is 'gewoon' door naar het derde jaar van de PABO.

Kopzorgen 

22 gedachtes over “Schoolperikelen

  1. Oh meis, wat een stress allemaal…!!
    Pak een roseetje en plof lekker in een stoel in de schaduw.
    Even ontstressen voor je verder gaat met van alles.
    Het is trouwens veel te warm om nog veel meer te doen.
    Fijne avond nog.

  2. Sterkte er mee, begrijp hoe het voelt , hoop dat mijn zoon ook zonder herkansingen zijn 3e studiejaar in kan, gelukkig heeft ie wel een goeie stageplek gevonden dat vond ik al een hele rust. En geniet straks lekker van de vakantie.

  3. Phoe ……… wat een stress!! Je zou er grijze haren van krijgen …. maar zonder gekheid.
    Hoop dat het allemaal goed komt en dat je van je doemsenario’s later kunt zeggen dat het sterk overdreven was.
    Nog even ……. de Griekse zon is al aan het wachten om al je stress weg te stralen.

  4. Wat een gedoe met de kids he? Mijn oudste heeft een herexamen, overmorgen weten we of hij geslaagd is, zo ja gaat hij in Amsterdam studeren 😦 zo nee, blijft hij nog een jaartje bij moeders thuis!! En nog maar 2 weken voordat je op vakantie gaat? heerlijk, en dan even aan niets denken, alleen maar aan afkoelen, rose en uitrusten!!
    Fijne avond!

  5. Kijk dat laatst maakt het weer een stukkie makkelijker, San gefeliciteerd, en die andere twee, wat een gedoe allemaal, hoop dat er snel duidelijkheid is…

  6. Het wachten is altijd het ergst. Althans, dat vind ik. En achteraf denk ik altijd, heb ik mij daar nou zo druk om gemaakt? Maar daar ben ik moeder voor denk ik.
    Sterkte!

  7. Vreselijk die toetsen en examens!
    Ik had er verleden jaar hier een die versliep zich gewoon voor een toets op de H.E.S.
    Vanmorgen voor de 2 keer in mijn leven Frans proberen te spreken bij het overhoren van SuperPuberDochter.
    Wel, die ging er zonder zenuwenheen want ze heeft blauw gelegen van het lachen om mijn uitspraak.

  8. Wel, de organisatie bij onze school laat kennelijk zeer te wensen over. Plannen hoeven ze onze leerlingen niet bij te brengen want dat kunnen ze kennelijk zelf niet. Ik kan me je stress voorstellen. Een paar jaar geleden nog, had ik hetzelfde. Want het gebeurt meer dan gewenst. Hopelijk komt alles goed en kun je stressloos naar Griekenland en daar alvast een beetje ontwikkelingshulp brengen.

  9. Het wil wat al die scholen en dat dan zo vlak voor de vakantie. Het zou niet moeten mogen, maar ‘alles sal reg kom’, zei mijn wijze grootmoeder altijd, en dat is ècht zo Hanneke. Ik voel met je mee en ik snap dat je je zit op te vreten van de stress, maar het komt gewoon goed. Is het niet nu, dan toch na de vakantie.

  10. Tjonge, wat een schoolperikelen, zo vlak voor je vakantie. 😦
    Ik hoop dat alles lukt en je straks heerlijk ontspannen naar Griekenland kunt vertrekken. 🙂
    En tegen de stress moet je maar veel aan dat zwembad denken. 😉

  11. De spreekwoordelijke laatste loodjes hè? Maar wachten is nog erger. Als er iemand straks aan vakantie toe is, ben jij het wel. Hopelijk kun je met een gerust hart het thuisfront achter je laten.

    Griekenland? Goed voor de economie! Ik wens je een hartstikke ontspannende vakantie toe (en daarna weer ontspannen naar huis terug. Have fun!

  12. Allereerst wil ik San feliciteren.
    GEFELICITEERD MEISJE!

    Wat een stressgedoe zeg,Ontspan nu maar en bereid je voor op je vakantie. Het is goed vertoeven in griekenland dusss.
    Dikke kus van mij.
    (ik ben nog steeds erg druk Hanneke)

  13. Jemig wat een gedoe, bureaucratie ten top dus!

    Laat je aub niet gek maken want dat lost toch niks op!

    Het komt vast allemaal goed, is het niet linksom dan wel rechtsom.

    Felicitaties voor San uiteraard en sterkte voor jullie allen.

    Nog even volhouden en dan is t genieten in de griekse zon!

    -x-

  14. Breek me de bek niet open! Oudste zat ook op een ROC en daar mag hij niet doubleren. Ok hij vrat ook niet al te veel daar uit (wat wil je als de opleiding je totaal niet ligt), maar kom op zeg! Een beetje ruimer van te voren dat laten weten zou ook prettig zijn. Nu hals over kop nog vóór de zomervakantie een nieuwe mbo opleiding zoeken! Ik denk ook steeds: áls ie maar aangenomen wordt… Duim jij voor mij? Duim ik voor jou! 🙂

    xxx Kati

Zeg het maar:

