50+50=100+50=150

Hoe vaak kun je een vijftigste verjaardag vieren? Nou: vier keer.
Eerst ga je met je nageslacht een weekendje op stap, dan vier je de verjaardag ( klein) van Abraham, een paar weken daarna gevolgd door die van Sarah en als klap op de vuurpijl geef je een feest voor familie en goede vrienden.
Zaterdagavond was dat laatste eindelijk het geval.
We hadden ons feest uitbesteed bij Buitenzorg. Een historisch pand waar ooit Arthur van Schendel zijn boeken schreef en Colijn kind aan huis was.
Een mooie locatie om daar een feest te vieren.
San had zichzelf overtroffen en een super-feest-taart gemaakt. Worm en An hadden de zaal versierd, zodat we er goed van doordrongen waren dat we echt vijftig waren.
Een voor een druppelden de gasten binnen. Sommigen doorweekt door het noodweer dat precies op die plaats en tijd losbarstte.
We werden overladen met cadeaus, planten,  bonnen, wijn , lieve woorden….
Fotoalbum Mijn tweelingbroer Kees had een fotoboek gemaakt van ons gezamenlijke verleden: Fifty-Fifty: Samen zullen we alles delen, dus ook onze vijftigste verjaardag. In het album dierbare foto’s van ons als twee piepkleine baby’s, net uit de couveuse. Peutertjes die worden gevoerd door hun oma. De allerlaatste foto van ons als compleet gezin, de zomer voordat onze vader overleed. Tot aan ons onvergetelijke uitje naar paleis Soestdijk, vorig jaar. Een prachtig document, waar ik een brok van in de keel kreeg.
Voor dit boek is er in het geheim over en weer gebeld en gemaild met broers en zussen en onze kinderen. Zoon is met een stapel (bij ons ontvreemdde) fotoboeken naar Den Haag gereden, zodat zijn oom over zoveel mogelijk materiaal kon beschikken, om er een prachtig document van te maken.
Er kwam nog meer: halverwege de avond kregen we prachtige  groepsfoto’s  van de kinderen.
Zomaar stiekem gemaakt, ook daar had ik geen idee van.
Ook de tuttenklup liet zich niet onbetuigd en zong me toe. Gelukkig waren ze heel aardig voor me en kwam ik er goed van of.
Later op de avond gingen de voetjes van de vloer en zongen we onze kelen rauw op de muziek van onder andere Jan Smit, Andre Hazes en Abba.
Ruim na enen was het mooi geweest en trokken we huiswaarts om nog even na te praten. Weer in een bui, waardoor Worm en An als verzopen katten arriveerden.
Al met al een fantastische avond. Waar ik met dankbaarheid op terug kan kijken.
Want je zult maar zoveel lieve mensen om je heen hebben.
Dan pas ben je een rijk gezegend mens en van harte te feliciteren.
En dat ben ik.

100 feest 
Kids1 Kids2

 

18 gedachtes over “50+50=100+50=150

  1. Oh meisje meisje, ik zit hier geheel ontroerd te lezen, en vooral hetgeen je niet schrijft maar tussen de regels door ‘uit schreeuwt’ getuigt van hoe je je voelt!

    Het is je zo ontzettend gegund, volgens mij ook geheel terecht verdiend maar dat even terzijde, dus geniet ervan, koester het! Je zegeningen weer even geteld, je bent schathemeltjerijk, gefeliciteerd!

    Knuffxxx

  2. Lieve Han, wat fijn voor je dat het allemaal zo geslaagd was!
    Wat kan een mens dan dankbaar en blij zijn hè?

    PS Die 1e alinea van Melody, heel goed omschreven, dat las ik er ook in! Ben blij voor je!

  3. Jeetje wat gaaf, dat boek 50-50 wat leuk gedaan zeg… enne wat een prachtige foto’s van de kinderen… Jullie hebben echt een hele gave avond gehad zo te lezen…

  4. Hanneke,wat fijn dat je zo’n geweldige avond hebt gehad.Wat je het mooiste cadeau vind hoeven we niet naar te raden ,het fotoboek. Hanneke je bent inderdaad schatrijk.Dat gun ik je ook van harte.
    Groetjes Ria

  5. Ja, ik ben het met iedereen eens, je geluksgevoel spreekt er duidelijk in uit!
    Lieve hanneke het maakt me blij om te kunnen zien hoe jullie kindere van elkaar en vooral van jullie houden.

    (m,n beloofde mail komt binnenkort hoor hanneke)

  6. Je hebt een heerlijk gezin en prachtige familie en dan ben je rijk, heel rijk! En omdat je zelf ook zo’n aardig mens bent, krijg je al die lieve reacties terug!
    (weinig reacties van mij afgelopen week, zo druk gehad), maar ik ben je niet vergeten hoor!!

  7. bij deze alsnog gefeliciteerd!
    fijn zoveel lieve mensen om je heen.

    wij hebben gelukkig ook nog een hele grote(lieve)familie.

    en die taart mooi!! heb er toevallig afgelopen weekend nog 1 gemaakt maar die komt daar niet in de buurt!

    groetjes

  8. ha die Han —tut
    ik heb je zien genieten er waren gen woorden voor, en bedankt voor het super feest echt jouw stijl, en ook van je gezin, o,, en gertje.geniet nog lang na,
    o, en de taart???????geweldig.

Zeg het maar:

