Ik mag niet klagen…..

Hxe9 Greet, dat is lang geleden.
Sjaan, dat is het zeker.
Hoe gaat het?
Ach, ik mag niet klagen.
Goed zo.
Nou, eigenlijk is er wel iets.
Oh?
We hebben nieuwe buren. In het huis van Jansen, je weet wel op nummer zes.
Ach. Zijn die verhuisd?
Nou, we zijn van de regen in de drup gekomen. De Jansens hadden een hond, deze hebben kinderen. Iedere morgen word ik wakker als ze naar school gaan. Dan gooien ze met de voordeur, vreselijk.
Ja, dat zal wel.
En mijn gezondheid is toch al niet zo goed.
Wat dan?
Ik heb delicate zenuwen. Maar goed, laat ik niet zeuren,  iedereen heeft wel eens wat.
Behalve de buren, daar is het gras altijd groener.
Praat me niet over het gras van de buren.
Huh?
Die hebben laatst de tuin verbouwd x96 een herrie en troep trouwens-  maar ze kregen ook een nieuwe grasmat. Zxe1kken koeienmest zijn er over heen gegaan. Stinken!! Ik kon de ramen niet open doen, zox92n lucht.
Ach, en dat met die warmte.
Praat me niet van die warmte. Afschuwelijk, ik moet iedere morgen het bed verschonen, Arie transpireert zo veel. Hij kan er natuurlijk niets aan doen, alhoewelx85.
Hoe bedoel je?
Nou ja, Arie is ook de vrolijkste niet meer hoor. Hij is zwijgzaam en vaak weg. Dat zweten zal hij vast expres doen.
Nou ja, volgende week is het afgelopen met de hitte.
Dan zal het wel weer gaan regenen zodat alle planten neerslaan en de boel weer onder water komt te staan.
Tsjax85.
Hoe is het eigenlijk met jullie?
Nou, wex85.
Ach, is het al weer zo laat? Het spijt me, ik moet naar de kapper. Gisteren laten kleuren en moet je zien: het lijkt nergens naar.
Ik vind het wel mooi zo hoor.
Ik niet, ik ben zeer ontevreden, ze lossen het maar mooi op. Sjaan, leuk je weer gesproken te hebben, groeten aan Geert.
Ja, jij de groeten aan Arie.

 Geert, doe mij snel een cappuccino.
Wat is er lieverd, heb je een geest gezien?
Greet!
Ai.
Ze hebben weer nieuwe buren.
Alweer? Dat moeten nummer twaalf inmiddels zijn.
Dertien. Wat ben ik blij dat we daar weg zijn. Ze mopperde al wanneer de was klapperde in de wind..
En Arie?
Nog steeds…..
Arme Arie.
Arme Arie.

 Klagen-150x150
 

geschreven voor ZOZ

 

 

13 gedachtes over “Ik mag niet klagen…..

  1. Ja, je hebt ze erbij die overal over zeuren vreselijk hoewel soms vind ik een beetje lekker zeuren ook wel heerlijk hoor maar zeg het er wel altijd bij tegen mijn vriendin die meestal de klos is en andersom. Zo ff zeuren hoor haha…

  2. Ach Arie zal ondertussen Oost-Indisch doof geworden zijn, anders was hij wel gescheiden.
    Ben toch wel blij dat ik niet een van die dertien buurvrouwen van Greet ben zeg ………

  3. Hoi hanneke
    Wat een zeurpiet maar ze kan er niks aandoen net zoals arie die man kan er ook niks aandoen
    Weg met zulke buren ik zou zeggen ken je die spreuk voor de koffie niet zeuren
    En dat gels voor de gehele dag
    Groetjes Rinus

  4. Oh heerlijk…. om te lezen dan he?
    Godzijdank (dikke zucht van opluchting) bevind ik me niet in zo’n situatie, nooit bevonden ook.

    Pracht geschreven, zit hier nu met zere buik van t schudden ;-))

Zeg het maar:

