Een vers randje vet

Op weg naar huis, rijd ik langs de sportschool. En direct klinkt dat stemmetje in mijn hoofd: x91Je weet het wel. Eigenlijk moet je er nodig weer eens heen.x92
En gelijk heeft het stemmetje, want ik laat het de laatste maanden qua sportief gedrag behoorlijk afweten. In het begin ging ik vier keer per week. Na twee jaar besloot ik het avond- en weekend abonnement eruit te doen, op die tijdstippen ging ik toch niet meer. Weer twee jaar later dwong een slijmbeursontsteking me tot meer rust en nu ga ik nog maar een keer per drie weken (als het meezit).
Terwijl ik bijna niet meer beweeg, prop ik me wel regelmatig vol met taart,  hapjes en drankjes.
Ik kan er niets aan doen, want zeg nu eerlijk: als je op een verjaardag bent of een ander feestje, kan je de gastvrouw of-heer toch niet voor het hoofd stoten door al dat lekkers te laten staan?
Al dit geschrans en gebrek aan beweging maken dat ik toch weer een beetje (veel) tegen het komende bikiniseizoen opzie. Al wordt dat in mijn geval een badpak seizoen, no-way dat ik mijn rolletjes aan de wereld toon. Aan mijn billen en buik heeft zich een vers randje vet gehecht, dat er zich al aardig goed thuis voelt. Een blik op de kalender laat me zien dat ik nog drie weken heb om daar wat aan te doen.
Zou ik het nog proberen of is het te kort tijd en schuif ik het toch maar weer door naar het najaar.
Wat een problemen allemaal. Slecht, wat ik ben een probleem snoeper.
Waar is de chocola….

Vetrolletjes 

22 gedachtes over “Een vers randje vet

  1. Hmmm chocola… de regen gutst tegen het raam, zit lekker binnen na een hele dag werken en tig keer flink nat geregend te zijn… wat is nou lekkerder dan chocola na zo’n dag! Tja zo’n stemmetje heb ik ook, zeker met een vakantie in t vooruitzicht.. maar ja, het vlees is zwak, of was ik dat gewoon nou? 😉

    xxx Kati

  2. Oh ik snap het zo goed. Een marteling is het…
    Heb weer een zomerabonnement maar moet mezelf erg dwingen hoor. Helemaal omdat ik me juist helemaal niet goed voel als ik eruit kom. Het lopen gaat daar wel, dan op de fiets naar huis, vervolgens kan dan bijna niet meer lopen Is het iets in mijn buik, bekkeninstabiliteit (nee…ik ben niet zwanger) of zijn het mijn heupen die protesteren…? Geen idee, bah, stomme sportschool…
    Zal ik dat vet dan ook maar laten zitten? Of toch maar eens naar de dokter…

  3. Hihi (kuch!) wat een bekend verhaal. Heb wel jaren sportschool gedaan maar 4 jaar geleden radicaal gestopt, speel nog wel badminton maar dat wordt ook steeds minder, met vetrolletjes als ‘beloning’. Maar…. er zijn ergere dingen toch??

  4. Na weken niet gesnoept te hebben en een aantal kilo’s ingeleverd ben ik vanavond na het eten toch nog in de auto gestapt om een plak chocolade te halen bij Appie haha, dom dom dom maar wel herkenbaar.

  5. Ow wat heerlijk en herkenbaar!!!!
    Ik was ook ooit een fanatiek sporter, ging 5 dagen in de week….ooit eens 30 kilo afgevallen, er weer 8 bij en nu weer 8 af….en zo blijft het gaan….sinds ik in 2009 erg ziek ben geweest, nooit meer dat sportniveau gehaald….helaas, en nu mag ik blij zijn als ik 2 keer per week haal, soms gaan er weken voorbij dat ik niet ga en van mezelf eigenlijk wel moet…want eerlijk is eerlijk, het voelt goed als je geweest bent! Maar dan nog niet gaan…hahaha

    En tja, chocolade….is heerlijk!!!!

  6. Nu snap ik je tegenstand tegen een maandelijks magazine genaamd HANNEKE. Je moet echter wel bedenken dat al je lezers ook zo’n klein (of iets groter) autobandje hebben. Dus daarvoor hoef je het niet te laten. Toch maar aan de radijsjes dan?

  7. Hmmm eergisteren was er een documentaire op tv over een nieuw afslankfenomeen…. je ligt dan in een tent, met je hoofd erbuiten… in die tent is het megawarm en moet je langzaam allerlei bewegingen doen… de hitte in die tent zorgt er dan voor dat je stofwisseling versnelt en je met veel minder werk veel meer en vooral veel sneller vet verbrandt… niet iets voor jou dan?

    Chocola heb ik hier nog wel liggen, in de koelkast, ligt er al weeeeeeeeeeken…. heel af en toe knabbel ik er een klein stukje af… de gevolgen ervan zijn niet leuk genoeg om er niet af te kunnen blijven 😉

  8. Je MOET helemaal niks! dat is nu precies de verkeerde insteek. Je denkt dat het jou aan zelfdiscipline ontbreekt. Jammer! Van chocola mag je lekker genieten…

  9. Ik vind dat cardiofitness zooooooo saai! Voor mij geen sportschool meer.
    Ik beweeg eigenlijk best veel maar dat kan blijkbaar niet op tegen de mate van snoepen wat ik doe. Zucht…

  10. Ach Hanneke, je overdrijft nu toch echt wel hoor. Jij in een badpak omdat je je schaamt voor je vetrandjes? Kom op zeg, dat is te gek voor woorden.
    Met een badpak is niets mis, mits je die alleen maar draagt omdat je het leuk vindt en niet vanwege schaamte.
    Neem ji nog maar een stukkie chocola, gooi je bikini weer in je koffer en geniet gewoon zonder na te denken!

    (zo, nu was ik toch wel even streng, niet dan?)
    O ja, een stringbikinibroekje kan ook nog best hoor!

  11. ieuw: een stringbikinibroekje!!
    ik hoef jouw vakantie foto’s niet meer te zien 🙂
    misschien neem ik een schaar mee en knip ik na een week het middenstuk uit het badpak.

  12. altijd gedisciplineerd blijven sporten is moeilijk. Hopelijk kan je je weer wat herpakken. Om echt effect te hebben van sport is 3 keer per week toch zeker nodig. Na mijn examens vlieg ik er zelf ook weer in 😉

Zeg het maar:

