Het weer

Goedemiddag, u spreekt met de godenwereld, wat kan ik voor u doen.
Goedemiddag, met mevrouw Zomer. Mag ik de afdeling weergoden van u?
Ogenblikje.

Met de weergoden, u spreekt met Zachtezomeravond.
U spreekt met mevrouw Zomer. Ik wil graag doorgeven dat we de komende weken op vakantie zijn. We gaan dit jaar in Nederland kamperen, dus zou ik graag droog weer, veel zon en een temperatuurtje of vierentwintig willen.
Ik zal het noteren mevrouw. Fijne dag verder.

Met de Weergoden, u spreekt met Zachtezomeravond.
Middag, u spreekt met boer Harms. Ik zou de komende maand wel regen kunnen gebruiken, een heleboel zelfs.
Ik zal het voor u inplannen meneer Harms.

U spreekt met Zachtezomeravond, afdeling weergoden.
Met mevrouw de Wit, zou het mogelijk zijn dat er de komende week een flink pak sneeuw valt?
Mijn kleinkinderen komen en ze vinden iglo’s bouwen zo leuk.

En, Zachtezomeravond. Je eerste dienst. Lukt het?
Niet echt meneer. Ik heb alle wensen van de afgelopen vierentwintig uur in een computermodel geplaatst, maar er komt geen weer uit!
Je bent te ambitieus.
Ik wil het graag iedereen naar de zin maken.
Stop daar maar mee, dat lukt je nooit.
Wat nu?
Hier heb ik een emmer, kom maar op met die wensen, dan gooien we alles op een hoop. Oeps, de sneeuw leggen we apart voor koning winter, daar is het nog een beetje te vroeg voor.
Zo, we schudden het een beetje en laten het dan los op de aarde.
Hier, voor de show doen we er nog een fikse onweersbui bij, altijd een mooi schouwspel vanuit dit punt.
Gaat dat zo gemakkelijk?
Jongen, neem van mij aan, je kunt puzzelen wat je wilt, maar het is toch nooit goed. We werken al jaren op deze manier. Alsjeblieft, kieper het eerste weer maar naar beneden.
Hij is leeg meneer.
Goed zo, ook weer geregeld.
Ga je nog wat leuks doen het komend weekend?

Ligt er aan wat het weer gaat doen…..

Bliksem 

geschreven voor ZOZ

 

13 gedachtes over “Het weer

  1. Hemeltje lief, dat is echt weer een Hanneke bedenksel. Waar komt dat toch vandaan allemaal? Hartstikke leuk gedaan, jammer he dat we het niet kunnen bestellen…

  2. Als Nederlanders echt ergens lekker over kunnen zeuren dan is t wel over t weer! Zou een hele drukke (betaalde?) lijn worden denk ik! 😉

    xxx Kati

Zeg het maar:

