Om de volgende bocht

Soms liggen de leuke dingen om de volgende bocht.
Gister bijvoorbeeld.
x92s Morgens werden we verwacht op een verrassingsfeestje voor een kennisje die zestig werd.
Nu houd ik van feestjes en verrassingen, dus deed ik daar graag aan mee.
Terwijl de jarige Jet door een vriendin werd weggelokt, vulde het huis zich met gebak, hapjes, drankjes en gasten.
Toen Jet weer thuiskwam werd ze begroet door een twintigtal mensen die het lang zal ze leven voor haar aanhieven.
Een feestelijk begin van de dag.
  Op het feestje lag het volgende om de hoek.
Ik sprak een vriendin, die mij zei dat ze naar Utrecht moest om het een en ander op te halen. In een opwelling bood ik aan om mee te gaan. En zo zaten we een uurtje later in de trein richting Utrecht.
Nadat we de boodschap gedaan hadden, zakten we neer op een terras aan de gracht.
We gebruikten een bescheiden lunch en hadden een waardevol gesprek.
  Rond vier uur was ik thuis en toen ik mijn mail bekeek, belandde ik weer om een andere bocht: een oud-buurvrouw had me gevonden op hyves. Buren waar we acht jaar met plezier naast hebben gewoond en zo af en toe nog contact mee hadden. Veel te weinig naar onze zin en regelmatig  namen we voor elkaar eens op te zoeken, maar zoals dat vaker gaat, werden goede bedoelingen opgeslokt door gezin, werk en leven in het algemeen.
Maar dankzij hyves hebben we nu een afspraak en dit weekend gaan we ze dan eindelijk weer ontmoeten.
Waarschijnlijk gaan we gewoon verder alsof we er gister nog waren.
  Zo zie je maar, dat de dag zomaar een leuke wending kan hebben.
Ben benieuwd wat de volgende bocht vandaag voor me in petto heeft.

Oude gracht utrecht 

14 gedachtes over “Om de volgende bocht

  1. Leuk hoor, al die bochten op je weg.
    En zeker met zulke leuke dingen.
    Vandaag fietsen ze de berg op met vele bochten, denk dat ze ook blij zijn, elke bocht die weer geweest is.
    Fijne avond nog.

  2. Ik (fout begin) moest bij het woord bocht ook inderdaad meteen denken aan de d’Alpe d’huzes met zijn 21 bochten. Grappig dat xe9xe9n woord een klapdeurtje in je hoofd opent.

    Leuke bochten kunnen er niet vaak genoeg zijn. Maar je moet er wel voor open staan. Gelukkig doe jij dat…

    groetjes

Zeg het maar:

