Dolle dagen

De dagen duikelen in dolle draf over elkaar heen.
Allereerst de vrijdagochtend. Samen met San heb ik mijn verjaardag gevierd bij ‘mijn’ bejaarden.
San had voor tweeënzeventig Petitfours gezorgd, die gretig aftrek vonden bij de oudjes.
Dat is ook te begrijpen, wanneer je weet dat ze iedere dag slechts een biscuitjes bij de koffie krijgen.
Het werd een gezellig feestje, met dikke zoenen, warme knuffels, felicitaties en een een lang-zal-ze-leven door een groepje dames. Verder vonden ze het allemaal ook heel leuk om mijn dochter eens te kunnen zien, die werd overladen met complimentjes wegens de heerlijke gebakjes.
  ’s Middags even met San gewinkeld en bij thuiskomst stond schoonvriendin A. voor de deur. Ze kwam wat langsbrengen en ik bedacht dat het wel gezellig zou zijn als ze even wat bleef drinken, hetzelfde had zij ook al bedacht. Toen later een vriend ook nog even langs wipte en een glaasje meedronk, werd de middag nog gezelliger. Voor A. werd even iets drinken mee-eten en nadat ze halverwege de avond vertrok dook ik in mijn boek ‘De verborgen geschiedenis van Courtillon’, om daarna op tijd naar bed te gaan.
  Zaterdagochtend zou ik namelijk naar Ermelo vertrekken waar ik een medeblogster voor het eerst zou ontmoeten. Een beetje zenuwachtig was ik wel, want je weet maar nooit. Maar ik had me geen zorgen hoeven te maken. Truus is en hartelijke, lieve vrouw, waarbij je je direct op je gemak voelt.
Ze stond me al op te wachten en ik herkende haar meteen aan haar pet! Ik maakte kennis met haar man Frans en het werd een zeer genoeglijk dagje. Tijdens de lunch werd ik verrast op een zelfgemaakt zalmsalade, waarvan Truus me het recept gaf, (maar dat ik eigenlijk nog wel even over de mail wil hebben Truus!).
Rond half drie ging ik weer naar huis, met een kruikje rosé dat ik van Truus voor mijn verjaardag kreeg. Lief hè?
  Daarna heb ik nog twee uur de tuin gesproeid, want die lag er nu echt helemaal voor dood bij, maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien.
Vanavond weer lekker verder met mijn boek en dan morgen een speciale dag, want dan doet Baksteen belijdenis van zijn geloof.
Heel bijzonder om dat mee te mogen maken.
  Ik wens jullie nog een fijn weekend verder!

 Taartjes klinkenberg 

12 gedachtes over “Dolle dagen

  1. Zo onverwacht bezoek en ‘gast aan tafel’ is ook hartstikke leuk!
    Dus…ik had niks teveel gezegd he over onze Truus-met-de-pet? Wat leuk dat jullie elkaar nu ook in het echt hebben ontmoet!
    Ga nu lekker genieten van je boek en morgen een hele fijne, speciale zondag!

  2. Prachtige dagen waarop de ene na de andere leuke herinneringen zich toevoegt aan het rijtje dat je al hebt.

    En ja Truus is een schat!

    Heerlijk te lezen dat je het zo je zin had en hebt en morgen inderdaad een speciaal iets met veel impact. Geniet daarvan en sluit de zegen in je hart!

    -x-

  3. Wat een leuke taartjes en hartstikke lief dat je ‘je oudjes’ hebt getrakteerd,, lekker extra verwennen!Fijne dag morgen met de belijdenisdienst van je schoonzoon.

  4. Die petitfours smaakten ongetwijfeld naar meer. Wat lief dat je je “werk” liet meedelen in de feestvreugde. En na een dag vol goede vrienden met lekkers is het ’s avonds goed lezen in een boek!
    Alvast gefeliciteerd voor morgen.
    groetjes,

  5. Wat lief van jullie om de oudjes te trakteren op zulke lekkere mini-gebakjes.

    Zenuwachtig voor Truus? Maar Hanneke toch, dat had ik je wel kunnen vertellen, dat dat echt niet nodig was. 🙂

    Hebben jullie de bonte vliegenvangertjes niet verjaagd met jullie gekwek? 😉

    Groetjes, Willie.

  6. Twee felicitaties kom ik je sturen eentje voor je verjaardag een beetje te laat helaas en een felicitaie voor de keuze die je zoon makte iets te vroeg maar van harte gemeend.groetjes van Novie

Zeg het maar:

