De kriebels

Ik schaam me er niet meer voor, ik zeg het nu zelfs hardop:
IK VIND HET LEUK OM JARIG TE ZIJN!
De dag voorafgaande aan de eerste juni, heb ik kriebels in mijn buik. Val ik gezinsleden lastig door tientallen keren ‘Ik ben morgen jarig’ te zeggen. En ’s avonds kan ik maar moeilijk in slaap komen, want de volgende dag ben ik immers jarig!
Ik ken eigenlijk niemand boven de tien jaar, die dat ook heeft. Er zijn er zelfs, die hun verjaardag niet eens vieren. Onvoorstelbaar. Vandaag onthulde Zoon, dat hij het verjaardagsgevoel niet eens kent! Wat heb ik een medelijden met hem.
Ik heb het ook met pakjesavond: de hele dag de kriebels. En bij de intocht van Sinterklaas zit ik gekluisterd aan de buis, in spanning of de goede Sint wel zal komen.
Jarenlang heb ik het niet durven zeggen, bang om uitgelachen te worden.
Maar het kan me niets meer schelen.
Iedereen mag het weten:

IK BEN MORGEN JARIG EN IK VIND DAT SUPERLEUK!

Wie durft ook uit de verjaardagskast te komen?

Polonaise 

 

12 gedachtes over “De kriebels

  1. Nou jàô zèg, jouw kènne ze mòrège nie vègéte.
    Hoe laôt hèjje koffie meê eên punt?
    Àlvàs vân hàte gèfélisiteêrt.
    Annie zeg gedagies.

  2. Nou jàô zèg, jouw kènne ze mòrège nie vègéte.
    Hoe laôt hèjje koffie meê eên punt?
    Àlvàs vân hàte gèfélisiteêrt.
    Annie zeg gedagies.

  3. Ik durf wel uit de kast te komen hoor, maar ehhhh vertel jij me dan eerst eens waar die kast staat want ik kan me niet herinneren hem ooit gevonden noch bewoond te hebben 😉

    Die kriebels heb ik ook hoor, iedere keer weer!

  4. Eh…verjaardagskriebels? Alsjeblieft niet. Geef mij de ONverjaardag van Alice maar. Hoe minder aandacht hoe beter.

    Sterker nog: ik loop iedereen nu al op het hart te drukken om volgend jaar voor mij geen verrassingsfeest te organiseren (iedereen hoopt dan dat ik vijftig word), want dat ik gewoon wegloop. En ik doe ’t nog ook! Maar cadeautjes? Jaaaaaa, graaaaag!

    Eigenlijk benijd ik je wel een beetje dat ik dat kriebelgevoel niet ken.

    Alvast proficiat! Ik wens je een heel fijne kriebeldag toe, een gezond en voorspoedig nieuw levensjaar met memorabele blogs. En ik meen het nog ook.

    Liefs,

  5. Voor jou is het dus vanavond oudjaarsavond!
    Morgen een nieuw jaar, een nieuw begin, een nieuwe fase, en heeeeeel veel nieuwe kansen!

    Ik vind jarig zijn helemaal niets, maar ik ben blij dat ik nu eens iemand ontmoet die het helemaal geweldig vind, en dan echt!

    Geniet van die kriebels.

  6. Heel herkenbaar, ik vind het ook altijd leuk om jarig te zijn. Ben zelf eerste kerstdag jarig en iedereen zegt dan altijd he bah maar ik het er altijd van genoten om op die dag jarig te zijn en nog steeds.
    Fijne verjaardag morgen……….

  7. Wat goed, je bent echt heel eerlijk door uit die kast te komen. Ik vind het ook altijd leuk hoor…maar vier het meestal samen met manlief, die is een maandje later jarig en dan kunnen we het meestal wel lekker buiten vieren.
    Spannend he…nog één nachtje! Ik wens je alvast een hele fijne superverjaardag morgen!
    Dikke kus!

Zeg het maar:

