Vakantiegeld (zoz)

Het Zeuren-Op-Zaterdag-woord van deze week is: vakantiegeld.
Daar zou ik best over willen zeuren, maar kan het niet!
Want kleine zelfstandige ondernemers hebben geen vakantiegeld.
Ook geen dertiende maand, eigenlijk zelfs helemaal geen salaris!
Alle extraatjes moet je bij elkaar scharrelen uit de maandelijkse inkomsten.
En vrijwilligerswerk betaalt helemaal slecht.
Dus voordat jij nu wilt gaan zeuren over je vakantiegeld, moet je hier maar eens even heel goed over nadenken.
Mocht je nu denken: 'Ach wat sneu, die Hanneke gun ik toch ook wel wat vakantiegeld.' dan heb ik daar een speciaal banknummer voor geopend. Op aanvraag verkrijgbaar.
Heb ik toch nog lekker om vakantiegeld gezeurd.

Portemonnee 

14 gedachtes over “Vakantiegeld (zoz)

  1. 😉 kom maar op met dat banknummer dan 😉
    Ga ik op weblog wel een actie starten, ‘help de kleine ondernemende weblogger de vakantie door’
    maar wel onder de voorwaarde dat ik het 1e exemplaar krijg van jouw boek zodra die uit is ;-))

    XXX

  2. Nou dan zullen wij web-loggers jouw nummer maar opvragen….inderdaad mijn pa was vroeger ook kleine zelfstandiger, dus nope vakantiegeld….dus heel herkenbaar……

    Fijn weekend,
    Groetjes.

  3. Tja, als je het zo bekijkt is het allemaal heel erg oneerlijk verdeeld in het leven!!
    Maar ja, dat weet jij ook, vrijwilligers krijgen veel meer dan vakantiegeld 😉

  4. Ik lees gelukkig dat je niets te kort komt. 🙂
    En volgens mij ben jij al heel erg rijk aan andere dingen dan een miljoentje of xe9xe9n/twee op de bank. 😉

  5. Vutters hebben ook geen vakantiegeld. Ik kan je zeggen dat dat, na een salaris leven met 8 en 8,5% vakantie- en kerstgratificatie, behoorlijk tegenvalt. Nu ben ik er aan gewend maar ik snap precies wat je bedoelt.

Zeg het maar:

