Boekliefhebbers: opgelet!

Vanochtend ben ik in het Walhalla geweest. Het Boeken-Walhalla wel te verstaan.
Een kennis van me handelt in tweedehands boeken. Met dozen en kratten vol leeskost rijden zij en haar man diverse boekenmarkten af.
In haar huis heeft ze een flinke ruimte waar ze haar voorraad opslaat.
Kasten vol boeken. Van nostalgische (kinder-)boeken, tot moderne romans. (Vanochtend zag ik ‘Haar naam is Sara’ staan.)
Haar man heeft meer een voorliefde voor oorlogs- en geschiedenisboeken en werkt vooral via internet.
Al eerder mocht ik in dit heilige der heilige komen en net als toen kon ik me niet inhouden. Levensgevaarlijk.
Maar wat wil je ook als je voor een piekfijne Elisabeth George van ruim zeshonderd pagina’s maar vijf euro hoeft neer te leggen. Of voor een Henning Menkell, hardcover, als nieuw,  zes eurootjes! Dan ben je toch gek als je niet even je slag slaat?
Ik kwam uiteindelijk thuis met van ieder twee exemplaren. Een kleine tweeduizend pagina’s voor het luttele bedrag van tweeëntwintig euro!
Denk je nu: dat lijkt me wel wat, daar wil ik heen, of wil je weten of ze dat ene boek in voorraad hebben, dan breng ik je graag in contact met ‘Boektiek Emmie’.

Boeken 

12 gedachtes over “Boekliefhebbers: opgelet!

  1. Ik heb nog veel liggen om te lezen, maar ik zal het zeker onthouden. Kan mss ook eerst eens jouw boekenkast gaan lezen….

    Heeft ze ook belang bij inbreng van boeken uit de wetenschappelijke/politieke/maatschappelijke/juridische etc. hoek?
    Ons kantoor gaat verhuizen en voor die tijd gaan we flinke opruiming houden in de bieb. Binnenkort gratis af te halen!!!

  2. Zelf zit ik heel royaal in de boeken, want ik krijg volop tweedehands exemplaren van jan en alleman. Die boeken verkoop ik op internet en soms op een braderie. De opbrengst is altijd voor Kika.
    Maar kasten vol boeken…geeft zo’n heerlijk rijk gevoel! Ik wens Emmie (en haar toemkomstige klanten) veel succes.
    Groetjes

  3. Zo”jij kan weer even vooruit met lezen ,ik lees de laatste tijd weinig maar heb boeken zat die ik nog moet (mag) lezen .Maar weer eens even tijd voor maken !
    Fijn weekend
    Lieve gr…ida

  4. O nee……. veel te gevaarlijk!!! hahahahaa

    Ik heb al zo’n moeite om boekwinkels voorbij te lopen …… ik ben daar altijd net een kind in een snoepwinkel …….. en maar geen keus kunnen maken!
    Toen ik nog een normaal inkomen had kon het gerust gebeuren dat ik voor meer dan 100 euro aan boeken mee nam ……. eigenlijk te gek voor woorden.

    Dus, heel lief aangeboden, maar ik ga er niet langs. Als ik nog eens een bepaalde titel zoek, mag jij (als je wilt) wel voor me gaan kijken :-))

  5. Schrijf dit nou niet. Ik probeer wanhopig geen boeken te kopen, Hanneke. Kom jij weer met zo’n verleidingstruc. Heb je dan helemaal geen compassie met een weblogcollega met gebrek aan ruimte en een zwakke mentaliteit als het om boeken gaat?

Zeg het maar:

