Bezoek

   Marjon hing verveeld op de bank.
Haar ouders waren weg en haar vriendinnen hadden allemaal iets anders te doen.
Ze zuchtte diep.
Waarom was het leven zo saai?
Iedere dag naar school, huiswerk maken en af en toe met een vriendin op stap.
In het dorp waar ze woonde was sowieso niets te beleven.
Ze sjokte naar de koelkast om een glas cola te pakken.
Op dat moment belde er iemand indringend aan.
Marjon haastte zich verbaasd naar de voordeur om te kijken wie dat was.
Nauwelijks had ze de deur geopend, of daar viel een jongeman naar binnen.
  ‘Hurry, close the door.’
Ze deed wat hij vroeg en terwijl de man op de onderste traptree neerzakte, zag ze wie hij was.
Robert Pattinson, haar grote filmidool!
  ‘Het spijt me dat ik zo binnen kom vallen, maar de paparazzi zitten achter me aan.’
Marjon was blij dat ze zo goed in Engels was, zodat ze hem prima begreep.
   ‘Kom verder.’ zei ze en bood hem haar glas cola aan.
Robert legde haar uit, dat hij voor filmopnamen in Nederland was en het land wel eens wilde bekijken. Hij was toevallig hier uit de trein gestapt en toen gesnapt door de fotografen.
  ‘Ik zag dat er hier iemand thuis was. Het spijt me als ik je heb laten schrikken.’.
Met een handgebaar waaide Marjon de verontschuldigingen weg en gaf hem een bakje chips.
Een klein uurtje later, verliet de acteur haar huis, niet voordat Marjon een foto van hem en haar had gemaakt.
Haar vriendinnen zouden haar anders nooit geloven.

———————————————————

   Dit stukje is geschreven voor WOW-beleven én voor vijftienjarige tienermeisjes, die het leven uitermate saai vinden.
Zodat ze nooit de moed verliezen……

Robert p. 

19 gedachtes over “Bezoek

  1. Hmm, mijn moeder heeft vroeger eens bezoek gehad van een zanger, haar ouders en de rest van de familie was ook thuis, maar hij had een lekke band gekregen op de snelweg, die voor het huis van mijn grootouders langs ging, en zij waren één van de weinige huizen langs de weg… maar goed ik dwaal af, ik wordt meegenomen door het verhaal, geweldig verhaal, en ik zou het ook vast gelegd hebben…

  2. O, zo iest zou elke puber met zijn eigen idool willen beleven!! Trouwens ook menig niet puber denk ik, hahaha. Ik heb niet zoveel idolen, voor mij zijn het gewone mensen ……… doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg …. dat is mijn beleving.

  3. Daar heeft ze een mazzeltje mee gehad. Zouden er voor jongens van 15 ook zulke hoopvolle gebeurtenissen zijn? Ik weet even geen voorbeelden van idols van die leeftijd maar ze zullen er vast zijn.

  4. Weet jij niet wie R.P. is???
    in welke grot heb jij gezeten het afgelopen jaar?
    (ik ken m eigenlijk ook niet, maar mijn 15 jarige puberdochter heeft het dagelijks over hem)
    ik zeg: googlen maar, of de hitkrant kopen.
    (ik ga niet uitleggen wat de hitkrant is!)

Zeg het maar:

