Harrie

Harries waarheid was altijd net iets mooier dan die van ons.
Hadden wij een moedereend met negen kleintjes gezien, dan waren het er volgen Harrie minstens twaalf. Reed er een rode auto voorbij, dan had Harrie een Ferrari gezien.
We stoorden ons er niet aan, we wisten dat hij een vriend uit duizenden was en dat je altijd op hem kon rekenen. Tijdens onze studie was hij nooit te beroerd zijn aantekeningen of stukken van zijn werkstukken te lenen.
Nadat we afgestudeerd waren vertrok Harrie naar Amerika.
We vonden dat prima bij hem passen, want dat land is hét land van de overtreffende trap: alles is daar beter, groter en mooier. Harrie zou zich er thuis voelen.
Toen hij mailde dat hij bijna het slachtoffer geworden was van de terroristische aanval op de Twin Towers, wisten we zeker dat hij er zo’n honderd kilometer van verwijderd was en geen moment in gevaar was geweest.
Regelmatig kregen we updates van hem in de States.
Hij had er een goede baan gevonden, bewoonde een prachtig penthouse en vond zelfs de liefde van zijn leven, Molly Kennedy.
We grapten tegen elkaar, dat Harrie natuurlijk niet voor minder zou gaan.
Na vijf jaar kregen we een uitnodiging voor zijn bruiloft.
Over een verblijf en vervoer hoefden we ons geen zorgen te maken, dat had Harrie allemaal geregeld.
Onze monden vielen open van verbazing toen we voor het Waldorf-Astoria hotel af werden gezet. Een van de meest luxe hotels ter wereld.
Harrie kwam op ons afgelopen en omhelsde ons, zoals alleen Amerikanen dat kunnen.
Ik vroeg hem, hoe hij deze luxe kon bekostigen.
 â€˜Molly is de dochter van de eigenaar.’
 â€˜Maar waarom heb je ons dat nooit verteld.’
 â€˜Zouden jullie het geloven? Bovendien hou ik niet zo van dat opgeblazen gedoe, je kent me toch?’

WaldorfAstoriaParkAveLobby 

fictief voor WE-300 overdrijven

19 gedachtes over “Harrie

  1. De hik heb ik van het lachen.Mijn stuk kun je nog niet lezen.Doordat ik niet op web-log kan komen blijft het naast de pc liggen.
    groetjes Ria

  2. Heerlijk dat positivisme. Goed kunnen overdrijven is ook een vak,hoor! Maar Harrie is er wel gezond bij gebleven.

    Familie van ons houdt namelijk ook van overdrijven, maar op zo’n dusdanige manier dat ze iedereen die het minder hebben de grond in boren. Je begrijpt: wij willen er niet eens bij horen.

    Leuk stukje!
    En wat een mooie bloemen op die blauwe achtergrond op je site. (Ik ben namelijk verslaafd aan blauw (met wit.) Fijn weekend.

  3. Whahahahaha, geweldig. Net als je denkt dat je weet hoe ie in elkaar zit komt ie er op een geweldige manier overheen. Fantastische WE, Hanneke.

    De andere stukken lees ik later. Ik moet dit weekeinde weg. maar ik haal alles (ik zeg ALLES) in.

  4. Wat een leuk verhaal, we kennen allemaal wel van die lui he… Maar dat hij nou eens niet overdreef is wel heel bijzonder…! Ik heb weer genoten in ieder geval!

Zeg het maar:

