Moe

Vanwege uithuizigheid én een internetstoring, een uitgestelde ZOZ. (dit keer: zeuren over zondag)

——————————————————

Och mens, ik ben zo moe.
Wat dan.
Ik heb de hele dag lopen poetsen en boenen. Alle wassen weggewerkt, een vracht boodschappen gehaald, een flinke pan soep gekookt  en twee taarten gebakken.
Maar waarom dan?
Nou, morgen is het Moederdag, dan komen de kinderen en is het de bedoeling dat ik niets doe.
Lekker toch?
Dat dacht je.
Ik mág niets doen, maar zij dóen niets.
Zo verwachten ze taart bij de koffie, maar er is niemand die iets meeneemt.
En iedereen blijft eten, maar wie bereidt dat?
Jij?
Ja maar niet op Moederdag, dan mag ik niets doen, dus doe ik het een dag eerder.
Tja, dat is vervelend.
En nu ben ik moe.
Weet je wat de overtreffende trap van moe is?
Nou?
Moeder.
En de overtreffende trap van moeder is dan zeker Moederdag.
Precies.
Ik wilde dat het maandag was.

Moe 

14 gedachtes over “Moe

  1. Geweldig Hanneke! En zo is t maar net! Mijn moeder zei vorige week: Meid, blijf maar lekker thuis. Ik had er ook zo’n hekel aan vroeger om bij de beide moeders langs te gaan met 2 pubers. Ik zie je nu en volgende week ook, cadeau heb ik al en t is toch wel goed! Heb nog geprotesteerd maar dat had geen zin, nee hoor ze wilde t niet hebben! En heel eerlijk: Ik heb een top Moederdag gehad! Heerlijk in de tuin gezeten met een goed boek, kids gingen hun eigen gang met hun eigen vrienden. Als ze ooit op zichzelf gaan wonen is dat misschien niet eens zo’n gek idee… Gewoon zeggen: Jongens, laat maar, het is toch wel goed! Doe maar op iedere andere dag, maar niet op Moederdag!

    xxx Kati

  2. Oh subliem gezeur zeg 😉
    Wij doen ook al jaren niet aan die ‘verplichte moetjes’

    Kortom, kids net als wij, doen/laten wat men wilde… prima toch!

    En zoals jij het beschrijft, beleven veel te veel mensen het volgens mij, terwijl ze in hun hart het veel liever anders zouden zien.

    Jouw stuk is hilarisch maar tegelijkertijd snij je een goed punt aan!

    -x-

  3. Ben blij dat het bij ons niet zo gaat, anders zou ik ook spontaan gaan zeuren! Moest er wel om lachen, maar aan de andere kant is het triest te weten dat het best wel vaak zo zal gaan!

Zeg het maar:

