Singing in the rain….

Hoeveel geluk kan een mens hebben, of pech, ’t is maar hoe je het bekijkt.
Het is weken geleden dat ik op de fiets stapte. De berkenpollen die de atmosfeer bevolkten maakte het me onmogelijk.
Het is weken geleden dat er een spatje regen viel. De natuur schreeuwt om water. De planten hangen slap van de dorst en ons grasveld ligt er verdord bij.
Afgelopen woensdag waagde ik me weer eens op de fiets. De pollen zijn wat afgezwakt en een beetje lichaamsbeweging kan nooit kwaad.
De lucht begon wat te betrekken, maar ik had maar een paar boodschappen nodig: medicijnen bij de apotheek ophalen en verder nog pannenkoekenmeel en een pak melk, dus erg lang zou het niet duren.
Helaas liep het bij de apotheek mis; moest ik ‘even’ langs de dokter voor een recept, om daarna weer een hele tijd in de rij te staan bij de pillendraaier. Daar liep ik een bekende tegen het lijf, die op het moment een erg moeilijke periode doormaakt, daar maakte ik graag tijd voor en dus liet ik de een na de ander voorgaan.
Uiteindelijk mijn pillen gekregen en snel naar de supermarkt. Gelukkig was het daar niet erg druk en stapte ik zo op weer op mijn fietsje.
Ik had nog geen twee pedaalslagen gemaakt of daar vielen de eerste druppels. Een korte maar vrij hevige regenbui leegde zich boven mijn hoofd.
Ik hoorde de planten zingen, rook de hoop van het gras op meer water, maar toen was het weer voorbij en ik inmiddels thuis.
Dat was een onverwachte douche, maar gek genoeg vond ik het niet erg.
Ik ga zo maar weer eens een boodschapje doen. Op de fiets, eens kijken of ik nog een keer geluk heb. Laat maar vallen!

Singing-in-the-rain 

 

 

17 gedachtes over “Singing in the rain….

  1. Het is wel heel erg hard nodig, wat regen. Hoe mooi ik dit weer ook vind, het zou erg welkom zijn.

    Kan me ergeren aan het feit dat boeren binnenkort niet meer hun land mogen beregenen en dat ‘de gewone mens’ wel gewoon de auto staat te wassen. Denk na denk ik dan!

  2. Ik kan me voorstellen dat je blij was met dit buitje Hanneke. Goed voor de natuur, goed tegen de pollen. 🙂
    Hier heeft het niet geregend dus heeft Frans de tuinslang maar gepakt. Ik hoorde de tuin zuchten van opluchting.
    Heel veel plezier morgen en heel weinig berken.

  3. Met dit weer en een onverwachte regenbui kun je je helemaal happy voelen.
    Het ruikt dan allemaal zo lekker. Dus Hanneke, bij het eerste donkere wolkje, stap op je fiets en geniet!!

  4. Laat die bui vannacht maar vallen want het moet vandaag ff droog blijven wij hebben een BBQ feestje !
    Fijn weekend
    en moederdag !
    Lieve gr…ida

  5. Ik zou dat heel vervelend vinden, want ook al is het goed, in feite onimisbaar, voor de natuur,ik houd helemaal niet van regen op mijn lijf – zelfs niet als ik er op gekleed ben. Als het regent, wil ik niet buiten zijn. Dus ik bewonder je positieve instelling!

  6. Ik zou dat heel vervelend vinden, want ook al is het goed voor de natuur (en in feite onmisbaar), ik houd helemaal niet van regen op mijn lijf – zelfs niet als ik erop gekleed ben. Als het regent, wil ik niet buiten zijn. Dus ik bewonder je positieve instelling!

  7. hier hebben we nog geen regen gezien, en tot overmaat van ramp hebben we deze namiddag al het laatste water uit onze regenput opgebruikt om het gazon te besproeien…

  8. O wouw zeg ……… heb jij regen gezien???? Hoe zag dat er uit ?????????? hahahaha
    Ja, soms is het best lekker om je nat te laten regenen, ben ik helemaal met je eens.

Zeg het maar:

