The wedding

Natuurlijk is het allemaal poppenkast. Wordt er met miljoenen gesmeten die veel beter gebruikt hadden kunnen worden. Maar oh, oh, oh, wat heb ik genoten van het sprookje dat vandaag plaatsvond in Londen.
Want een sprookje was het: de prins die het gewone burgermeisje zijn jawoord gaf. Dat het gewone burgermeisje de dochter is van een multimiljonair en niet die van een arme metaalarbeider, vergeten we maar even.
Stik nieuwsgierig was ik naar de jurk, die –zeker in vergelijking tot het pompeuze gewaad van Lady Diana dertig jaar geleden- vrij eenvoudig was.
Kate zag er beeldschoon uit. Uiteraard, want dat zijn gewone burgermeisjes die met prinsen trouwen: beeldschoon.
Van de eerste tot de laatste minuut heb ik het spektakel gezien en zo zag ik bijvoorbeeld dat prins Charles snel zijn neus met de hand schoonveegde en enkele seconden later met diezelfde hand de hand van een geestelijke schudde. Jakkes, zou je denken, maar de geestelijke is wel mooi in het bezit van een Royal Piece of Snot!
Het hoogtepunt, vond ik, was de opmars van het volk naar Buckingham Palace. Uitstekend geregisseerd door een politiekordon. Geen rennende meute, zoals bij ons. Nee, een tsunami van mensen die langzaam, maar doeltreffend zijn weg vond naar de hekken. Prachtige beelden, waar de balkonscene niet aan kon tippen.
Want die was ingetogen. Geen gefrutsel, klef gezoen of steelse blikken. Twee snelle zoentjes en dat was het.
Wat zou ik vanavond graag een kijkje willen nemen op het feest, willen weten hoe de Windsors uit hun dak gaan. Zou Charles een ABC-tje in elkaar gedraaid hebben?
Tenslotte is het toch ook een heel gewone familie….
Morgen Koninginnedag, dan gaat het sprookje gewoon verder.

Wedding 
foto: nu.nl

geschreven voor WOW-feest

24 gedachtes over “The wedding

  1. Ik heb ook gekeken, van begin tot het eind! Ze zag er inderdaad prachtig uit. Ik vond ze eigenlijk maar heel koeltjes tegen elkaar (of zouden dat de zenuwen zijn?).
    Geen traantje, zoals bij Maxima, geen dikke kus, maar toch was het mooi.
    (behalve die snothand dan, dat zie jij dan weer :))

  2. Niet eens rekening gehouden met dit feest, toen ik het woord koos voor de WOW… en ik heb net wat gezien van HET FEEST… want ik wilde natuurlijk wel even de belangrijke dingen zien… enne leuk geschreven deze WOW…

  3. Wát een LUL, die William.
    Als je zó een mooie meid zoent, dan…..dan….doe je iets goed fout aan de Liefde.
    Maar misschien had hij dat mooie bruidsmeisje al op het oog?
    Dat was écht een lekker ding!

  4. Haha, zo te lezen was ik niet de enige die het zusje van de bruid mooier vond dan de bruid zelf, haha! Ik vond het ook allemaal een beetje zakelijk en koel, maar goed, waarschijnlijk is dat de koninklijke buitenkant en is die prins W zonder camera’s een beetje minder koel, misschien zelfs wel een beest in bed!!! Wie zal ’t zeggen?

  5. Die rustige mars van het publiek vond ik idd ook geweldig. Konden wij dat maar een beetje. Voor de rest heerlijk zo’n sprokkje. Ik heb net als jij genoten. Ik zou ook wel graag door het sleutelgat naar het feestje gluren. Charles met een ABC-tje…… WHAHAHAHA

  6. Ja, het was een sprookje.
    Heb je wel die 6 rijen met bobby’s gezien die voor al het publiek uitliep. Ja daar is dan ook geen doorkomen aan.
    Die houden je wel tegen als je toch wil gaan hollen.
    Echt Engels wel allemaal hé.

    Fijne oranje dag vandaag.

  7. Ja ik heb ook het meeste wel gezien gisteren…haha dat van Charles heb ik gemist. Hihi, lekker verhaal hoor 😉
    Tja en de Royal Kiss…het stelde weinig voor vond ik…2 zuinige kusjes.
    Kate zag er wel mooi uit vond ik, maar niks bijzonders die jurk…niet echt Koninklijk vond ik.
    Ja en dan vandaag hier Q-day…veel plezier en een fijn weekend.

  8. Ik heb ook gekeken, via de BBC. Daar was een groot punt van discussie, het feit, dat de vrouw van David Cameron geen hoed op had. Het is maar net wat je haalt uit de beelden. De een ziet geen hoed en de ander ziet een snothand.:-)
    Zelf zag ik voornamelijk een koel afstandelijk bruidspaar en een getuige, die altijd tijd heeft voor een grapje.

  9. Jaja, het is wat weer zo’n Royal Wedding…
    De Engelsen zijn toch anders als wij, dat is duidelijk. Ik heb het opgenomen en later teruggekeken, kon ik mooi doorspoelen wat ik niet zo pakkend vond.
    Het was mooi maar inderdaad wat stijfjes.
    En de snothand van Charles…(de creep) bewijst dat hij toch net een echt mens lijkt…
    Fijne Koninginnedag!

  10. Ik heb alles gezien zelfs die snothand van Charles,en die zuinige kusjes tja die hebben dat vannacht dik ingehaald hoor ,en reken maar dat die flink huis hebben gehouden in het paleis van oma die was het feest ontvlucht haha groot gelijk !
    Fijne koninginne dag .
    Lieve gr…ida

  11. Hoi Hanneke
    Ik vond de plechtigheied in de kerk ook heel bijzonder niet allemaal van die poespas er omheen , maar recht voor de raap
    het was echt op een Amerikaanse, Engelse mannier gedaan
    Dat van die mensenmassa ik vond dat super als je zag 4 mensen voorop en 2rijen mensen voor de menigte
    Ik zei nog een dikke miljoen mensen als er iets gebeurt houden die bobby’s het niet tegen
    Maar daar in Engeland kennen ze dat gedraaf niet zoals het gebeurt in ons kikker landje
    Groetjes Rinus

  12. Leuke WOW weer, ik moet zeggen dat ik weinig gezien van het sprookje, alleen de beelden uit het journaal en ik vond het een mooi bruidspaar, mooie jurk van de bruid en mooie outfit van de bruidegom en de kusjes waren erg ingetogen!

  13. hey Hanneke, heb jij even een oog voor detail met je royal snot hahahahhaha. Ik vond haar ook prachtig. Ze leek alleen wel 10 jaar ouder door de dikke make-up…..

  14. Hij kon haar natuurlijk ook geen fikse pakkerd gaan geven he! Maar heeft nu niemand gezien dat hij bij de 2e kus een blos op zijn wangen kreeg? Het kleine beetje ‘stiff upper lip’ verdween hoor!
    Gisteren voor de 2e keer een documentaire over Charles gezien naar aanleiding van zijn 60ste verjaardag! De man kwam zo anders over! Heel veel dingen gezien over hem die je normaal niet ziet! Top! Ik hou ervan, van everything Brittish that is!

  15. Om je de waarheid te zeggen. Ik vond het maar een tam gebeuren. Alles volgens het boekje en geen cent teveel hoor. Ze willen een kus, nou dan krijgen ze een kus. Maar geen traan. Dat plannen we niet in. Natuurlijk was het allemaal leuk om te zien, maar echt onthouden doe ik het allemaal niet. Daar was het te mager voor.

  16. Ik ben blij dat jij zo’n enthousiast verslag hebt geschreven Hanneke. Wij hebben alleen de samenvatting op het 8-uur Journaal gezien.
    En ik was in de ban van de Bonte Vliegenvanger. 😉

Zeg het maar:

