It’s a beautiful day!!!

De dag begon al goed: de hond had in de kamer gepoept en gespuugd. Dat was poepruimen op de nuchtere maag. Na het ontbijt snel douchen. Heel snel, want het warme water deed het niet en dus stond ik onder een koude douche. Nadat ik mijn haar uitgespoeld had sprong ik de cabine uit en rende een paar rondjes door de badkamer om weer warm te worden, nu is de badkamer niet zo heel erg ruim, dus bleef er niets over dan  me snel aan te kleden en zo weer warm te worden.
Om negen uur verliet ik het huis en zag dat er verderop een aanrijding gebeurd was. Ik ben geen ramptoerist dus besloot er met een grote boog om heen te lopen. Ik kreeg de schrik van mijn leven toen ik zag dat er een Ford Ka bij betrokken was, net zo’n auto als San heeft, die ruim een half uur eerder vertrokken was. Met knikkende knieën liep ik naar de ravage: de Ford was ingeklemd tussen twee grotere auto’s. De bestuurster was er door de brandweer uitgehaald. Geen nummerbord te bekennen, mijn hart roffelde gevaarlijk. Een bekende kon me gelukkig geruststellen: het was niet Sans auto.
Opgelucht ging ik verder. Bij thuiskomst stond ik voor een dichte deur, niemand thuis en geen sleutel bij me. Gelukkig bleek Baksteen nog in het gebouw, dus hoefde ik niet lang in de tuin te bivakkeren.
Gert had de verwarmingsmonteur gebeld die ’s middags langs zou komen. Zou, want hij is nog niet geweest, dat wordt morgen weer een frisse douche.
Verder hadden we onverwachts een extra eter en dat betekende opnieuw naar de winkel omdat ik anders niet genoeg zou hebben. Helaas belden de eters af en was ik dus voor niets naar de winkel gesjeesd en had ik een behoorlijke portie over.
Tenslotte zou Gert vanavond een vriendinnetje van Mojo naar huis brengen, maar helaas kreeg hij klanten op kantoor en moest ik mijn luie lijf weer van de bank naar de auto hijsen.
Wat een dag.
Wat een heerlijke, prachtige, fantastische dag.
Want San zat niet in de auto!

 

17 gedachtes over “It’s a beautiful day!!!

  1. Hé gelukkig, ja je krijgt zo wel schrik op schrik.
    dikke knuffel meis, hoop dat de dag vandaag beter verloopt.
    Op die koude douche na, dan natuurlijk, want dat is natuurlijk wel ff bikkelen.
    Fijne dag vandaag.

  2. Ja , soms heb je vanalles tegelijk op 1 dag hè? DAn gaat ook alles mis. Gelukkig was het een andere auto en niet van San.

    Het stukje stond gisteren in de Gelderlander…maar in het gedeelte Achterhoek….in dat losse stuk wat er altijd in zit. In jullie krant waarschijnlijk het gedeelte van jullie regio?
    Maar ik zal het artikel morgen op m’n log zetten hoor 🙂

    Fijne dag

  3. Achhhh zielepootje, bibberend en wel……..

    Bof jij effe dat ik me zojuist na het douchen (sorry wat heet water) in een hele wijde, oude doch schone, knaloranje vest heb gehuld, daar pas jij wel bij in dus kom er maar bij, lekker warmpies met zijn tweetjes 😉

    En ja wat een dag, kan ik over meepraten, maar wat ook een fantastische dag dat San niet in die auto zat, al is en blijft het wel heel sneu voor degene die er wel in zat natuurlijk

    Dikke knuffel vanuit oranjevestenstad ♥

  4. Ja, je hebt soms van die dagen…
    Maar wat een opluchting dat het niet San was in die auto!
    Hopelijk gaat het goed met de bestuurster.
    Ook al is het ondertussen een dag later, je krijgt een warme knuffel. 🙂

  5. Ja, als je met zo’n ongeval geconfronteerd word en je krijgt de schik van je leven en uiteindelijk blijkt dat het niet je dochter is ……….
    Dan maakt word de rest redelijk onbelangrijk.

    Fijn dat het niet San haar autootje was!

  6. Ja dat is echt schrikken als je dat ziet, zat ook eens in de bus en zag een vreselijk ongeluk, een auto helemaal tegen de boom opgekropen, later hoorde ik twee inzittende jongens dood allebei. Pff als ik zo iets ziet ga ik meteen mijn kind bellen, wil ik ff zijn stem horen.

  7. Een hartverzakking zou je er van krijgen als je zo’n gekreukelde auto ziet!
    en je ziet het, ellende is betrekkelijk, wat maakt het uit dat je geen warm water hebt, of moe bent, gezondheid is het aller, allerbelangrijkste!
    En jij hebt me ook blij gemaakt, met een videootje van mijn beste vriend, waarvan ik elke dag muziek op heb staan, ik ben al zo’n 30 jaar fan! Dankjewel Hanneke!!

  8. daarbij vallen mijn “oeps”-gebeurtenissen in het niets…
    Gelukkig met goede afloop en weinig erge gevolgen!
    En op de koop toe een prachtig liedje…tnx, Hanneke!

  9. Jemiddepemig wat een pechdag was dat, maar alles is snel vergeten als je ontdekt dat het niet de auto van je dochter was, wel erg voor diegene wiens auto het wel is natuurlijk.
    Het liedje van U2 is wel heel toepasselijk!!

  10. Vooral dat allerlaatste. Ja, dan is het toch een mooie dag. Alhoewel ik me nog niet zie douchen met dat koude water. Dan dip ik mezelf wel schoon met een washandje. Een mens kan best eens een maandje overslaan nietwaar?

  11. Een mens kan best een hoop hebben, maar de gedachte, dat San in die auto zat, was er net één te veel, denk ik. Wat een ongelooflijke mazzel, dat ze het niet was. En wat naar voor degene, die er wel in zat.

Zeg het maar:

