Roseetjesdag

Morgen is het zover, dan is het roseetjesdag (onze variant op rokjesdag) en openen we officieel het roséseizoen.
Het was nog een gepuzzel om daar een geschikte dag voor te vinden, want het moet natuurlijk mooi weer zijn en alle (schoon-)dochters moeten van de partij zijn.
Het lijkt erop dat morgen alle ingrediënten aanwezig zijn.
In ieder geval liggen er vier flessen rosé in de koelkast op temperatuur te komen.
Om drie uur ’s middags gaat de kurk van de fles en toasten we op een mooie zomer met roséwaardig weer.
Wil je meedoen en ben je toevallig in de buurt? Beschouw dit dan als een uitnodiging en kom gerust langs (loop wel achterom, want de deurbel horen we waarschijnlijk niet).
Natuurlijk mag je op je eigen balkon of in je eigen achtertuin ook meedoen. Met of zonder vriendinnen, dochters, moeders, schoonmoeders, het maakt niet uit. Ook hoef je niet per se rosé te drinken, witte wijn, rosébier of frisdrank, zelfs water is geschikt. Alles mag, alleen glühwein is verboden.
Als je daar nu een foto van maakt en naar me mailt, zou ik helemaal gelukkig zijn!
Fijne roseetjesdag!

IMG_6756 

18 gedachtes over “Roseetjesdag

  1. Ach Hanneke, dat had ik nu zo graag gewild. Een dagje roseetjes drinken met jou en je vriendinnen. Maar laten Maria en ik nu net voor een nachtje naar Sint Niklaas gaan. Moet ik me maar tevreden stellen met het verslag en de foto’s. Vooral die foto’s. Vooral die foto’s nadat jullie flink wat op hebben. Vooral die foto’s nadat jullie flink wat op hebben en met rode koppen zitten te oreren over van alles en nog wat.

    Ik verkneukel me nu al.

  2. Gezellige roseetjes dag morgen.
    Voor mij morgen niet hoor, want ik moet rijden, en dat gaat echt niet samen.
    Maar ik drink wel een glaasje water.
    Veel plezier jullie.

  3. Heel veel plezier morgen en dat de roseetjes maar goed mogen smaken! Aan het weer zal het liggen, de voorspellingen zijn goed, misschien neem ik morgen op een terrassie wel een roseetje…

  4. Ja ja, je kunt al die webbies wel uitnodigen voor die roseetjesdag want die komen toch niet…zitten allemaal in Lelystad…
    Het is dat ik toch met de auto ga en sowieso normaal gesproken geen alcohol drink, maar anders had ik me met een lekker glaasje zoete champagne laten fotograferen, daar ben ik wel voor in zo nu en dan! Telt dat eigenlijk?
    Veel plezier en gedraag je he!

  5. Het was vanmiddag heerlijk om in de zon, samen met collega’s, een roseetje te drinken op roseetjesdag.
    Een goed idee! Ik heb aan jullie gedacht, foto volgt!
    We hadden een high thea ter ere van het afscheid van twee collega’s. Dus eerst aan de thee en daarna aan de rosé. Het was erg gezellig. Bij jullie ook?
    Hoe vaak per jaar vier je dit eigenlijk?

Zeg het maar:

