Opgeblazen……

Margriet maakte zich grote zorgen over haar vijftienjarige zoon Lars.
De laatste tijd deed hij zo geheimzinnig. Of hij zat op zijn kamer of hij was naar een vriend.
Als ze vroeg naar wie hij dan was, antwoordde hij dat ze hem toch niet kende.
Vanmiddag was hij met een jongen uit school gekomen en direct naar zijn kamer verdwenen.
Ze hadden zelfs geen drinken gepakt.
Margriet besloot dat dan maar naar boven te brengen.
Voor de deur bleef ze staan. Haar hart stond stil toen ze flarden van hun gesprek opving.
  ‘Bank opblazen…..bom… plaatsen….’
Van schrik liet ze het dienblad uit haar handen vallen. Lars stak geschrokken zijn hoofd om de deur.
  ‘Mam, wat doe je?’
  ‘Eh… niets ik struikelde. Ik zal even nieuw drinken pakken.’
  ‘Nee, laat maar, Rob en ik gaan toch weg.’ de jongens liepen langs haar heen, allebei een gevulde rugzak bij zich.
  ‘Waar gaan jullie heen?’
  â€˜Oh, niets belangrijks. Doei, ik ben voor het eten thuis.’
Margreet ontwaakte uit haar verdoving en besloot het stel te volgen.
Ze moest nog flink doortrappen om de jongens te volgen.
Waar gingen ze toch heen?
Ze verlieten de bebouwde kom en reden het bos in. Uiteindelijk stopten ze bij een hutje.
Voorzichtig naderde Margriet het bouwsel en probeerde iets op te vangen van wat er binnen gebeurde. Plotseling werd de deur opengetrokken en stond ze oog in oog met haar zoon.
  ‘Mam, wat doe jij hier?’
  ‘Ik hoorde jullie praten over het opblazen van de bank en bommen plaatsen.’zei Margriet toen ze van de schrik bekomen was.
Nooit zou ze het gezicht  van haar zoon vergeten toen hij in schaterlachen uitbarstte.
  ‘Maar mam, dit is onze hut en van meneer de Bom kregen we  een opblaasbare bank, met drie zitplaatsen. Werkelijk mam, dacht je nu echt dat ik een crimineel geworden ben? Kom binnen, dan stel ik je aan mijn vrienden voor.'
'Je hebt zeker geen lekkers bij je hè?’

Bom 
geschreven voor WOW

 

14 gedachtes over “Opgeblazen……

  1. Whahahahaah muts, ik dacht een spannend crimineel goed verhaal te lezen waarin de moeder haar zoon zou ontmaskeren… Jeetje ben er gewoon weer een keer ingetuind bij je… TOPPIE!!.. (enne zeker het wachten waard)…

  2. Dit antwoord moet zijn ingeslagen als een ehhhh…..
    Moeder had opgeblazen kuiten van het fietsen en…
    ….strijkt vermoeid neer op die bank terwijl ze denkt:
    …ik kan soms mijn eigen gedachten niet meer plaatsen.

  3. Hoi Hanneke
    Ja als ik de vader was van die jongen zou ik me ook ongerust maken.
    Maar zou ze niet achtervolgen maar gewoon als hij thuis kwam gewoon tegen hem zeggen”jongen kom even in de kamer wat ik hoorde was niet zo best
    Misschien deed hij dan zijn verhaal en dan zou ik zeggen mag ik jullie hut eens zien.
    Misschien zei hij dan wel ja
    Misschien pak ik het ook wel verkeerd aan
    Groetjes Rinus

  4. ja hoor…… jeetje….. op het puntje van mijn stoel…
    en dan die ontnuchterende ontknopping….

    Op en top een echte Hanneke, wanneer komt dat langverwachte boek van jou nou eindelijk eens bij bol.com in de verkoop?

Zeg het maar:

