St. Patrick’s day

Patrick was de mol!
Wie had dat gedacht. Nou ja, ik….. een beetje.
Nu weer tien maanden wachten voordat we weer kunnen mollen vangen.
Om toch een beetje in de sfeer van St Patrick's day te blijven, het volgende filmpje.
Ik wens jullie een fijn weekend!

 

13 gedachtes over “St. Patrick’s day

  1. Ik kom nog even terug: ik heb het hele filmpje gezien. Ik vond het prachtig. Zelfs ontroerend. In een tijd van marktwerking, armoede en catastrofes… en dan dit soort initiatieven. Heerlijk om te zien.

  2. http://minoesjka.web-log.nl/minoesjkas_leventje/2011/03/didi-18.html#comment-6a013481bcb937970c0147e3593440970b

    Hoi Hanneke bij Minoesjka reageerde jij op Didi 18 Japan:

    hanneke zei…
    het is afschuwelijk, ik verbaas me over de gelatenheid van de japanners
    Antwoorden 17-3-11 om 16:19

    Lieve Hanneke, je verbaast je over de gelatenheid van de Japanners, Japanners zijn niet gelaten, maar reageren anders dan bijvoorbeeld mensen uit Arabische landen of Italianen, bescheiden en rustig, gevoelens uiten ze niet in het openbaar, als ze dat wel doen dan zal dat op ons als rustig overkomen en dat lijkt misschien gelaten, maar is beslist niet zo. Als je redeneert op reacties van culturen dan zou je zeggen dat mensen die hun (heftige) emoties tonen meer verdriet zouden hebben dan mensen die hun gevoelens niet of nauwelijks tonen, geloof me het ene verdriet is niet meer of minder dan het andere verdriet. Ik kan dit weten, omdat ik zelf Japanse familieleden heb.

    lieve groetjes (*_*)

  3. Ik heb van de TV beelden toch een beetje het beeld gekregen dat veel Japanners hun gevoel niet uiten omdat het in hun maatschappij not done is. Dat geeft me het idee dat er sprake is van een door de eeuwen heen gewortelde culturele onvrijheid. Het zou goed zijn als die Japanners leren hun gevoel gewoon te uiten.

Zeg het maar:

