Kop op!

Ben jij een pessimist?
Dan heb ik goed nieuws voor je: Pessimisten leven langer dan optimisten. Dat stond vandaag op nu.nl.
Opgeknapt?
Nu niet al te vrolijk worden, want anders gaat er zo een paar jaar van je levensverwachting af.
Aan de andere kant is het leven toch al geen lolletje en word je waarschijnlijk nog gedeprimeerder van dit nieuws, met als gevolg nog een aantal jaren erbij.
Lastig hoor.
Optimisten hebben hier helemaal geen last van, die denken dat dit bericht wel mee zal vallen en zij zeker de honderd gaan halen.
Het leven kan soms behoorlijk ingewikkeld zijn……

Pessimist 
illustratie: Frank Modell

15 gedachtes over “Kop op!

  1. Jee… het is ook nooit goed.
    Mooie achtergrond heb je weer gekozen.. lekker vrolijk…. oeps. Eh.. kon je niets anders verzinnen? (Win ik zo weer wat jaartjes terug?)

  2. Nou daar ben ik dan weer mooi klaar mee zeg! Ben ik nu dus druk bezig om mijn pessimistische gedachten te laten verdwijnen komen die zogenaamde wetenschappers weer met hun theorietjes om de hoek kijken.
    ik lach me suf om hun theorie over het leven, dus het zal nu wel zo gebeurd zijn met mijn leven.
    FLAUWEKUL!!!

  3. Haha nou dat weer. Nee ik ben geen pessimist. Zéker niet! Nou ja, dan leef ik toch een paar jaartjes korter? 😉 Om je hele leven zo pessimistisch te zijn lijkt me vreselijk. Dan maar wat eerder dood 🙂

  4. Cornelis Critieck wees me op dit stukje. Hij vond het maar duffe onzin en hij trok de kraag van zijn jas een stuk omhoog. Ik niet, ik houd wel van deze artikeltjes. Morgen lezen we in de krant het omgekeerde. Net als die artikeltjes over de staatsschuld en zo.

    Hoe dan ook, Plato lacht….

  5. Ja had het ook gehoord, moet je alle pogingen om iedere keer toch weer een zonnestraaltje te zien maar weer opgeven. Maar je hebt het mooi verwoord.
    Misschien staat er morgen in de krant: mensen die regelmatig inspirerende weblogs lezen leven langer, dat geloof ik dan wel 😉

Zeg het maar:

