Vossenstreken

Oude vossen verliezen dan wel hun haren, maar niet hun streken. Dat heb ik deze week in het verzorgingstehuis wel gemerkt.
Afgelopen maandag droeg ik een jurkje. Meestal zijn het de dames die uitvoerig mijn garderobe bespreken, maar deze keer hadden de heren ook een mening.
  ‘Je ziet er mooi uit vandaag. Mijn vrouw hield ook zo van die grote bloemen.’ was een reactie.
De volgende dag droeg ik een spijkerbroek met vest.
  ‘Ik vond de jurk van gisteren mooier.’ zei ‘de burgemeester’.
  ‘Ja, dat vond ik ook.’ beaamde de veteraan.
  ‘Die zat strakker.’ verklaarde de ex-kok met een knipoog.

Senioren 

24 gedachtes over “Vossenstreken

  1. Hahaha! Die “vieze ouwe mannetjes”…!!!

    Misschien heb ik het al eens gezegd, maar dan nog maar een keer: Jaren geleden ging ik eens mee met mijn nu ex-schoonmoeder, zij schonk ook koffie in een bejaardenhuis. Overal stond Lingo knetterhard aan en de een na de andere man was blij verrast met de invallende koffiejuffrouw in de vorm van een 24-jarige dame. Eén man was zelfs zo blij verrast dat hij zei dat ik wel op schoot mocht komen zitten… Hahaha!!!

  2. Kostelijk toch?
    Heb ook ooit iets meegemaakt jaren geleden. In het verpleeghuis waar mijn schoonmoeder destijds woonde gingen we op zondag altijd helpen mensen eten geven die het niet meer zelf konden…Een keer gaf ik meneer de Leeuw (was 92) eten, zijn familie was er niet. “Hij eet slecht hoor, hij gaat erg achteruit”, zei iemand van de verzorging. Maar hij at als een dijker…alleen zaten zijn ogen steeds in mijn (misschien iets te lage) bloesje…hij deed gewoon automatisch zijn mond open. Zelfs zijn toetje at hij op…
    De week daarna toen we kwamen was hij er niet…en toen ik naar hem vroeg kreeg ik te horen dat hij de ‘vorige week zondagavond’ heel vredig en met een glimlach om zijn mond was overleden… Oeps!

  3. Heerlijk he? dat commentaar van die oude baasjes op je kleding!!
    Het stembureau waar ik woensdag zat, was in een bejaardenhuis. En enkele heren kwamen volgens mij wat vaker kijken dan strikt noodzakelijk was, want ze vonden onze voorzitter zo leuk …… een meisje van 20 met een kort jurkje ;-))

  4. Ze zijn al zo oud dat ze niet eens meer weten hoe hun voormalige hobby ook al weer heette, maar de bijbehorende humor ventileren ze moeiteloos. Lijkt me erg leuk werken daar voor jou. Je kan ze gewoon een plukje haren uittrekken (indien aanwezig). Je bent altijd sneller dan die mennekes.

Zeg het maar:

