De kist (slot)

Lees hier deel 1.

 Voorzichtig tilden de meiden het deksel op en van schrik deinsden ze achteruit.
  ‘Een spin!!!’ gilden ze.
In de kist zat een spin van flink formaat. Het dier had een doorsnede van zeker vijftien centimeter en aan beide zijden van zijn lijf zaten vier enorme harige poten. Het dier moest net zo hard van de gillende meiden geschrokken zijn als zij van hem, want het zat muisstil, maar gromde wel.
  ‘Doe dicht!!’ krijste Corien en Yvonne gooide met een smak de kist weer dicht.

   ‘Hoorde je dat?’ vielen de bewoners van het studentenappartement boven hen elkaar lachend in de armen.
 â€˜Het is je gelukt! Gaaf man. Hoe deed je het?’ vroeg Rob.
  ‘Oh, het was zo simpel,’ lachte Rogier.
  ‘Gisteravond gaven ze een feestje en toen we weggingen hebben Klaas en ik het slot van de deur vastgezet met tape, zodat de deur wel dicht zou gaan, maar niet in het slot zou vallen. Zoals gewoonlijk hebben de meiden vergeten de haken op de deur te doen en zodoende kon ik er vanochtend vroeg gemakkelijk in.’
  ‘Maar de spin dan? Hoe heb je dat gefikst?’
  ‘De spin is hartstikke nep. Ik heb een bewegingssensor in de kist gemonteerd en die op een zendertje aangesloten, zodat er bij iedere beweging een geluid uit de kist zou komen.’
  ‘Geniaal!’
  ‘Dacht ik. En nu maar wachten totdat ze boven komen voor hulp.’
Dat duurde nog geen twintig seconden, toen werd er op de deur gebonsd.
  ‘Rogier! Klaas! Rob!  Help! Een spin!!!’

Vogelspin 

geschreven voor WOW vergeten

21 gedachtes over “De kist (slot)

  1. Ha, ha, dit had ik nou nooit verwacht als einde! Geniaal weer Hanneke, een grommende spin!! Nou nog het vervolg hoe de meiden de jongens weer te pakken nemen!! (ja, ja, ik hou je aan het werk!!)

  2. Jeetje wat een gaaf einde van het verhaal… dit had ik nimmer kunnen verwachten de vorige keer dat ik deel 1 las… wat een grap en het is niet eens 1 april… 😉

  3. Geweldig wat een ontknoping… maar ik vind ook dat er eigenlijk nog wel een tegenactie moet komen hoor!
    Gewoon weer een keer een WOW ertegenaan gooien, dat gaat je lukken………….
    Liefs, Trees

  4. Die jongens zijn eerste klas hufters…hahaha ik wou dat ik er bij was geweest. Heerlijk. En die meiden, hellep, hellep… Een waardig slot, Hanneke.

    Inmiddels ligt er al weer een invalshoekje voor je klaar. Met een heel nieuw Nederlands woord.

  5. Enkel een spin?
    Natuurlijk is dat voor de dames schrikken en voor de heren lachen.

    Ik werd verleden jaar gebeld door mijn achterbuurvrouw die helemaal in paniek riep dat ik snel moest komen.
    Ik erheen op Hulkse draf en als ik in de woonkamer kom wijst zij naar een kikker die op de grond zit.
    PANISCH was zij er van!
    Ik raap het beestje op en stop het in mijn broekzak, daarna vraag ik doodgemoederd, “heb je koffie”?
    Verbijsterd kijkt ze mij aan en stotterd, “eerst, eerst dat beest naar buiten”.
    Als ik naar de deur loop doe ik net of dat beest in mijn edele delen bijt, waarop buurvrouw begint te springen van pure angst.
    Ik dump de kikker even later in de vijver van mijn buurman en heb daarna genoten van een heerlijke bak koffie, waarbij ik hele verhalen aanhoor over hoe eng zij die beesten vind.
    Als ik zeg dat zij zelf tig keer zo groot is als zo’n kikkertje, wil dat maar niet tot haar doordringen!

    Dus is jou plot nog niet zo verkeerd want er leven vele angsthazen onder ons, zeker als het over die ‘enge’ kruipers gaat!

  6. Een grommende spin! Ieeeeks. Knap hoor. Die meiden denken dathet een enorm beest is vanwege dat grommen. Zenuwen tot het uiterste gespannen. Voorzichtig die kist open. Blijkt het een nepspin. Wat ze natuurlijk in hun zenuwen niet zien. Jongens blijven leuk, maar niet heus. Maar ik ben wel blij dat ik nu eindelijk weet wat er in zat. Kon er verdorie weken niet van slapen!

Zeg het maar:

