An apple a day…

Nederland is in de greep van een griepepidemie.
Ook om ons heen vallen er slachtoffers. Gelukkig ging de virus ons huisje voorbij.
Tot deze week eigenlijk, want Mojo voelt zich al de hele week niet fit en is gisteren een dagje thuis gebleven. Ook Gert verdween na het middaguur met griepverschijnselen naar bed. Een paar uur later kwam hij daar weer uit, want het werk gaat door, maar helemaal jofel voelde hij zich niet.
Ik heb helemaal geen zin in de griep en daarom ben ik me gister maar eens te buiten gegaan aan het inslaan van fruit.
Op mandarijnen en bananen na eten we hier helemaal niet zo veel fruit. Ik weet het: een tekortkoming, maar het is nu eenmaal zo. Teveel werk en zo.
Ik kocht appels, mandarijnen, bananen, kiwi’s, grapefruits en zelfs pruimen. Ook oom Albert Heijn dacht met ons mee en had perssinaasappels in de aanbieding: 2 zakken halen 1 betalen.
Eenmaal thuis ben ik ijverig aan het snijden en persen gegaan, voor iedereen een bakje of glas fruit naar keuze. Wantrouwend werd er naar de inhoud gekeken die niet op cola, bier of chips leek. Na een ‘Het is echt lekker hoor.’ van mijn kant werd er voorzichtig van het fruit geproefd. En het smaakte ze goed.
Misschien moet ik ze wat vaker zoiets voor zetten.
Vanaf vandaag is mijn slogan:
Weg met de cola en het bier, want de gezondheidmiep is hier.
Wijn is natuurlijk toegestaan, want dat is van fruit gemaakt.

IMG_0382 

13 gedachtes over “An apple a day…

  1. Handen goed wassen zeggen ze op TV en inderdaad fruit eten. En dat doen we ook. En ik dacht met resultaat, want geen griep.

    Lees ik net dat dat komt omdat veel ouderen (ik ook)in 1957 al de A griep hebben gehad en dus resistent zijn.

    Verdorie, al die keren mijn handen voor niks gewassen. Gauw even vuil maken.

  2. Ja die griep, huh zucht. M,n moeder belde net (alweer) dat de huisarts weer langs komt voor m,n vader, m,n schoonmoeder belde (alweer) ook met dezelfde mededeling maar dan over haar zelf. M,n lief is nu naar zijn moeder en ik ga zometeen naar mijn vader. Zal je zien, krijgen wij ook de griep.
    ik ga zometeen ook maar even wat fruit in een flesje kopen.

  3. Ik heb me wel eens laten vertellen, dat het eten van gezonde dingen alleen zin heeft, als met plezier gegeten wordt. Als je met lange tanden van een appel hapt, is de kans levensgroot aanwezig, dat je alsnog de dokter nodig hebt. Dus doe als op de kleuterschool en maak een feestje van het fruithapje.:-)

  4. Haha ja een toestand hè dat fruit schoonmaken.
    Ik ben ook gen fruitmens en sinds ik met Weight Watchers bezig ben “moet”ik wel. Nah ja, geen moeten natuurlijk. maar tis gewoon beter dan een Twix enzo 😉
    Iedereen niet helemaal fit dus. Getsie. Jasper knapt langzaam wat op gelukkig. En dan ben ik er ook wel weer klaar mee met die zieken steeds.
    Fijn weekend

  5. O, vandaar dat jij je nog goed voelt. Vanwege alle druivensap hahaha
    Ik ben gek op fruit (en wijn),maar ik heb al eerder gemerkt dat het je niet vrijwaard van de bacillen hoor!

  6. Gooi alles in een blender, een flinke scheut sinaasappelsap (uit een pak) erin en mixen maar! Heerlijk en supergezond. Maar ja fruitmiepje moet wel alles eerst schoonmaken, sorry… 😉
    Wij zijn weer opgeknapt, ook echt beroerd geweest maar we hebben het weer gehad!
    Lieve groetjes, Trees

  7. Goed zo Hanneke! Ik doe het je niet na want ik slik dagelijks een 1000 mg vitamine C. Time released ook nog. 🙂
    En verder wacht ik maar af of meneer/mevrouw griep hier langs komt. 😉

Zeg het maar:

