HELP!

Zo gaat dat: San besloot een website te gaan maken en direct kreeg ik de kriebels om mijn weblog maar weer eens aan te pakken.
Meestal loopt zoiets niet goed af en ook deze keer liep alles behoorlijk in de soep.
Zo was ik ineens de achtergrond kwijt en kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer tevoorschijn getoverd. Na een gepruts van een half uur besloot ik er maar weer eens een mailtje aan te wagen. Een mail naar Melody, wel te verstaan, want zij is mijn weblog-rots in de branding, mijn eerste hulp bij weblog-rampen. Meestal krijg ik een mail terug over  HTML, dat volgens mij 'Handig Tekenen Met Links' betekent, maar zij tovert daarmee van alles op het web.
Maar goed, om een lang verhaal niet nodeloos te rekken: ik heb dus een SOS naar haar gestuurd en geloof het of niet: in no-time stond mijn nieuwe achtergrond er op. Wat ik verkeerd heb gedaan? Geen idee!
Nadat ik haar ook nog een vraag gesteld had over de kopfoto die schots en scheef in beeld kwam, werd dat probleem ook nog eens verholpen.
Intussen was internet er ook nog uitgevlogen, dus je begrijpt: mijn computer technische geduld werd tot het uiterste op de proef gesteld.
Na een paar uur zooien stond het resultaat eindelijk op het web.
Bloed zweet en tranen, maar zo leuk om te doen, als je tenminste iemand als Melody als back up hebt.

Comp.hulp 

29 gedachtes over “HELP!

  1. Wat een gezellige achtergrond.
    Die van mij is al veel te lang hetzelfde. Ik durf er niet zo goed mee te klooien, bang dat alles dan weg gaat. Gelukkig heb ik ook een blogspot-collega die handig is. Maar eens gauw haar vragen.
    Jij brengt me wel op een idee in elk geval.

  2. Wauauauawwww…. Ziet er goed uit, zeg!!! Ben jaloers… Ik kom niet verder dan de standaard geuploadde achtergrondjes… Die kopfoto is mij werkelijk nog nooit gelukt!!!

  3. Vèdder dèn “Handig Tekenen Met Links” bèn ik niet gèkomme…. En nou lèg ik helemaôl ònner de taôfel. Hoe kòmmie daôr nou weêr aôn….
    Doôr mij waôterige oôgies zie ik dà dèr eên nûwe site bèn… zoef, ik gaôt ònnerwèg.
    Annie zeg gedagies.

  4. Vind die shabby blogs ook zo leuk,maar weblog heeft bij mij nog steeds kuren.Nah ben in ieder geval weer van zolder en lees weer in ieder geval.”Handig Tekenen Met Links” whaaa gaat mij nooit lukken dus ben met alles links,behalve met tekenen en schrijven.

  5. Ik lag op de bank en ineens kreeg ik me toch een jeuk…..
    Wilde al Plato aanroepen na zijn didi van dinsdag maar nee die was het niet…
    Het was de veer van Hanneke die knap kriebelde waar ik bekant knap gek van werd, mazzel dat ik dat al ben dus dat scheelt weer.

    Dank je wel voor dit prachtig eerbetoon… en jouw blijdschap, of wiens dank/blijdschap dan ook is mij altijd dank genoeg, daar kan ik zo van genieten!

    Enne van de andere reageerders…. gil maar hoor, melody@web-log.nl

    Iedereen fijn weekend, dikke kus voor jou Hanneke!

  6. Soms he soms is he lachen bij beheer
    Zo heb je het aangevraagd om te plaatsen en zo is het er weer af en dan zijn er ook ineens andere kleuren op je blog en staan er ook dignen op van hèèl vroeger nog dubbel ook
    Nou ik bezit mijn ziel in lijdzaamhed Maar mijn [mooie]allereerste kopfoto is verdwenen en de laatste[ foto]
    ook

  7. zoals je weet ben ik intussen verhuisd, een nieuwe omgeving…met minder “kuren” dan web-log.nl.
    Maar jij voelt je nog goed hier, met Melody als redder in nood. Zo kan je nog jàren verder, Hanneke!

    Mooie layout trouwens, had er gisteren al willen op reageren maar dan toch vergeten…

    Groetjes!

  8. Als we Melody toch niet hadden… 🙂
    Hoop niet dat nu half weblogland haar gaat mailen want dan raakt haar mailbox verstopt. 😉
    Knap getekend, dat Comp.hulp plaatje.
    Maar, ehhhhh, heb jij de kerstballen nog hangen? 🙂

  9. @ Ganneke, zullen we dan maar een tuttencluppie met de weblogmeiden oprichten en dan zomaar elk jaar een weekje samen op het strand van kreta te gaan liggen en onze windjes mee laten wegwaaien met de wind?
    Als dat eens zou kunnen, Trui wil in ieder geval wel mee. Ik zal er es een logje aan besteden, ahum.

  10. Nou ik heb al lang geleden besloten dat ik niet nodeloos aan de weblog ga zitten rotzooien. Dat kost veel te veel tijd en niet het gewenste resultaat. Voor mij is HTML Huilend Toetsen Manipuleren Leren.

  11. Alle hulp van Melody en je komt niet verder dan de bekleding van de zitplaats van kabouter Spillebeen als achtergrond? Tsssss, valt me tegen, hoor.:-)

  12. Ik vind het er weer schitterend uitzien.
    Maar ik houd het maar bij een bestaande lay-out, want ik zou nog niet eens weten hoe ik moet beginnen de boel vast te laten lopen hahahaha

  13. Zoooooo, dat ziet er weer prachtig uit. Ja Melody is een kei! En de website van Sandra heb ik ook bekeken, wat een leuk idee zeg! Ziet er prachtig uit…doet ze dat allemaal in jouw keuken? Wat verleidelijk allemaal. Heel jammer want ik houd niet van marsepein en niet van fondant…en ik woon ook nog eens te ver weg, dus het zal bij plaatjes kijken blijven. Maar wel leuk om te weten.
    Ik heb sinds gisteren weer internet, ben als een kind zo blij! Eindelijk weer doen wat ik wil en wanneer!!!
    Groetjes!

Zeg het maar:

