Mooi

Een week of zes ben ik nu al weer vrijwilliger in het verzorgingstehuis. Met veel plezier voorzie ik de bewoners van koffie, thee en een praatje.
Zo langzamerhand gaan we elkaar een beetje kennen.
Vanavond was ik gevraagd op te komen draven voor het koffieschenken bij de linedance avond.
Wat was het leuk dat een heleboel mensen prettig verrast waren door mijn aanwezigheid.
‘Hé, ben  jij er ook? Gezellig.’ hoorde ik vaak.
Maar het mooiste was, dat de man die nooit veel zegt en altijd stilletjes zijn koffie drinkt, ineens tegen me zei: ‘Wat heb je vandaag een mooi jurkje aan.’

Koffie 

21 gedachtes over “Mooi

  1. Ach wat schattig toch zo’n lief mannetje. Oudere mensen fleuren op van de vrijwilligers, ze vinden het zo gezellig als ze aldoor andere gezichten zien. Mijn moeder vond het altijd geweldig om met de vrijwilligers te sjoelen, als mijn zus en ik wilden sjoelen met haar dan zei ze: nee dat doe ik liever met Sjanie, haha!

Zeg het maar:

