De Jurk

Een beetje gespannen zit ik in de stoel.
Ik kijk nog een keer of mijn cappuccino echt helemaal op is, pak nog een snoepje en houd intussen het gordijn angstvallig in de gaten. Want daar achter staat mijn mooie dochter De Jurk te passen.
Eindelijk  schuift het gordijn aan de kant en daar schrijdt ze naar buiten: de bruid in spe.
Aan haar gezicht kan ik zien dat deze jurk goed in de smaak valt, maar vanuit haar ooghoek houdt ze die andere in de gaten: de jurk die direct haar hart gestolen heeft.
  ‘Zullen we die dan maar passen?’ vraagt de verkoopster, die allang in de gaten heeft dat de favoriet daar aan de hanger hangt.
  ‘Ja.’ komt het er bijna met een zucht uit.
Een paar minuten later mag ik ze zien: San en haar droomjurk.
Een blinde zou nog kunnen zien dat dit hem is!
Stralend draait ze en draait ze voor de spiegel.
  ‘ Hoe vind je ‘m , mam?’ vraagt ze, terwijl ze me verwachtingsvol aankijkt.
  ‘Prachtig.’ krijg ik er nog net uit, want ik had beloofd niet te gaan snotteren.
Snel geef ik haar een kus en slik het vervelende brok uit mijn keel.
Mijn kleine meid. In september is ze de bruid en vandaag mocht ik al een tipje van de sluier zien.

Winkel-2 
foto:
Danielle bruidsmode

31 gedachtes over “De Jurk

  1. Ow wat spannend Hanneke… September.. een hele mooie maand om te trouwen, kan ik uit ervaring zeggen.
    Geniet van de voorbereidingen…
    … eh.. maakt ze zelf de taart?????

  2. nou respect voor je Hanneke dat je niet gesnotterd hebt, ik zou het je niet nadoen! Maar gaaf dat ze de jurk van haar dromen heeft gevonden, dan komt de rest ook goed. Ik heb ooit maar 1 jurk aangehad, die was het. En ook getrouwd in september, toch alweer 20 jaar, dus………..enne ik ben blij met jou in onze bijbelstudieclub! xxx

  3. Ik moet al slikken bij het lezen van dit blogje, dus verwacht ik niet dat ik het droog hou als een van mijn meiden in een trouwjurk uit de paskamer komt lopen…

  4. SNIF, wat mooi geschreven Hanneke. Samen met je dochter “De jurk” uitzoeken lijkt me een geweldige ervaring. Ik raad je aan om tijdens de plechtigheid dicht bij de gordijnen te gaan zitten, je kon ze nog wel eens nodig zijn. Was het niet bij paleis Soestdijk waar jij ook om een zakdoekje verlegen zat?

  5. Snikk…. jij nog 8 maanden wachten, ik 15 maanden langer maar het moment dat jij beschrijft krijg ik nog…
    pfff…. kleine meisjes worden (te) snel groot he?

    Ik zal MG’s tip ook maar gelijk ter harte nemen en snotterlappies klaarleggen 😉

  6. Wat heerlijk dat ze haar droomjurk heeft gevonden ,en september is een mooie tijd om te trouwen .We gaan het zeker zien hoe mooi ze is die dag !
    Gr…ida

  7. dat is een hele goede tip, bedankt.
    bij de vorige bruiloften gebruikte ik de mouw van de buurman (gert), maar dit is veel hygiënischer en scheelt stomerijkosten.

  8. Gelukkig dat die verkoopster zo scherp zag. Want waarom zou je dochter op die dag niet de allermooiste jurk dragen. Mooi logje. September is nog een hele tijd. Dat wordt geduld oefenen.

  9. Ach, wà eên mooj momentsie! *snotter mee*

    Hêt ze maôr tweê jurkies gepàs, Hanneke`?
    Hêt ze dèr schoônmoeder oôk meêgenome, of waôre jullie èg meê ze tweêën?

  10. ze heeft vijf jurken gepast, maar ja, ze had al snel haar keuze gemaakt: die ene.
    verder was er nog een vriendin van san mee.
    die kreeg natuurlijk direct trouw-kriebels 😀

  11. Dat zijn de mooie intieme momenten tussen moeder en dochter …… DE jurk uitzoeken! Tja, kleine meisje worden groot! En toch zijn dat hele kostbare momenten, die niemand jou nu meer af kunnen nemen.

  12. Hanneke wat heerlijk voor je.Ik heb er twee jaar terug ook zo van genoten onze dochter trouwde toen ook in september.Zo Mooi was ze.(zucht) ik ga nog eens ik de dvdees van de bruiloft weer bekijken.(glimlach) Hanneke geniet maar fijn wat je mag meemaken met je dochter .Een bruidje…toppie.

  13. Wat een lief bloggie zeg, leuk om dit met je dochter te kunnen doen. Iets mooiers is er volgens mij niet (op het wellicht oma worden dan!). September lijkt ver weg maar…. de tijd vliegt!

  14. Trouwen alle dochters in september? Is dat de mooiste tijd? Waarom niet in de lente met al die ontluikende bloemenpracht? Of is dat weer zo’n mannengedachte (dat mannen dus in mei trouwen en vrouwen in september 🙂

  15. Wat een geweldig gevoel weer die dichtgeknepen keel… Ja meid, die emoties komen eruit, logisch hoor. Ik heb ook altijd gehoopt het eens mee te maken maar voorlopig is het niet aan de orde met die dochter van mij… Maar zeg nooit nooit!
    Geniet van de voorbereidingen en gelijk dan maar van je tuttenweekend!!!
    Tot later!

  16. Het meegaan uitkiezen van de trouwjurk, trouwdag, geboortedag eeste kind.Je geniet er nog meer van als toen je het van jezelf beleefde.Misschien omdat je toen op en top de zenuwen had. Zo was het tenminste bij mij.

    Groetjes Ria

  17. hey,
    het klinkt nog erg bekend, saampjes passen met ann en nu voor je eigen dochter…. heel speciaal.
    traantje wegpinken mag hoor, hoort erbij.
    wat fijn dat ze DE JURK heeft gevonden.

  18. Heerlijk die moeder-dochter momenten.
    Ik weet nog goed het gezicht van mijn dochter…toen de DE jurk van haar leven aan had….geweldige momenten…die nooit meer uit je hoofd gaan.

    liefs Carla.

Zeg het maar:

