Heb je het al gehoord?

‘Ik wil niet roddelen hoor, maar weet je wie ik laatst tegenkwam met een andere vrouw?’
‘Nou?’
‘Kees, van Nel’.
‘Nee! Meen je dat?’
‘Ja, ik was in de stad en daar zaten ze, in de koffiehoek bij de HEMA, knusjes bij elkaar.’
‘Nee!’
‘Ik vind het zo vervelend. Liever zou ik het ook niet tegen je zegen, want je weet dat ik een hekel aan praatjes heb, maar als het waar is, is het natuurlijk geen roddel.’
‘Nee, natuurlijk niet, dan is het gewoon waar.’
‘Juist, dat zei ik ook tegen Wil, toen ik het haar vertelde.’
‘Weet Wil het ook?’
‘Ja en Annie en Hennie ook, die kwam ik even later ook tegen. Ik was er nog helemaal ondersteboven van, ik moest het kwijt. Maar ik heb ze laten beloven het niet verder te vertellen.’
‘Allicht.’
‘Trouwens Hennie heeft heur haar geverfd. Helblond.’
‘Nee, dat meen je niet.’
‘Het staat haar voor geen meter, maar ja, dat zeg je niet hè?’
‘Nee natuurlijk niet. Maar nog even over Kees, ken je die vrouw?’
‘Nee, geen idee wie ze is. Ze leek me een heel stuk jonger, het was eigenlijk nog een meisje.’
‘Oh bah, en wat nu?’
‘Tja, wat nu? Moeten we het aan Nel vertellen?’
‘Tja….’
‘Oh, niet gelijk omkijken hoor, maar daar lopen ze.’
‘Wie?’
‘Kees en Nel! Hallo!! Ze hebben ons gezien.’
‘Arm in arm.’
‘Als of er niets aan de hand is, de engerd.’
‘Goedemiddag dames, goed dat we jullie zien, want we kunnen morgen niet op het kaartavondje komen. Kees’ nichtje is over uit Australië en die gaan we Amsterdam laten zien.’
‘Oh, is dat het meisje waarmee ik je laatst in de HEMA zag?’
‘Ja klopt, ik dacht al dat ik je zag, ik zwaaide nog, maar je merkte het niet op.’
‘Nee, niet gezien. Nou ja, veel plezier in Amsterdam.’
‘Het was zijn nichtje. Zie je wel, niets aan de hand.’
‘Het is een geluk dat ik zo integer ben, een ander had het allang aan de grote klok gehangen en dan had het nog een hele rel kunnen worden.’
‘Wat je zegt. Maar Hennie, die heeft heur haar geverfd zei je?’

Roddelen 
Geschreven voor ZOZ roddelen

23 gedachtes over “Heb je het al gehoord?

  1. ;-)) super!
    Zo zie je maar hoe snel men in het algemeen een (totaal verkeerde) conclusie kan trekken met onvermoede gevolgen.
    Dat bedoel ik dus als ik zeg ‘kletsen over een ander, daar aan toe, maar bedenk wat de gevolgen kunnen zijn en besluit dan pas of en wat je gaat zeggen’.

    Mooie zoz Lieverd, uit het leven gegrepen eigenlijk!

  2. Nou, uit het leven gegrepen zeg!! Ik zie de dames haast staan, gelukkig konden Nel en Kees het een en ander gelijk recht breien … al, zullen die andere het ook geloven???

  3. geweldig! Idd Ans wanneer ga je nou toch eens een boek schrijven Hanneke? Kan slecht lezen, maar weet zeker dat ik jouw boek in 1 keer uitlees….

  4. Tja…en zo komen de praatjes in de wereld.
    Maar het is nu eenmaal zo…
    Je hebt echt mensen die echt niks anders te doen hebben…hahaha

    Goed geschreven weer.

    liefs Carla.

  5. Hey Nel,
    Ik mag het je eigenlijk niet vertellen, maar ik vind het toch m’n plicht, jij bent zelf altijd zo betrouwbaar en eerlijk, dus móet ik het je wel zeggen. Je gelooft het vast niet, maar het is echt waar. Ik heb het zelf gehoord van iemand die het gezien heeft.
    Pssst, “die vrouw van ‘what’s on my mind’ heeft een stukje over roddelen geschreven en jouw naam komt er ook in voor, zo erg joh, ze kan je zomaar beschadigen. Ze zegt nu wel dat ze gelukkig integer is, maar ik weet het niet hoor. Trouwens nu ik je toch aan de lijn heb, heb je ook al gehoord dat…”

  6. Wat een heerlijke, integere, roddeltantes. Geweldig stukje. Zouden webloggers ook roddelen, denk je? Of is onze club een uitzondering?

    Hehe, dat was weer even heel leuk.

    Heb je trouwens al gehoord, dat VK blog per 1 maart ter ziele gaat? En dat is GEEN roddel.

  7. ik heb het gehoord ja, zijn ze als VK bloggers klaar mee, kan je beter bij web-log.nl zitten, gaat ook niet alles even goed, maar we bestaan nog en ze laten ons tenminste niet stikken.

Zeg het maar:

