De tien geheimen

Op het weblog gaat een stokje rond, dat zonder verplichtingen doorgegeven wordt.
Het is het Tien Geheimen stokje.
‘Vertel tien dingen over je, die de meesten nog niet van je weten.
Nu kennen mijn dierbaren mij natuurlijk al heel goed, maar voor sommige volgers van dit blog, ben ik misschien nog een grote onbekende.
Ik zal proberen de tien vol te maken.
Verwacht geen spectaculaire ontboezemingen, want die komen er niet.
Dit is dus een mooi zapmoment.

————————————–

Voor hen die niet afgehaakt zijn:

  1. Mijn vader is overleden toen ik acht jaar was. Heel verdrietig, maar ondanks dat heb ik een fijne jeugd gehad. Wel ben ik altijd bang om dierbaren te verliezen, maar aan de andere kant: wie niet.
  2. Ik was vroeger een stil en verlegen meisje. (Met dit geheim verbaas ik vriend en vijand)
  3. Ik vind het heerlijk om in de tuin te werken. Heb een cursus tuinontwerpen gevolgd en zelfs een stuk of vijftien tuinen ontworpen. De laatste jaren doe ik er helaas niet zoveel meer mee.
  4. Ik vertoon trekjes van dwangmatigheid. Jarenlang moest ik minstens drie keer per week sporten, anders had ik een katterig gevoel. Door een schouderblessure is daar een einde aangekomen. Leve de blessure.
  5. Sinds de zomer van 2008 heb ik een nieuwe verslaving: bloggen. Ik vind het heerlijk om verhalen te schrijven. Misschien, heeeel misschien, geef ik ooit nog eens een boek uit. De avonturen van Aagje Meijer? Maar já……
  6. ….Ik ben (licht) faalangstig. Ben altijd bang om op mijn gezicht te gaan. Meestal valt het best mee, dus na al die jaren zou ik er toch vanaf moeten zien te komen.
  7. Ik hou van mijn vijf (meestal) lieve kinderen en had er het liefst zes gehad. Door alle aanhang heb ik er nu negen. Ik ben op mijn best als het hele stel thuis is en er grote chaos heerst. Onbetaalbaar.
  8. Ik heb vroeger op een blaasorkest(je) gezeten. Tot mijn vijftiende speelde ik hoorn. Het orkestje bestond uit ongeveer tien leden, waarvan vier uit ons gezin. Nadat dit ensemble opgeheven werd, heb ik nooit meer muziek gemaakt. Jammer eigenlijk. Ik mag wel graag muziek luisteren, van licht klassiek tot rock. Mijn favoreiten: Coldplay, Keane en natuurlijk U2.
  9. Ik houd van dieren. In eerste instantie wil ik ze nooit, maar als ze er eenmaal zijn, wil ik ze niet meer kwijt. Dit geldt ook voor de kleincavia en -hond.
  10. Gert en ik hebben een nogal zwartgallige soort humor. Voorbeeldje? Een paar maanden na het drama in Apeldoorn, waren wij ook in die stad. We hadden de auto geparkeerd in, naar wat later bleek, een parkeerverbod. Gevolg: een prent. ‘Hm,’zeg ik ‘ik dacht dat je in Apeldoorn overal je auto mocht parkeren.'(hierbij bied ik mijn verontschuldigingen aan, aan een ieder die hierdoor zwaar geschokt is.)

Het is wel mooi zo.
k heb natuurlijk nog veel geheimen, maar die houd ik lekker voor mezelf.
Ik geef geen stokje door. Degene die denkt ook een Geheimen-Top-Tien te moeten publiceren: ga je gang.
En anders niet, dan blijft het jouw eigen geheime top tien.

20 gedachtes over “De tien geheimen

  1. hey Hanneke,
    lief dat je mijn uitnodiging aanvaard hebt!
    En ook al zijn ze voor jou niet spectaculair, het is altijd leuk om lezen hoor…

    Vroeger een stil en verlegen meisje? Dus is dit nu helemaal niet zo meer…wat verbaast me dat zeg!

    Ik had al aan foto’s uit je tuin gemerkt dat er méér dan gezond boerenverstand aan te pas gekomen is om tot dat resultaat te komen. Volgend jaar gaat onze haag (die door een mysterieuze ziekte helemaal ter ziele gegaan is) eruit, en dan zouden tips meer dan welkom zijn

    Moeten is één van die werkwoorden die ik zoveel mogelijk ban uit m’n leven. Goed dat jij dat ook gedaan hebt dan!

    Wat ben ik blij met puntje 5, anders had ik je nooit leren kennen (nou ja, wat is kénnen?). Je hoort al sinds ik je volg tot m’n favoriete logs

    Dat je hoorn speelde verbaast mij ook wel, dat lijkt me nu echt geen instrument wat bij een moderne oma als jij past…;-))
    Qua muziek past onze smaak wel goed bij elkaar, dat heb ik al ondervonden

    Wat die dieren betreft is dit hier net zo, telkens als we op een onverklaarbare manier onze poes verloren, wilden we er géén meer. Tot er zich een ander kwam aanbieden…

    En humor frist het leven op, op welke manier die ook gebracht wordt!

    Groetjes!

  2. Leuk om je weer een beetje meer te leren kennen!! En heerlijk dat jij ook van U2 houdt, ik ben een groot fan!! Afgelopen juli in Amsterdam en komend jaar Brussel!! En al die andere dingen….. je bent gewoon een leuk, creatief mens!! Groetjes Yvonne

  3. Ik vind dit stokje leuk, veel wist ik idd nog niet van je 😉 Heb altijd wat langer nodig om allerlei dingen in mensen te ontdekken 😉

    Ik neem het stokje over hoor, even denken wat ik wel en niet wil onthullen 😉

    Truste, liefs Melody

  4. Ik ben op jou weblog terecht gekomen door Melody, en dacht even lezen hihi. Leuk lijstje en het allerleukst vind ik dat je o.a. de muziek van Keane goed vind 🙂 *hier spreekt een groot fan* 😉 U2 is natuurlijk ook heel goed en Coldplay niet te vergeten ook.

    Misschien meen ik het lijstje wel over…

    Liefs -X-

  5. Nou…zoveel geheimen heb ik niet eens.
    Ben geloof ik best een openhartig mens.
    Dus mocht je iets niet weten en dat wel graag weten..geef maar een gil, dan zal ik naar eer en geweten je vragen te beantwoorden 😉
    Wat dat boek betreft…moet je zeker doen..en ik als anti-lezer…zal je eerste boek kopen, want jij schijft echt leuk!!

    lies Carla.

  6. Nee, wie vertelt nu zijn/haar echte geheimen, maar leuk om dit te weten, hahaha. En inderdaad, iedereen heeft wel iets wat hij/zij voor zichzelf houd denk ik. Ik ben er wel trots op dat ik ook echt niets verder vertel, soms omdat ik denk dat het beter is het voor me te houden en soms omdat iets me in vertrouwen is verteld. Dan vertel ik het zelfs niet aan mijn man als het mensen zijn die hij ook kent.

  7. toch wel wat dingen die ik niet wist dus errug leuk om te horen;)
    wat die zwartgallige humor betreft? heerlijk! hier houd ik dus ook van hihi;)
    leuk logje joh!
    fijne nieuwe week met liefs van mij..;)

  8. nee maar,, hoorn gespeeld, nou dat wist ik nog niet, en waar zijn die bolle wangen dan gebleven, trekken die vanzelf weer weg???
    dit is ook het enige wat ik niet wist,
    d mijne houd ik nog ff geheim.

    Maar Han weer leuk en spannend geschreven .
    tijd heb je nog steeds niet he, 1 geheim van mij.
    ik kom gewoon binnen vallen duh..

Zeg het maar:

