Hola Barcelona!

Maandag 26 oktober.

De wekker wekt ons om zes uur. Gelukkig hebben we de zomertijd nog in ons systeem, dus lijkt het zeven uur.
Om half 12 vertrekt ons vliegtuig richting Barcelona vanaf Dusseldorf. En zonder oponthoud rijden we er ongeveer anderhalf uur over. Voor de zekerheid nemen we ruim de tijd en maar goed ook, want het eerste stuk, over de A50 schieten we niet erg op. De Tomtom geeft een vertraging van drie kwartier aan, maar eenmaal voorbij Nijmegen scheuren we naar Duitsland.
Een half uur voordat we moeten instappen, leveren we onze koffers in bij de incheckbalie.
Zo, onze vakantie kan beginnen.
De vlucht gaat voorspoedig.
Om half twee staan we voor het vliegveld van Barcelona. De zon verstopt zich achter de wolken, maar de temperatuur is prima, ongeveer tweeëntwintig graden
We verbazen ons erover dat er zoveel mensen in dikke winterjas rondlopen.
We stappen op de aerobus die ons naar de Placa de Catalunya brengt. Van daaruit lopen we naar ons hotel ‘Praktik Rambla’.
Klokslag twee uur checken we in.
Het hotel is onlangs gerenoveerd.
Onze driepersoonskamer is prachtig. Ruim, met openslaande deuren naar het grote dakterras.
Vanuit onze kamerdeur stappen we in de lounge met zitbank en leestafel.
We besluiten eerst even van de reis bij te komen en zakken neer op een van de banken op het dakterras.
Na een uurtje gaan we richting Las Ramblas, een gezellig drukke promenade waarover veel mensen flaneren. Er zijn souvenirwinkeltjes, straatartiesten, levende standbeelden en er worden zelfs kleine huisdieren verkocht.
We beginnen aan het begin van de Ramblas, de Placa de Catalunya en lopen de hele boulevard af naar het Columbus monument aan de haven. We lopen door de historische wijk Barri Gotic, een wirwar van kleine straatjes met vele leuke winkeltjes.
We eten een broodje tegenover de Cathedral, die helaas half in de steigers staat.
Inmiddels is het al avond geworden. We lopen langzaam terug, richting hotel.
Om negen uur kruip ik tussen de lakens. Het is een lange dag geweest, ik vind het wel mooi geweest. Nog even hoor ik het gebliep van de nintendo DS van Mojo, maar dan val ik in slaap.

2 gedachtes over “Hola Barcelona!

1. 9u lijkt me wel heel vroeg om al naar bed te gaan, maar dat zal vast z’n reden wel gehad hebben. De Ramblas staan me nog helder voor de geest zoals jij ze beschrijft, Hanneke. Zijn er op de Plaça de Catalunya nog steeds al die duiven die de voetgangers hinderen?

Ik ben al benieuwd naar het vervolg, want behalve het Olympisch stadion en Camp Nou, zag ik niet veel meer van Barcelona.