Op zoek naar De Jurk

Nooit geweten dat er zoveel verschillende trouwjurken waren.
Ook nooit geweten dat zich daartussen een heleboel lelijke creaties bevonden.
Doe daar een zeer kritische schoondochter bij, dan kan je er vanuit gaan dat er een heleboel jurken gepast moeten worden voordat de juiste gevonden wordt.
Laat ik bij het begin beginnen.
Om half vier stapten mijn vriendin Annet (tevens moeder van de bruid) en ik op de trein richting Amersfoort. Daar pikte An ons op om van daaruit naar Apeldoorn te rijden.
Daar aangekomen gingen we eerst een hapje eten bij eetcafe ‘De Notaris’.
Met een goedgevulde, doch niet al te volle maag in verband met de te passen jurken, gingen we richting bruidsjurkenzaak.
We werden vriendelijk ontvangen en na een inventarisatie van de wensen van de bruid, werden de eerste jurken getoond.
Passen maar.
An is een mooi meisje, met een prachtig figuurtje, dus eigenlijk staat alles haar goed. Maar zoals gezegd: ze is behoorlijk kritisch. De een was te bling-bling de ander te saai. De volgende te pompeus, die daarna weer te iel.
‘De achterkant van die jurk, met het bovenlijfje van die en de rok van die…., maar dan anders.’
Kortom: na een behoorlijk aantal jurken te hebben gepast, hebben we de goede nog niet gevonden.
Terwijl An de ene na de andere jurk paste, was er nog een klein relletje in de zaak. Twee vrouwen van Oost Europese afkomst beschuldigden de eigenaar van oplichterij. Ze stonden te schreeuwen in de winkel. Een kwartiertje later was de politie ter plaatse om de boel te sussen.
Altijd leuk voor later, zo’n verhaal.
Tegen sluitingstijd verlieten we de winkel en vertrokken we naar de thuisbasis.
Daar hebben we in een plaatselijk etablissement nog een paar (lees: twee) wijntjes gedronken op de slechte afloop en we verheugen ons op de rest van de zoektocht. De voorpret kan ons niet lang genoeg duren.
Of niet soms, Annet?

16 gedachtes over “Op zoek naar De Jurk

  1. dat eetcafé lijkt me heel leuk, ik ben er zeker van dat ik het al ergens op een log heb gezien (of was het hier bij jou, Hanneke?)

    Tja, mag die aanstaande schoondochter dan niet kritisch zijn? Het is tenslotte voor hààr dagje! Zij, en zij alleen moet het de mooiste jurk ter wereld vinden…

    Succes nog in de zoektocht.
    En een fijn weekend!!!

    Billy

  2. Leuk zeg! Achteraf vind ik het nog wel jammer dat we bij het zoeken van mijn Jurk maar 1 zaak aangedaan hebben. Dé Jurk hadden ze daar, dus dat was gauw bekeken zaak. Maar ik had er nog wel 25 willen passen… geweldig!
    In Barneveld schijnt ook een leuke zaak te zitten, daar hebben mijn zusje en schoonzusje hun jurk vandaan. Maar ach, overal zitten leuke bruidszaakjes, dus jullie zullen vast wel slagen…

  3. Leuk hoor op zoek naar een trouwjurk, ik kon toentertijd ook niet slagen en besloot toen een jurk te laten maken door mijn schoonzus en die was (natuurlijk) perfect. Maar goed, het is toch een dagje Apeldoorn geworden op deze mooie dag!
    Prettig weekend….

  4. coupeuse in dienst nemen, krijg je precies wat je wil;-))))..
    ik kan vele verhalen vertellen over bruidsjurken, leuke , mooie en echt vervelende;-)))hihi. veel plezier met de voorpret..

  5. Ik denk dat als ik nooit zo’n jurk echt zou mogen kopen om ook echt te dragen op een Grote Dag, dan zou ik nog een pasmiddagje houden. Lijkt me erg gezellig en natuurlijk heerlijk om je even prinsesje te voelen 😉

  6. Het is al weer even geleden…..zo’n 26 jaar ruim….
    moest ik op zoek en toen waren er nog niet zoveel winkels, prijzen waren torenhoog, er de keuze was bij verre niet zo uitgebreid als nu.
    Aangezien we 30 minuten vanaf de grens van Duitsland woonden kozen we er voor naar Leer te gaan. En daar ben ik gelukkig ook gelijk geslaagd. En veel goedkoper dan ooit in Nederland had gekund.
    Mijn zoon heeft nog geen vriendin en mijn dochter wel een vriend maar trouwen staat (voor zover ik weet;-) ) nog niet op de planning…. Ik moet dus nog even wachten voor ik (als ik) op mag om mee te gaan helpen een jurk uit te zoeken.
    Het lijkt me wel een bijzondere gebeurtenis, gevoelsmatig!

    Leuk trouwens dat ook jij nu een andere lay-out hebt, steeds meer blogs krijgen de laatste tijd een andere jas….
    Mooi hoor!

    Fijn weekend, liefs Melody

  7. Bruidsjurken passen het is al weer zoooo lang geleden voor mij. Uiteindelijk laten maken, ik kon niet slagen.

    O.T. Jij gaat dus volgende week een paar dagen naar Barcelona. Ik heb even naar de weersvooruitzichten gekeken en met ruim 23 graden ziet het er goed uit. Eén ding natuurlijk niet vergeten, Cataluña ligt in Noord-Spanje en waar ik altijd naar toe ga, Andalucia, is Zuid-Spanje. Qua temperatuur kan daar soms behoorlijk verschil in zitten. Ook namens Albert wens ik je een fijne vakantie Hanneke.
    Ik neem aan dat je samen met Gert gaat?
    Saludos de
    Mara

    P.S. De link voor het weer in Barcelona
    http://www.weeronline.nl/Europa/Spanje/Barcelona/4126717

  8. Oh…maar het is toch wel leuk om even wat verschillende zaken af te gaan vóór je de beslissing neemt over een jurk…..het kost nogal een paar eurootjes, dus dan mag je best héél zeker van je zaak zijn.
    Ik ben met Tammy toen ook wel een paar winkels af geweest hoor.
    We zijn toen in Barneveld geslaagd voor de jurk van haar dromen.
    Succes met zoeken….liefs Carla.

  9. An is kritisch. Gelukkig maar. Tenslotte stap je niet elke dag in een trouwjurk. Ook gelukkig dat jij dat begrijpt en er soepeltjes mee omgaat.

  10. Trouwjurken in alle maten en uitvoeringen gezien, gepast en afgewezen.
    Nou, Hanneke wees daar maar blij mee, zo kunnen jullie nog weer zo,n leuk dagje beleven.
    Zal je zien dat het uitdraait op de allereerste trouwjurk die gepast werd.:)

    Het rel verhaal horen we nog?
    Of kwam aagje de boel daar sussen?

Zeg het maar:

