De indringer

Beste lezers van dit blog.
Voor degene die hier nog niet zo lang leest, zal ik me even voorstellen.
Ik ben Kelly de twaalfjarige Cairn-terriër van de familie B.
Tot voorkort had ik hier een heerlijk leventje. Slapen, eten, knuffelen een pie en een poe en weer slapen. Een prima leven voor een bejaarde hond.
Van mijn even oude zus, had ik niets te duchten, die wordt een beetje sukkelig, dus eindelijk was ik de baas.
Tot een maand of twee geleden. Toen deed Nala haar intrede in de familie en was het afgelopen met de rust.
Nala is de Labradorpup van de oudste zoon. Omdat hij niet meer thuis woont, begrijp ik niet wat dat dier hier moet.
Eerst was ze nog een kleine pup, maar inmiddels is Nala een lompe druktemaker. Met haar onhandige grote poten klost ze door de kamer. Pakt alles wat ze pakken kan en het ergste is dat iedereen het nog leuk vind ook!
Ik negeer haar volkomen, totdat ze mij uitdaagt, dan kan ze knauw krijgen en weet ze gelijk haar plaats.
De kamer ligt bezaaid met speelgoed: een oude schoen een vegertje een piepding.
Speelgoed waar ik al jaren niets meer mee doe, maar om haar te pesten pak ik het lekker af.
Zo heb ik me in het begin ook de bench toegeëigend, de slaapkooi van Nala. Helaas vindt ze dat niet zo erg en gaat ze meestal in mijn mand liggen.
Om haar te laten voelen dat ik echt de baas ben, volg ik haar de hele dag. Als zij plast, plas ik erover heen. Helaas moet de pup wel erg vaak plassen, dus moet ik zorgen dat ik altijd een klein voorraadje in de buik heb.
Het levert ook wel voordeeltjes op. Zo krijgen Jessy en ik veel meer aandacht van de baasjes en krijgen we complimentjes omdat we zo goed luisteren.
Verder krijgen we een heleboel hondensnoepjes. Dat komt omdat ze Nala van die stompzinnige dingen willen laten doen als Zit, Af en Hier. Om dat te bereiken belonen ze haar iedere keer met een snoepje. Natuurlijk zijn wij dan alert en eisen ook ons snoepje. Tenslotte zitten wij allang, doen we niets anders dan afgaan en komen we toch niet meer ver.
In het begin kwam Nala een paar uurtjes in de week, maar op dit moment blijft ze zelfs slapen!
Straks gaat ze nooit meer weg!
Weg is onze rustige oude dag. We zijn in mensenleeftijd al zeventig dus al een paar jaar met pensioen. Zelfs onder de nieuwe regeling.
We zijn gewoon te oud voor die druktemaker.
Oeps, Nala gaat weer een plas doen, ik ga er snel achteraan.

Later!

 

16 gedachtes over “De indringer

  1. Ach die arme Kelly, ik heb met haar te doen hoor! Zou ze mij leuk vinden denk je? Dan mag ze wel een poosje bij mij logeren hoor. Maarre… ik ben ook nog maar een jonkie, dus veel rust zal ze bij mij ook niet krijgen. Toch maar beter in haar eigen mand. Een pootje van Binky!

  2. Lieve Kelly…wij hebben echt medelijden met je hoor!!
    Wij weten er alles van…hier komt ook vaak de hond van de oudste dochter….als ze op vakantie gaat is ze hier gewoon 14 dagen!!!
    En wij zijn drie hele rustige katten, die zo ons eigen leventje hebben hier.
    Gelukkig gaat ze altijd weer weg…da’s een hele gerust stelling!!
    Sterkte met dat kleine onding!!

    gr. Diesel, Breezer en Jazz…

    o ja…je krijgt ook een knuffie van de baas hier (althans…dat denkt zij 😉 )

  3. Laat ik je één ding vertellen Kelly.Laat je niet de kaas van het brood eten, zorg dat je die druktemaker altijd een stapje voor bent en als je vaak genoeg over die plas van die druktemaker heen plast, geloof me, dan krijgt jou vrouwtje daar snel genoeg van en zal ze zorgen dat die druktemaker minder komt. Als je in de buurt van me woonde dan kwam ik je wel es ff helpen hoor…The Great Orlando is niet voor niks The Boss hier in huis..nou ja, onder vrouwtje dan;-)….sterkte met die pupsel. En denk erom, blijf hem baas, maar ik geloof dat het je goed lukt;-)))))).

  4. tja het leven van een echte oude hond kan hard zijn… heel hard. Maar mag ik je een advies geven die je aan zal spreken… goed… komt ie… wraf, wroef, waf… vroef, wraf, blaf. Duidelijk toch…???

  5. Tja Kelly, je mag het ook zo zien, zo’n jong puppie in de buurt houd de geest, lijf en leden ook weer jong, zie maar hoe jouw baasje in beweging is.
    Ook wel gezellig toch zo’n jong speelmakkertje in de buurt.

  6. Hoi Kelly
    Maar die pup gaat toch wel weer wegn misschien is zijn baasje wel weg met vakantie en heeft hem bij jou baasje/vrouwtje hoe je het maar wilt noemen gebracht.
    Misschienmoet je wel vriendjes met hem worden en als hij dan groot en weer komt logeren heb jij een beschermengeltje bij je , want naar een bejaardehuis hoef je niet.
    Ik denkt dat je wel mag blijven wonen bij hanneke
    Een aai over je mooi koppie van mij en straks maar lekker in je mandje.
    Groetjes Rinus

  7. Ach gossie Kelly…… wat zou ik je graag te logeren willen hebben zodat je even tot rust kan komen, maar zal een beetje moeilijk gaan hier want hier krijg je gelijk te maken met 6 4-voeters en ik weet niet of zij jou dan rust zullen gunnen….
    Snoepjes enzo worden hier ook wel uitgedeeld maar of de onze lekkerder zijn dan die je thuis krijgt weet ik natuurlijk niet.
    Ik wens je in ieder geval nog heel veel plezier maar ook veel rust op tijd dat het nodig is;-)

    KNuffffeeeeeeltje

  8. hahaha, laat ‘r maar es een lekker poepie ruiken
    psst, Hanneke, je staat nu in m’n google-reader, dus ik ben weer helemaal uptodate met je blogjes!! ik doe een soort van computercursus, dus ik leer elke dag weer bij, je gelooft het vast niet, want ik vergeet natuurlijk ook gelijk weer de helft haha, groetjes & geniet van je poepies

  9. Dat vind ik toch wel zielig hoor Kelly, doe je heel je hondenleven je best
    en dan is dit stank voor dank. Ik zou het vrouwtje maar eens zielig aankijken
    met je trouwe hondenogen, wie weet mag jij dan lekker op haar schoot zitten
    en kan die indringer alleen maar jaloers daar naar kijken!!

  10. Beste Kelly, mijn steun heb je. Wat doet zo’n jonge gast daar ook. Plas hem maar lekker over de poten en steel zo veel mogelijk snoepjes van haar af. Ik zou het ook zo doen, ware ik een hond. Maar ik ben geen hond. Ik ben slechts een ex-kater die het moet doen met een te smalle vensterbank met een teveel aan bloempotjes. En dat terwijl mijn stiefzuster hier lui op de bank ligt op het enige kussen. Je ziet, er is voldoende leed in de wereld om er webloggen over vol te krabbelen.
    Sterkte hoor.

    Tommie van Plato

Zeg het maar:

