Ziek!

Soms lees je van die berichten in de krant, waar je een vieze smaak van in de mond krijgt.
Zo’n bericht las ik vanmorgen.
‘Winnaar frikadelleneetwedstrijd eet vijf frikadellen in 2,46 minuten’
Dat is nog geen dertig seconden per frikadel!
Applaus. Een prestatie van formaat.
Walgelijk.
Het zijn niet eens de frikadellen waar ik die vieze smaak van krijg, hoewel ze niet in mijn top tien favoriete snacks voorkomen. Het is meer het idee van een eetwedstrijd.
Ik zie het al voor me: een tafel met daaraan een aantal deelnemers en een grote bak frikadellen.
Na het fluitsignaal werpen de deelnemers zich op de bak gemalen vlees, om dat zo snel mogelijk te verwerken. Gruwelijk.
Voedsel is volgens mij iets waar je dankbaar voor moet zijn. Iets waarvan je mag genieten. Iets wat voor een groot deel van de wereldbevolking niet eens weggelegd is.
En niet iets wat je zo snel mogelijk weg moet proppen tijdens een wedstrijd.
Er stond een emmer naast de tafels van de deelnemers voor eventuele tegenstribbelende magen. Die werd niet gebruikt.
Maar ik word hier echt kotsmisselijk van.

14 gedachtes over “Ziek!

  1. Wanneer ik dat lees of op tv zie krijg ik een opborrelend gevoel in mijn maag.
    Inderdaad het is walgelijk.
    Op de camping waar wij vaak zijn hebben ze met pasen een eier eetwedstrijd.
    Raar gedoe en nog raarder is dat de winnaar dan ook nog trots is wanneer hij of zij de volgende dag ziek is.

  2. ik kan dergelijke wedstrijden evenmin waarderen, Hanneke.
    En dan bedenken dat er zovelen zijn die zonder eten of drinken zitten…
    Degoutant gewoon!

    Groetjes, en alvast veel plezier aankomend weekend!

  3. Ik zie het nut er niet van in hoor !Walgelijk vind ik het .

    PS Hanneke als je gaat winkelen moet zeker eens bij promiss kijken ,daar hebben ze zat spijkerrokjes hangen en je krijg nog korting ook !
    Liefs ida

  4. Hoewel een frikandel op zijn tijd best lekker kan zijn, vind ik dat eten niet is bedoeld om mee te spelen. Laat staan om een wedstrijd mee te houden.

  5. Rare ideeën hebben mensen soms toch, net zoals die tomatengooiwedstrijden en wat voor gekkigheid al meer. Eten als wedstrijd, hoe bedenken ze het…bah! Helemaal met je eens!

  6. Ja ik kan niet anders dan me bij jou en mijn voorgangers aansluiten.
    Spelen met eten was bij ons vroeger thuis uit den boze, het verspillen ervan nog erger zelfs. Ik heb dat altijd zelf ook zo ervaren. Je ziet op tv schokkende beelden van uitgehongerde mensen overal ter wereld. Zelfs in het kapitaalkrachtige Nederland bestaan er voedselbanken… Langs de straat zie je met regelmaat uitpuilende kliko’s waarin ook veel voedsel(resten) gegooid zijn…
    Ik heb daar echt moeite mee…. verspilling van voedingsmiddelen. Soms zie je op tv spelletjesprogramma’s voorbijkomen waarin het gooien met eten ook tot groot vermaak leidt… niet bij mij, mij stoort het!
    Kortom Hanneke, je hebt helemaal gelijk!
    Om bij de dropreclame te komen…”het zou verboden moeten worden”;-)

    Fijn weekend hoor, liefs Melody

  7. Ik ben het helemaal met je eens Hanneke.
    Ik vond het ook zo erg dat die boeren al die melk zomaar weg lieten lopen. Ze hadden een reden maar wat een verspilling! 😦

Zeg het maar:

