Reclame

Op de Nederlandse TV word je doodgegooid met reclame.
Een prima moment om even koffie te zetten, een wijntje in te schenken of naar het toilet te gaan.
Wegzappen heeft geen zin, want meestal hebben ze op alle zenders tegelijkertijd de commercials ingepland.
Vorige week bleef ik even hangen bij een reclameblok.
De koffie was op, het was nog geen tijd voor een wijntje en de blaas hoefde nog niet geleegd te worden.
Er kwam weer van alles voorbij: de mobiele telefoon om je écht gelukkig te voelen, de crème die je in drie weken zeker twintig jaar jonger, waspoeder die zelfs op min-tien nog stralend schoonwast. Ongelooflijk, wat mis ik toch veel in mijn leven, als je de reclamemakers moet geloven.
Maar het werd toch nog interessant. Ineens waren ze daar weer: de vier prachtige mannen die een laag alcoholisch drankje aanprijzen. Zelfs Mojo heeft in de gaten dat deze mannen er behoorlijk goed uitzien. Dus we gingen er weer even goed voor zitten. Vooral de scène waarbij ze uit het water komen is prachtig. Kunst, vind ik.
Na deze commercial eentje van een Nederlandse bank.
Twee oranje leeuwen rennen over het strand. Eigenlijk zijn het twee mannen in een belachelijk leeuwenpak, maar daar gaat het niet om.
De camera draait naar de wal waar ‘ons”  bankmeisje op een steen zit. Naast haar een Nederlandse man.
Vlassige staart, bol gezicht, vies baardje. Kleurloos.
Ik zou bijna terugverlangen naar Jan Mulder.

24 gedachtes over “Reclame

  1. Dat is dus één van de reclame’s waar ik ook geen koffie voor in ga schenken hoor, en ffies op de bank blijf hangen!!
    Niks mis mee met die mannen!!!!

    idd stukken beter dan die malle leeuwen en die griet met die engerd, en dan mag je die Jan Mulder ook houden hoor 😉

    liefs Carla.

  2. Hoi Hanneke
    Nog nooit eerder gezien , ik zie heel weinig van de tv en als ik kijk is het sport en dan heb je die reclame ook die het programma verpesten,
    Kijk je naar een film dan op het spannenste moment ja hoor reclame.
    Groetj

  3. Ik vind al die reclame’s vreselijk. Verpest het tv-kijken, en doe het dus ook amper. Soms een film opnemen (later reclame’s doorspoelen) of naar NL kijken.

  4. Niks erger dan die irritante reclame die voor mijn gevoel om het kwartier voorbij komen. Maar deze is wel één van de prettigste om naar te kijken 🙂

  5. ik vind die jills reclame afschuwelijk…behhh…die toon, dat misselijke liedje…ik probeer dan te kijken naar die mooie mannen die eigenlijk niet bestaan….dus ik sta dan wel op….de pijl door de appel, dat is het enige wat ik leuk vind…zal wel een die kop van die man liggen en het water loopt uit je mond van de appel;-))))))))))

    dus liedje zou anders moeten zijn..

  6. Niks mis met dit filmpje, de zwarte man is voor mij nr. 1 zeg maar. Verder mogen alle reclameblokken voor mijn part in 1 x achter elkaar uitgezonden worden dan zijn we er voor de rest van de avond vanaf, haha!

  7. Ook ik begin nog net niet te kwijlen als ik deze reclame voorbij zie komen hahahaha….niks mis mee toch?!
    Lang leve de mooie mannen 🙂

    Een fijne Maandag!

    Gr, Marja

  8. Kijk, daarom staat bij mij regelmatig een DVD aan van Il Divo. Onbereikbaar die lekkere hapjes, maar leuk om naar te kijken, terwijl ik dat drankje echt helemaal niks vindt.

  9. Al moet ik nog zo nodig naar toilet ,hier van geniet je toch! lekker kerels hé….
    daar laat je plas bijna voor lopen haha grapje !
    Liefs ida

  10. Kleine Broertje houdt altijd zijn handen voor mijn ogen wanneer de Jillz-reclame op de buis is. En dan zegt hij iets in de trend van: “Zus, dat is niet voor jou bestemd, daar ben jij nog veel te jong voor.” Waarop ik hem altijd haastig probeer weg te duwen 😉

    Liefs, Simonatoetje

  11. Nou kunst… ik word er niet warm van. Voor een flessie drinken? Doe maar wat minder reclame op TV. Dat scheelt ons weer in de aankoopprijs van weet ik wat voor dingen.

  12. Ik krijg oook steeds meer een hekel aan al die reclame tussendoor. Je zou denken dat het averechts werkt – maar dat is bljkbaar niet zo. Hartelijke groeten Jot.

  13. Kan me niet herinneren dat ik hem ooit gezien heb…maar wel mooie mannen. Ik loop ook altijd weg als er reclame is eigenlijk.
    Af en toe een hele leuke er tussendoor, is dan vaak al 100 x geweest voor ik hem een keer helemaal gezien heb…

  14. Jahaaaaaa deze reclame is voor de verandering WEL de moeite van het bekijken waard…..ken het drankje niet overigens, boeit me ook weinig maar het is een feest voor mijn ogen 😉
    ik zou wel weten wie ik zou kiezen als ik er eentje mocht kiezen om een beschuitje mee te eten;-)

    Liefs Melody

Zeg het maar:

