Terug

Worm komt weer thuis wonen.
Na een periode op kamers, heeft hij besloten zijn laatste maanden als vrijgezel bij papa en mama door te brengen, zodat hij wat kan sparen voor hun huisje. (Natuurlijk Worm.)
Hij heeft geluk dat zijn oude kamer nog beschikbaar is en nog niet omgetoverd tot fitnessruimte of (extra) inloopkast.
Twee jaar geleden wilde hij met alle geweld op kamers.
En wij wilden hem met even zoveel geweld uit huis hebben.
Soms heb je dat. Dan gaat het gewoon niet zo goed tussen ouders en jongeren.
Inmiddels is het allemaal bijgedraaid en zijn we weer dikke vrienden.
Toen hij eenmaal uit huis was, leek het of er drie kinderen het nest hadden verlaten.
Zo’n leegte liet hij achter.
Het was stil in huis, de douche werd geen uren bezet gehouden en de wasmand bleef vreemd leeg.
Geen André Hazes keihard door het huis.
Geen lofzangen over voetbal in het algemeen en Feyenoord in het bijzonder en vooral: geen gemopper ’s morgens vroeg.
Rust.
Na een jaar viel het alleen wonen toch wat tegen.
Natuurlijk, doen wat je wilt zonder dat iemand er wat van zegt is leuk, maar ’s avonds onder de afzuigkap een peuk roken met je vader, onder het genot van een biertje, is nog leuker.
En zo sloop Worm langzaam maar zeker ons huishouden weer binnen.
En nu komt hij dus weer thuis wonen.
En ik vind het toch leuk!
Maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen hem.
Hij zou het zomaar tegen me kunnen gebruiken als de wasmand weer eens overvol is of als hij driekwartier onder de douche staat.
Niet verder vertellen dus.

Het WOW woord deze keer: Leegte

21 gedachtes over “Terug

  1. ow…onze dochter was ook weer thuis komen wonen nadat ze stopte met haar studie..het viel me reuze tegen…;-(..weer moest ik mijn krant lees plekje veroveren..weer moest ik zeggen, ruim dat brood op…weer moest ik vragen, kan ik nu eindelijk de wasmachine gebruiken..na een 3/4 jaar kwam ze tot de conclusie dat de studie afmaken toch beter was en verhuisden we haar weer ruim 200km verderop…
    HEERLIJK.. mijn huis weer zonder iemand die alleen had gewoond..ik wil je zeker niet ontmoedigen…maar blijf op je tellen passen;-))..
    kids is super leuk, maar uit huis, blijft voor mij nu uit huis….maar toch wens ik je veel plezier met Worm..

  2. IK kan me jouw gevoel zo goed voorstellen, onze dochter ging 7 jaar geleden naar Nijmegen en woont nu al weer enkele jaren in Breda…. vanuit het hoge noorden he…

    Enne…..’Worm’ leest je weblog niet 😉

    Ik zal t niet verder vertellen hoor…

    Oh enne sorry dat ik je voor was.;-)

  3. ik zal het niet doen hoor hanneke ik houd mijn mond gesloten en schrijven doe ik hem ook niet….zeg geniet je er wel van?zo`n lieverd met vast stinksokken weer in huis? giechel

  4. Dat word wel weer even wennen denk ik. Mijn dochter was bijna een jaar uit huis en kwam weer terug…viel mij onverwachts tegen en zelf had ze er moeite mee. Nu is ze meer bij haar vriend en slaapt maar zelden thuis…en ik..ik geniet weer van de rust en stilte om me heen:)

  5. Leuk toch en fijn dat jullie allemaal weer vriendjes zijn! Ga maar lekker genieten van hem nu het nog kan, straks is hij een getrouwde zoon en dan wil je hem nooit meer terug in huis…toch?
    Of het moet een reden hebben. Onze zoon woonde op Gran Canaria maar zag op een bepaald moment meer toekomst in Nederland. Dus of hij voorlopig bij ons in kon komen wonen…met vrouw, dochter van vrouw, dochtertje van 9 mnd en een 2e baby op komst…Oeps, even slikken, maar En ach wat doe je dan! Is ook weer goed gekomen, alleen gingen ze toen ze eenmaal een huurhuis hadden en daar 3/4 jaar in hadden gewoond toch maar terug…dat was weer slikken.
    En Worm…(als je dit toch stiekem leest…) veel plezier die laatste maanden in je ouderlijk huis!

  6. en of ik die web logs lees van hanna tokkie:) ‘tis maar voor een paar maandjes en de waterrekening zal ietsje hoger worden maar ja…. me vader staat nu ook zo moederzielalleen onder de afzuigkap terwijl de vrouwen alweer op 1 oor liggen.
    Heb alleen beloofd dat ik niet elke dag tot 12 uur in me nest zal liggen dat wordt nog een zware kluif aangezien ik bijna alleen ’s avonds werk:)
    nu moet ik stoppen want me moeder moet ff me haar knippen…. ook al voor niks;)

  7. Wat gezellig! En inderdaad je had er zomaar je persoonlijke, hele grote inloopkast van kunnen maken 😉
    Er is een periode geweest dat ik eigenlijk ook beter het huis uit had kunnen gaan. Het liep allemaal niet zo gesmeerd. Toch heb ik even volgehouden en nu denk ik dat wanneer ik nu ga, met een tevreden gevoel mijn ouderlijk huis kan verlaten 😀

  8. Nu krijg ik toch echt het idee dat Worm alles al weet. En dat ie zich ook nog eens voor niks laat knippen. Maar ik houd (zonder T) mijn mond. Van mij krijgt ie niks te horen.

    Ik wens jullie samen een fijne tijd. Ik herken alles want zoon is de laatste tijd ook zeer uithuizig en je voelt aan… alles gaat veranderen.

  9. Worm: ik wens je veel sterkte, je moeder is een goedgebekte tante, en we lezen allemaal mee via dit web-log! Als ’t echt niet meer gaat…… dan komen we3 je met z’n allen helpen 🙂

Zeg het maar:

