Opvlieger + update

We hebben nog steeds veel last van vliegen.
Van die etterige plakvliegen.
Het liefst zitten ze de hele dag op je arm, in je nek of op schoot.
Hun lievelingsplekje lijkt de laptop te zijn.
Ik wil niet weten waarom, zal wel met geurige toetsen te maken hebben.
Er ligt dan ook bijna altijd een elektronische vliegenmepper naast de computer.
En daar elektrocuteer ik regelmatig zo’n irritant insect mee.
Vandaag maakte eentje het me wel erg gemakkelijk:
Hij ging vrijwillig op de mepper zitten, een druk op de knop en de barbecue was een feit.
Nu die andere twintig nog.

           Update:
raak nooit de metalen draden aan terwijl je het knopje indrukt.
dat doet behoorlijk pijn.
ik kan het weten want het is me net gebeurd.
AU!

16 gedachtes over “Opvlieger + update

  1. hahahaha, wij hebben ons onlangs ook zo’n exemplaar aangeschaft, en natuurlijk wou ik ook wel eens weten hoe het aanvoelt. En ik moet zeggen, het “tintelt” wel… 😉

  2. Hoi Hanneke
    Om die beesten buiten te houden, moet je de ramen met een horgaas dichtmaken en de deuren dicht.
    je hebt er wel veel last van
    Woon je soms op een boerderij?daar willen ze ook wel op af komen, die geur vinden die muggen ook lekker
    groetjes Rinus

  3. Ssttt!! Niet hier schrijven dat je zo’n elektrisch ding gebruikt! Dat mag namelijk niet meer, ze zijn verboden!
    Wees dus heel zuinig op je bbq, want je kunt ze straks nergens meer krijgen…

    Even tussen ons: hier gaan vliegen ook regelmatig in vlammen op, hoor! Zelfs wespen hebben we er mee vermoord, die moesten alleen nog wel een genadeklap met schoen krijgen, dan weet je zeker dat ze echt heengegaan zijn…
    Het schijnt dat als je er batterijen met meer watt instopt dat het dan nog beter en sneller gaat. Heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar misschien is het iets voor jou om te testen, aangezien je de originele stroomstoot ook al getest hebt…

  4. O wij hebben ze ook, hele kuddes. Maar dat komt omdat wij kippen hebben. En die sch##ten, en dan komen er vliegen op af. Ook hebben we al drie maanden van die hordingen om voor een deur te hangen. In de kast dus dat helpt ook niet. oja de kippenpoep wordt wel opgeruimd, voor het geval dat je denkt, wat een viespeuken!
    groetjes,
    Mo

  5. Oeps….. als vrijwilliger bij de Dierenbescherming en Dierenambulance mag ik het natuurlijk niet zeggen maar toch;-)
    Ik wil ook wel zo’n barbeque…

    Mooie (pijnlijke, wat me spijt voor je!) one-0-one!

    Liefs Melody

  6. Handige dingen zijn dat. Wij hebben last van fruitvliegjes. Maar die zijn dan net weer te klein. Wespen, DIE laten zich makkelijk vangen. Vliegen zijn vaak zo snel en dan sta je daar een potje dom te meppen op niks af 🙂

Zeg het maar:

