Het beste idee…

Ik heb regelmatig leuke ideeën, al zeg ik het zelf.
Maar vaak lopen die net een beetje verkeerd af.
Zo wilde ik in onze vorige keuken een nieuwe afzuigkap.
Een roestvrijstalen schouw.
Prima, vond Gert.
Helaas bij het eerste gaatje, boorde hij direct midden in een gasleiding.
Dat is geen onkunde maar pech.
Zaten we een hele zaterdag zonder gas, omdat de leiding gerepareerd moest worden.
En dat in het weekend.
Gelukkig kwam er ’s middags een mannetje. Die heeft een stuk uit de muur gehakt, de leiding gerepareerd. Klaar.
De afzuigkap werd iets naar links gehangen.
In ons nieuwe huis, had ik een prachtige plek voor onze houtkachel verzonnen.
Helaas. Op de plaats waar het rookkanaal moest komen, bleek een draagbalk te zitten.
De kachel maar naar rechts verplaatst.
De voortuin gerenoveerd.
Leuk ontwerp gemaakt, twee mooie lijplatanen neergezet.
Na vijf jaar blijkt er eentje boven op de riolering te staan.
Hoe verzin je het.
Die moet er waarschijnlijk binnenkort uit, want naar links of rechts verzetten is geen optie.
En dat terwijl hij net zo mooi wordt.
Nu mijn laatste ideetje.
Afgelopen winter was een olijfboompje aan de vorst bezweken.
Begin zomer zat er nog steeds geen leven in.
Maakt niet uit: een prima standaard om een lantaarn aan te hangen.
Nog geen week na de uitvoering van dit plan, loopt de boom uit.
Inmiddels zit er al weer een flink aantal takken en bladeren aan.
Mijn lantaarntje hangt er nog in, maar branden doet het niet meer, in verband met brandgevaar voor de boom.
Voorlopig staan al mijn plannen in de ijskast, zal je zien dat de stroom uitvalt.

12 gedachtes over “Het beste idee…

  1. dat olijfboompje ziet er mij meer brandbaar uit zonder bladeren dan mét, hanneke…
    Maar toch, je zou er moedeloos van worden hé. Misschien de ideetjes aan iemand anders overlaten, kan je je misschien verkneukelen aan hun miskleunen

    😉

  2. Je hebt wel gevoel voor humor hoor!
    Die laatste zin is echt pakkend zoals Truus al zegt.
    Fijn weekend, met of zonder stroom…
    Kun je altijd nog de lantaarn aandoen 😉

    Liefs:Wilma.

  3. Ja, die laatste zin is leuk. Je zou zo zeggen, nooit meer een plannetje maken. Maar ja, dat is ook weer zo saai. Ondertussen ben ik wel blij. Want soms, heel soms heb ik ook wel eens een idee en tot nu toe is dat altijd nog redelijk afgelopen. Ik zie nu pas wat ik een mazzel heb gehad. Maar goed ook want ik heb niet eens een ijskast.

  4. Je kunt vast iemand bellen om je ijskast te repareren 😉
    Dan ben je daar alvast op voorbereid…hahaha.
    Tja…heb je leuke ideeën…werkt de rest niet mee…pfff.
    Nou ja..fijn weekend…dat lukt vast wel!!

    liefs Carla.

Zeg het maar:

