Writer’s block

Tja, ik zou wel wat spannends willen schrijven, maar het feit is dat ik dit weekend niet zo heel veel spannends beleefd heb.
Zaterdagavond hadden we een Tuttenklup meeting, inclusief mannen. Dat was als vanouds weer erg gezellig. We hebben veel gelachen en lekker bijgepraat.
’s Ochtends ben ik eerst met Worm en An naar een huis wezen kijken.
Mooie woning en het eerste bod is al uitgebracht. Spannend.
In mei gaan ze trouwen, het geregel is begonnen.
Volgende maand gaan we bruidsjurken kijken. Leuk, leuk, leuk.
Gisteren heb ik wat aan mijn verhaal zitten sleutelen. Ik zit een beetje vast.
Een zogenaamd writers block.  Klinkt goed hè?
Dat vraagt om een stevige borrel en sigaren.
Jammer dat ik allebei niet lekker vind. Dan maar thee met chocola.
Ik denk dat ik beter ben in korte verhalen. Dat schrijft lekker snel en je hoeft niet de hele tijd terug te bladeren om te kijken of alles nog wel klopt.
En passant heb ik wel twee Aagjes geschreven. Eén met een heuse cliffhanger!
En nu is de week alweer begonnen.
Ik ga maar eens peinzen wat ik vanavond zal eten.
Ik denk dat ik ook een zogenaamd Coockers bloc heb.
Dat vraagt om nog meer chocola.
Bonbonbloc bijvoorbeeld

Fijne week.

12 gedachtes over “Writer’s block

  1. een trouwerij in zicht voor je…wat leuk….trouwjurken passen, alles plannen, meedenken, en ook weer juist niet….ach..leuk..
    en dat writer’s block dat komt vast goed…een week naar een eiland, en je bent weer op dreef, doen ze toch allemaal.. ;-))

  2. Maar stevig aan de chocolade, dan komt het met al die blocken wel weer goed.
    En maar vast dromen van alle leuke gebeurtenissen die te wachten staan.
    Veel voorpret met alles.

  3. Leuk…leuk…leuk..trouwjurkenpassen!!!
    En nieuwe huizen…ook altijd leuk…heerlijk alles opnieuw inrichten!!

    En Hanneke….heb al even geschaam hoor, maar sorry…ben gewoon nooit zo snel tevreden.
    Als iemand zegt…wauw wat heb jij een leuk huis, dan denk ik…tja…gewoon!!
    Maar goed…ben Maagd van sterrenbeeld, dat zal er vast wel iets mee te maken hebben!!

    En blij jij maar lekker korte verhalen schrijven hoor…die kan zelfs ik met veel plezier lezen!!!

    fijne avond…liefs Carla.

  4. dan kan je misschien beter een verhalenbundel uitbrengen, Hanneke?
    En in de plaats van een hoofdgerecht kan je meteen het nagerecht brengen (mét chocolade)

    Groetjes!

  5. Leuk vooruitzicht een trouwerij!
    Ben benieuwd hoe het afloopt met aagje ,maar je verhalen of zo nou lang of kort zijn ze blijven fijn om te lezen ,dus vooral doooooor gaan….
    Oh’chocolade helpt vast .
    Liefs ida

  6. Misschien wil een wijntje nog wel helpen? (In plaats van een stevige borrel) Trouwjurken bekijken, ik kan niet wachten totdat een van mijn vriendinnen zich opoffert om als eerste te trouwen en dan mogen ze mij ook meezuilen van winkel tot winkel, jurk tot jurk!
    Ik heb regelmatig last van een writer’s block, en dan piep ik er even tussenuit.. (meestal is het meer een kwestie van geen zin in schrijven) Maar niet doen hoor, dat zou zonde zijn 😉

    Liefs, Simonatoetje

  7. Een writersblock, merkwaardig fenomeen. Heb ik nooit last van. Knap trouwens als je er een hebt en je schrijft dan over een writersblock zodat je toch weer een stukje hebt waar je eigenlijk niet op kon komen omdat je een writersblock hebt waarna je dacht dat je daar wel over kon schrijven zodat je lezers weten dat je niet weet waar je het over moet hebben en dat je dan toch een stukje hebt… als het ware en zo ongeveer.

    Ik wist geen reactie op je stukje en dacht… dan zo maar 🙂

Zeg het maar:

