9-11

Al acht jaar geleden en wat weet ik het nog goed:
Dinsdagmiddag drie uur, Gert had de kinderen uit school gehaald.
Op het nieuws hoorde hij dat er een vliegtuig het WTC gebouw in was gevlogen.
We zetten de tv aan en waren getuige van de tweede aanslag.
Ongeloof, verbijstering.
Een half uur later het bericht dat een vliegtuig op het Pentagon was gestort en een ander buiten Pittsburg.
Angst: wat gaat er nog meer gebeuren.
Binnen twee uur waren beide torens ingestort.
De wereld is niet meer dezelfde als daarvoor.
De angst lijkt te regeren.
Tegenstellingen worden harder.
Het is wij tegen zij. En van wederzijds respect is bijna geen sprake meer.
Waar was jij 11 september 2001?

17 gedachtes over “9-11

  1. Ik was bezig met huishouden en baby Elise. Haar vader belde op vanaf zijn werk dat ik de tv aan moest zetten. Dat deed ik… en toen zag ik het.

    Het blijft afschuwelijk. Heb je die beelden vande week op tv gezien? Die nog nooit eerder vertoonde… echt erg!

    Dit blijft ons allemaal altijd bij, denk ik.

  2. Wij waren op vakantie in Spanje, en op die dag een dagje naar Lloter de Mar.
    Mijn buurvrouw (we waren met de buren daar) riep me terug en ik dacht nog…die heeft weer eens wat leuks gezien hoor!!
    Maar daar zag ik de beelden op een tv die in een winkel hing.
    Vreselijk…wat een drama.
    Heb een lobby in een Hotel nog nooit zo vol zien zitten elke dag.
    Nee…zo iets vergeet je nooit meer!!

  3. Thuis en had net mijn zwager aan de telefoon die ik het toen aan hem vertelde dacht dat ik een grapje maakte. Dit al altijd op mijn netvlies gebrand blijven staan..hopelijk zal zoiets nooit weer gebeuren.
    Een heel fijn weekend 🙂

  4. Ik was thuis, de middelste was net een paarweken oud. De oudste toen 2,5 heeft het ook bewust meegekregen. En wil nooit meer een vliegtuig in. Van de week ook weer vol ongeloof naar de tv gekeken.

  5. Ik was aan het werk, toentertijd op een bank…. op onze afdeling stond een tv, die is aangezet toen het 1e nieuws via via op de afdeling bekend werd….. Ik weet nog dat ik halfhalf in shock naar huis ben gereden….

  6. Aan het werk. Toen ik de eerste beelden zag had ik het idee dat er een computeranimatie was gemaakt, zo ongeloofwaardig. Was dát maar waar geweest…

  7. Ik was thuis, mijn vader belde me op, zet de tv aan, er is iets gebeurt! We hebben de tv die dag pas laat uitgezet, je vergeet het nooit meer. Ik heb van de week de documentaire op SBS6 gezien, kippevel!

  8. Ik keek ´s ochtends naar het journaal en zag live het tweede vliegtuig de toren invliegen. Ik dacht echt dat het een stunt was van een film ofzo… het heeft heel lang geduurd voor ik in de gaten had dat het echt was. Heel eng, heel indrukwekkend en onvergetelijk.

  9. ik zou begod niet meer weten waar ik mee bezig was, maar ik weet wel dat ik het extra journaal heb gevolgd dan…
    Onwezenlijk, dat mensen zichzelf op deze manier kunnen vernietigen, en daarbij duizenden mensen leed aandoen!

  10. ik was net zoals jij thuis met de kinderen en keken naar de beelden en weer en weer en weer en weer en weer…..niet te bevatten….

  11. Ik kwam net thuis van school en door het raam zag ik dat de halve familie tv aan het kijken was (op het middaguur nogal ongebruikelijk bij ons thuis). We hebben met zijn allen geschokt zitten kijken naar wat er daar gebeurde!

  12. Ik was aan het afrekenen bij een benzinepomp, hoorde toen iets vaags op de radio en vroeg of iemand wist wat er was gebeurd. In de auto direct de radio aan, thuis voor de TV. Vol ongeloof, verbazing, woede en onmacht dat dit allemaal waar kan zijn. En wat een gevolgen!

  13. We waren op die dag 30 jaar getrouwd. Kwamen van het strand af hier in Spanje en een vriend van ons belde om ons te feliciteren en vroeg toen of we al tv hadden gekeken. Dus niet, want na het douchen zouden we buitenshuis gaan eten. Niets meer van gekomen toen we de beelden zagen.
    Zie ook deze beide linken:
    http://albertscorner.web-log.nl/albertscorner/2008/09/11-september-ni.html

    http://albertscorner.web-log.nl/albertscorner/2009/09/vandaag-op-nine.html#comments

Zeg het maar:

