Geluk

De computer is weer terug. Hij is gerepareerd en alle bestanden staan er nog op.
Ook het verhaal van Aagje, wat ik al geschreven had, is er nog. Gelukkig maar.
Heerlijk de eigen puut weer terug, staat er niemand meer in mijn nek te hijgen of ik al klaar ben. Onlangs ben ik begonnen met het schrijven van een boek. Nu kan ik er weer aan werken wanneer ik het wil, zonder dat ik iemand van het toetsenbord af moet slaan. Ik weet niet of het wat wordt met het boek. Ik heb inmiddels twee hoofdstukken af. Ik zeg niet waar het overgaat, maar misschien heb ik binnenkort wel iemand nodig die er een kritische blik over werpt.

Ik ben eindelijk weer even alleen.
San is op de PABO begonnen en Mojo is aan het shoppen met een vriendinnetje.
Volgende week dinsdag is voor haar de vakantie eindelijk afgelopen. Acht weken is wel lang hoor, al heeft ze zich absoluut niet verveeld.
Morgen gaan we een dagje naar Amsterdam. De toerist uithangen, met o.a.: Madame Tussauds, rondvaart en (natuurlijk) shoppen.
Buiten regent het. Ik heb een vers kopje thee met een lekker stukje chocola.
Gek hè, maar ik heb eigenlijk wel weer zin in het najaar. Buiten guur, binnen de gordijnen dicht, kaarsjes aan, boekje erbij, glaasje wijn (geen rosé meer, maar een lekkere volle rode).

Soms is het heel eenvoudig: gelukkig zijn.

16 gedachtes over “Geluk

  1. Wat zit dat beestje toch steeds met zijn snufferd bij een schoen? Hebben ze bij jullie geen last van zweetvoeten ofzo? Of komt-ie daar juist op af?

    Leuk dat je ook een boek aan het schrijven bent. Ik ook. In mijn hoofd is het al af, nu de rest nog… Ik las laatst een artikel en daar stond een tip voor beginnende schrijvers: de grootste valkuil voor een beginnende schrijver is niet beginnen. Wachten op het juiste moment… dat komt namelijk nooit. Je moet gewoon beginnen en (in mijn geval) doorgaan.

    Mocht je niemand in je omgeving vinden die er even kritisch naar wil kijken (kan me niet voorstellen…) dan wil ik het ook wel doen…

    Succes in elk geval en ik ben benieuwd welk boek, de jouwe of de mijne, het eerst in de boekhandel ligt 😉

  2. wauw! ben heel benieuwd naar je boek joh en wens je nog succes ermee.zodra het uitgegeven is…mag ik dan een gesigneerd boek van je? hihi;)
    liefs van mij en blijf vooral genieten van de kleine dingen in het leven;)

  3. Dus toch weer begonnen met een boek, je had toch een plot dat al enigszins bleek te bestaan? Dus weer een nieuwe! Heel goed! Ik ben een van de eerste kopers hoor, maar ik wil ook wel helpen als je een kritisch iemand nodig hebt…
    Soms denk ik ook wel eens, ik ga gewoon iets beginnen, denk dan aan een verhaal en een mooie lijn maar doe het eigenlijk niet. Wat Menrike schrijft dat dat dus de grootste fout is …niet beginnen… heb ik ook een beetje last van denk ik…

  4. Mocht het er komen, jouw boek, dan wil ik ook een exemplaar hoor,
    ik vind je schrijfstijl echt hartstikke leuk! wat een poepie, dan kleintje
    op die schoen, echt genieten!! Veel plezier in A’dam!!

  5. precies zoals je schrijft, Hanneke, genieten van alle momenten. Wat ook het weertje buiten is, en welk seizoen we ook zijn. We kregen een hele mooie zomer, maar eens die voorbij is kan ik beslist wel genieten van herfst en winter.
    Ik ben wel benieuwd naar je boek hoor, ik ben ervan overtuigd dat het fantastisch wordt. Wist je trouwens dat één van m’n eerste plannen toen ik pas een pc had, ook een boek schrijven was? Is er intussen nog niet van gekomen hoor…
    Geniet van je dagje Amsterdam morgen, Hanneke! Morgen is voor mij m’n eerste werkdagje van de week…

    Groetjes!

  6. Hola Hanneke, we komen je even gedag zeggen want nu de “R” in de maand is – deze week wordt het zelfs al een beetje herfst – is het voor ons de hoogste tijd om weer te vertrekken naar het zuiden van Europa. Ook van daaruit blijven wij je volgen.
    Saludos de
    Albert y Mara

    P.S. Wat een schat van een labrador pup heeft je zoon. Voor jou vast een beetje een “kleinkind”. Houd ons op de hoogte t.a.v. je boek.

  7. Wat leuk dat je een boek aan het schrijven bent, knap hoor. Ben heel benieuwd en twijfel er niet aan dat het zeker een fantaschtisch boek zal worden.
    Ook ik verheug me op de herfst…een gezellige periode in huis breekt weer aan :))

  8. Ik hoef niet te weten waar het over gaat. Ik ben wel nieuwsgierig of je van te voren een structuur hebt gemaakt of dat je intuitief schrijft.

  9. Nou als je boek uitkomt ben ik de éérste die hem koopt haha .
    Dat heb ik nou ook ! De herfst ,gezellig vroeg de lamjes en kaarsjes aan ,nee ik heb geen moeite met de seizoenen .
    Liefs ida

  10. Nou, voor mij hoeft het echt nog geen herfst te worden, hoor! Ik houd veel te veel van de warmte.:-)
    Niet teveel nadenken, als je met je boek bezig bent. Gewoon schrijven! Corrigeren en aanpassen komt later wel!
    Ik kan behoorlijk kritisch zijn, dus wil best wel eens naar je werk kijken.:-))

  11. heerlijk de kachel aan, die lekkere warmte van de houtkachel en weer een wollen trui aan, vind ik zo lekker, mijn zacht wollen vestjes. en een glas wijn, en wegzakken na een dag hard trainen met Orlando.
    ik kan je idee dus goed volgen, en mega veel succes met je boek.

  12. Ja, het lijkt alweer najaar terwijl het toch nog even zomer is op de kalender.
    Alles heeft zijn charmes, zolang je maar binnen zit (vind ik dan).
    P.S. Succes met je boek! Komt vast wel goed!

  13. @plato: ik schrijf intuïtief, ben niet zo gestructureerd. ik weet dus ook niet of dat boek ooit wel af komt. voorlopig heb ik al 3 hoofdstukken en ong. 12 A4-tjes.
    ik heb er iig plezier in om het te doen en dat is het voornaamste.

  14. Hanneke, dat is beslist de beste drijfveer die je kan hebben. Ik vroeg het omdat ik op het werk vaak in structuren moest denken maar nu, in de VUT, daar geen zin meer aan heb. Dus schrijf ik ook puur intuitief en dat is heerlijk. Alleen moet je er later nog eens het verstand over laten gaan en dat is dan een heel ander proces. Dat lijkt verdorie verdacht veel op werken 🙂

Zeg het maar:

